اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed_Adham مشاهدة المشاركة
أكيد اختيار رقاصه كأم مثاليه شيء غير اخلاقي بالمره بس العيب لو جه من أهل العيب ميبقاش عيب فمستني ايه من نادي الطيارين ومضيفات الميني جيب؟ من حكم في ماله ما ظلم وهما حرين في اختيارهم يعني لو نادي المهندسين عمل حاجه غلط المهندسين هما اللي من حقهم يعترضو لأنها في وشهم وبفلوس اشتراكاتهم. ولو نادي الاطباء كذلك الخ الخ دي فئه من المجتمع اختارت اختيار ومتفقه عليه هما حرين يولعو بجاز ودلوقتي بيحاولو يجملو شكلهم ويقولو ان اداره النادي مختارتش حد ولا كان فيه ترشيحات اصلا لكن الموضوع كان قرار فردي من المشرف الاجتماعي في النادي برضه دي مشكلتهم ملناش دعوه بيها.

واللي دخل الشرعيه في الموضوع ان حزب الشرعيه كان عامل حفله جايب فيها رقاصه والناس الشرعيين كانو مبسوطين عادي فالمواضيع بتجيب بعضها انما ان كان فيفي عبده ولا دولي شاهين الاتنين يولعو بجاز مكان ما يكونو والغلط غلط في أي مكان وزمان ورفضي ليه واضح للي عايز يشوفه.


اللى ودانا فى داهيه ومصيبه كلمه هما حرين فى رايهم

يعملوا اللى هما عاوزينه

ده فى وشهم هما مش وشنا احنا

انا مش حرد عليك بمقاله كبيره واقولك ده اجتماعيا واخلاقيا مينفعش والكلام ده

انا حذكرك حديث عن الرسول كانه موصوف للرد على الكلام بتاعك ده بالظبط

لو لسه مش مقتنع بعد ما تعرفه يبقى شكرا انا معنديش كلام حقدر ااقولهولك تانى


حدثنا أبو نعيم حدثنا زكرياء قال سمعت عامرا يقول سمعت النعمان بن بشير رضي الله عنهما عن النبي صلى الله عليه وسلم قال مثل القائم على حدود الله والواقع فيها كمثل قوم استهموا على سفينة فأصاب بعضهم أعلاها وبعضهم أسفلها فكان الذين في أسفلها إذا استقوا من الماء مروا على من فوقهم فقالوا لو أنا خرقنا في نصيبنا خرقا ولم نؤذ من فوقنا فإن يتركوهم وما أرادوا هلكوا جميعا وإن أخذوا على أيديهم نجوا ونجوا جميعا