اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو هنا مشاهدة المشاركة
مصدقك في كل كلمة بتكتبها . وكان الله في عونك . ويعينك على اظهار حقك .
لاني عارف ان فيه حاجه اسمها عيب صناعة ممكن تحصل في اي منتج خلاف السيارات .
مثال حصل معيا شخصيان ( طبعان مع الفارق ) اشتريت جهازين تاب 4 سامسونج بالضمان والفاتورة الضريبية في اليوم الثاني عشر جهاز منهم رفض الشحن . رحت على طول على الضمان وخت جهاز جديد ( كان نفسي توكيل بيجو يطلع محترم زي سامسونج ) .
ولكني بحكم علي العربية من خلال اداءها معيا . الحمد لله رب العالمين مشفتش منها اي حاجه وحشه خلال تجربتي ليها 15000 كم .
انا بصراحة راضي جدا عن اداء العربية وسعيد بيها .
صدقني واللهي المشكله مش في العربية . المشكلة في التوكيلات الي بترفض تتحمل المسؤلية . مع ان الشركات الرءيسية متفرقش معاها حتى لو الموضوع تطلب تغيير السيارة للعميل .مقابل انها ترضي العميل . بره مصر بيتعملوا بمبداء العميل اولا . لكن هنا اكن المهندس المسؤل بيطلع العربية من جيبه صدقني احنا الي بقينا وحشين قوي مع بعض .

النهاردة بيجو فرنسا ردت على رسالتى ليهم بخصوص عدم وجود نظام الـ ebd فى البيجو 301 موديلات 2015 و ما قبلها (بناءً على ما وصل لعلمى من بعض متضررى البيجو 301 اللى عملوا حوادث بسبب عدم عمل الفرامل فى حالة الضغط المفاجئ عليها, إن البيجو 301 موديل 2015 و ماسبقها طلع مافيهاش نظام فرامل ebd رغم ترويج التوكيل على وجوده), و إن تم بيع السيارة لينا على إنها تحتوى على هذا النظام الأمنى فى الفرامل, ردت شركة بيجو فرنسا بكل بجاحة و صفاقة إننا بندعم وكيلنا المصرى حتى لو وصل الأمر للمحاكم عندكم فى مصر, يعنى بالبلدى كدا بيقولولنا أعلى ما فى خيلكم أركبوه.