السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
أعضاء المجموعة الكرام...
أتشرف بانضمامي إلي نايل موتورز... وإلي مجموعة نيسان...
اشتريت نيسان صنى الشكل الجديد.. N17. الشكل الجديد.. وفي بعض المشكلات اللي واجهتنى في العربية.. العربية عاملة دلوقت 25 الف كيلو.. انا اشتريتها في 12-12-2012 وده تقرير عن المشكلات الدائمة..
1. صوت صفارة شديدة في الفرامل الأمامية.. مع العلم انى غيرت جوز الطنابير الأمامي.. والتيل الأمامي. وكذلك صاجة التيل الخلف ومع ذلك مازال الصافرة شديدة والتوكيل ما بيعملش حاجة رحت توكيل مودرن موتورز ابو رواش ظبطلي العربية وبعد يومين رجعت الصفارة تانى.
2- في صوت طقطقة جامد لما أكون واقف في مطلع أو لما بدوس فرامل.. طقطقة جامدة ومش عارف الصوت ده منين..
3. تحت رجل السائق لما بحرك الدريكسيون للآخر وارجعه تانى فيصوت بسيط باشعر بيه تحت قدمي علما بأنى مغير الراسل الداخلية للكوبلن والكاوتشة بتاعتها... وبالمناسبة قعدت راكن العربية شهر ونصف علي ما ربنا سهل والكاوتشة اتوفرت في التوكيل... يعنى بهدلة من الآخر.
4. الكاوتشوك زي الزقت فهل ينفع أغيره بنوع تانى أكبر شوية ولا لازم يكون نفس المقاس ولو غيرته تنصحونى بإيه.
5. مؤخرا بقة ... البلية الشمال خلفي باظت فرحت التوكيل في أول رشهر رمضان وقالولي هتيجي كمان 10 أيام واتلطمت لغاية كتابة هذه السطور ما حدش ر عليا لا من التوكيل ولا من الشركة مع العلم ان معايا رقم شكوي وكلمت كل التوكيلات في مصر البلية دي مش موجودة .... مش عارف الحل ايه... والعربية صوتها بقي عامل زي القطر.. وانا ماشي مشاير داخلية بسيطة لكن مش بسافر بيها خالص اقصي سرعة بامشي بيها 60 كيلو متر في الساعة..

أفيدونى أفادكم الله..........
العربية دي تعبتنى من يوم م ا جبتها...........