اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة iwantes350 مشاهدة المشاركة
لا يا باشا على ايه الاسف دى كلها اراء شخصية
انا حابب اقولك على حاجة الكورولا بتاعتى موديل 2003 و 1300 اوتو
ومشترينها على 85 وكانت ماشية 80 الف كيلو واحنا مشترينها سنة 2009 ....
سؤال بسيط حضرتك جربت الكورولا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ببساطة شديدة ملهاش اى مليون حل
على فكرة انا ابن خالى معاه اللانسر 2008 سوبر اكشن 1600 وجبها ب 91 الف
وانا والله جربتها قاعدتها مش حلوة بالنسبالى و على بعدها مش تمام وده(((((((رأئي الشخصي)))))))
واخيرا يا صاحب الموضوع جرب الاتنين وشوف ارتحت لمين؟؟؟
ومعلش احنا دوشناك.
الانسر اللي مكتوبة هنا دي يا أفندم في البروفايل بتاعي هي عربيتي الشخصية اللي بإسمي و من فلوسي ... لكن أنا مش كاتب باقية عربيات البيت أو العيلة .... فمش معنى إني مش كاتب إني أمتلك كورولا يبقى أنا مش عارف حاجة عن الكورولا أو ماسوقتهاش

جوز أختي يمتلك كامري ملاكي موديل 95 ... و لسه قريب جداااا شاريين أخت عربية سيادتك كورولا 2003 أوتو 1300 ماشية 100 ألف كيلو بـ 60 ألف جنيه مصري ( و أنا مستغرب جدا جدا إزاي انت شاريها بـ 80 ألف ) .. و في 2005 كان عندنا كورولا زيرو 2005 كاملة ... و سوقتها في اسكندرية 3000 كيلو و كانت معايا لوحدي الفترة دي .... واحد من أعز اصحابي عنده كورولا زيرو 2010 هاي لاين ، و ياما سوقتها ، و إصدارات تويوتا دي بالذات أكتر إصدارات سوقتها في حياتي من كل الفئات ، من الإيكو للياريس و الكورولا و الكامري و أفينسيس و البرادو ، سوقتهم أكتر ما سوقت عربيتي .... و مافيش إصدار نزل في الكورولا من ساعة مانزلت ماسوقتهاش ، و مافيش إصدار نزل في لانسر ماسوقتوش ....... و عندنا في اسكندرية محل قطع غيار تويوتا فقط بكل أنواعها لحد الميكروباص ..

و بقول لحضرتك كلام واحد ساق التويوتا كتير و الميتسوبيشي كتير .... و كلام واحد مهندس ميكانيكا كمان ... الكورولا و الانسر من ساعة مانزلوا .... و هما الاتنين نفس الفئة .... يعني دايما الكورولا راسها براس لانسر و العكس صحيح ... و كل إصدار هتلاقي تويوتا تتفوق مرة في حاجة و مرة تانية لانسر تتفوق في حاجة تانية .. و هكذا ... و أي حد يقولي غير كده يجيبلي دليل عملي بالأرقام إن كورولا فئة أعلى ..

وبعدين بعيدا عن لانسر أو كورولا ......
هل منطقي إن يكون فيه عربية الزيرو بتاعها بـ 110 ألف ... و تشتريها اسمتعال 4 سنين بعد 45000 كيلو بـ 100 ألف جنيه ؟؟؟؟؟