اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmod مشاهدة المشاركة
لا يا باشا احنا مش فاكرين اننا رقم واحد ولا اي حاجة !! بالعكس

اللى راكبين الماني هما اللى فاكرين ان مجرد ما العربية تعدي ال 100 هتتحول لوحش كاسر يعدي كل اللى حوليه مش قادرين يقتنعو انهم راكبين بط بلدي !! ؟؟

!!! ياما شفت نظرات زهول واستعجاب من اصحاب العربيات الالماني وهما بيرجعو لورا !! بحسه مش فاهم او مش مستوعب ايه اللى بيحصل !! ؟؟

ولو الكلام فيديوهات فاحب اهديلك فيديو برضوا لجيتا test in egypt

https://www.youtube.com/watch?v=lN7oH6xnd98

جيتا دي ولا مش جيتا العربية بتطلع في الروح عشان توصل ل 150 ؟؟ 14 ثانية من 0 ل 100 ولا انا مش واخد بالي ؟؟

على فكرة الفيديوهات عمرها ماكانت مقياس لاي حاجة !! لان لو مجرد هوا في ضهرك هيحسن التسارع

منزل خفيف هيحسن التسارع !! فيه مناطق وطرق معينة بيبقى معروف ان العربيات بتجري فيها وبتجيب سرعات عالية !!

على سبيل المثال وانت راجع من التجمع للمعادي على الدايري بمجرد ماتطلع من نفق التجمع الخامس وفي اتجاه المعادي !! الحتة دي بتلاقي العربيات كلها بتجمع فيها وبتحط سرعات خيالية !! لان الهوا بيبقى في ضهرك مع سنة منزل في الطريق بتحس العربية طيارة وفعلا بتحط Top speed +10/15 km عن المعتاد !!

لو جربت تصور فيديو عربيتك على المحور من 100 ل 160 وانت رايح في اتجاه اكتوبر هتلاقيه حماده وانت راجع من اكتوبر لميدان لبنان هتلاقيه حماده تاني خااالص حتى لو اخترت انك تصور في الاماكن اللى لا فيها مطالع ولا منازل !!

اقولك بقى الدليل على ان اقل حاجة بتفرق !! لو نزلت النهارده وصورت فيديو عربيتك على المحور من 100 ل 160 وجيت بعدها بيومين في نفس الحتة ونفس التوقيت وصورت فيديو تاني !! هتلاقي فرق على الاقل من ثانيتين ل تلت ثواني وده يعتبر رقم مش قليل

انا مصور خمس فيديوهات لعربيتي من 100 ل 160 على المحور وكل واحد مطلع نتيجة مختلفة عن التاني !!

وشديت مع عربيات صحابي كتييير وطلعت منهم في حين انهم مصورين فيديوهات لتسارع عربيتاهم واسرع من الفيديو بتاع عربيتي من 100 ل 160 ومع ذلك لما شدينا فعليا انا اللى طلعت !!!!!

فبلاش يكون المصدر شوية فيديوهات مش عارفين لا اتصورت فين ولا ظروفها ايه !! لان كل الارقام اللى موجودة في الفيديوهات دي مش بتتشاف في الحقيقة نهائيا
والله لو الجماعة ملاك الالماني بيفكروا زي ما حضرتك بتقول فانا مبفكرش كده لو الكلام علي عربيات اقل من 150 حصان.ولما بنزل من ال 122 حصان واروح لل 306 حصان بغباوتها ساعتها بس بفكر كده :)

اما بالنسبة لفيديو الجيتا اللي حضرتك رافعه فده كلللللل المنتدي عارفه..وحضرتك مخدتش بالك اني رافع فيديو في رد سابق لعربيتي الفانتازيا وهي بتعمل 14 ثانية من 0-100 كم.يعني كلام انا عارفه كويس.لكن تعالي وشوف الفيديو الاخير لنفس العربية بعد 100 الف كم حققت تسارع في اقل من 11 ثانية..اذا حضرتك متعرفش ظروف الفيديو انا اقولك..ولا كنت علي منزل ولا مطلع ولا لاعب في الفيديو ولا حاجة..لأن لو هختبر تسارع علي منزل ابقي انا راجل اهبل :)

بالفانتازيا دي ياما طلعت من لانسر وسيراتو والنترا وطلعت مرة من كرولا mmt وصاحبها كان هيتجنن.وكل العربيات اللي بقولك عليهم دول معارف علي فكرة.

بالفانتازيا دي وصلت بيها لسرعة 210 كم اللي محدش في المنتدي عرف يكسر ال 200 بيها ومصورها ورافعها هنا علي المنتدي !! وعلي شرط...طريق مستوي مش منزل

بس مشكلة المنتدي ده الرئيسية ،، عدم الثقة في الرأي الآخر او عدم الأخذ بالأسباب.والتكذيب بقا بطريقة او بأخري..حتي لو جيبت جميع الأدلة اللي تثبت بيها حاجة مش علي هوي الناس..تلاقي أول رد اما السخرية أو التعنت بقا...ليييه..معرفش..نقطة اخيرة...مش معقول كم الفيديوهات دي يكون صحابها كلهم ضلالية ومقضيينها منازل بعربياتهم..ده مبيحصلش في مجلة ميكي حتي :)
تحياتي