احمدك واشكرك يا رب جت سليمة ............. زجاج خلفي وزجاج الجانب بالكامل...

القصة تبدا من يوم الاربعاء ليلا ... الساعه 3:30 فجرا في بورسعيد...

بعد وصولي هناك بحوالي ساعة....

كنت ماشي في شارع 23 يوليو .. واحد من اكبر واوسع وانظف الشوارع في بورسعيد.

ماشي بنغم بصوت العلبة والفلتر ومع نفسي .....

جه قدامي مطب وعندة عربيتين هوندا ...علي اليمين 98 هاتش باك حمراء الطلقة وعلي الشمال 98 كوبية فضي ... العربيتين ماشاء الله والا قوة الا بالله حاجة ولا الخيال ...كانوا ماشين مع بعض ( طلعوا قارايب )

رعشت بالنور عشان يوسعوا وعدين من بينهم .... ومن هنا ابتدي الكلام...

سمعت الرجالة سقطت غيارات ورايا وانا كنت متاكد تماما من انهم حيشدو معايا ...لان صوت العربية عندي مستفز جدا في موضوع الشد والجري ....

واحد علي يميني واحد علي شمالي ... بدا الشد ... السرعه عدت 110 ..130....150... كلو صف واحد بالعرض...

فجاءة .... فيرنا تاكسي طلع من الشمال ... من ناحية السيفيك الفضي...

العبد لله في النص ... بأشد عزمي.... دوت فرامل سك... يعني بكل قوتي علي الاخر السرعة بالظبط 150 وداخلة علي 160 .....في نفس الوقت
السيفيك الفضي رمي علي يمينو وماحاولش يهدي ...طبعا انا كنت مش في النص لاني دوست فرامل .. وبالتالي رمي علي السيفيك الحمراء اللي علي يميني .... السيفيك الحمراء رمي علي يمينو برضة عشان يفادي الفضي ... لمس الرصيف رجع رمي علي شمالة ... لمس الفضي .. فجاءة العربيتين اختل توازنهم علي السرعة دي ... وعينك ما تشوف الا النور ....

العربيتين لفوا بسرعة خيالية ... وكل واحدة اتلبقت علي رصيف في صوت زي الانفجار ... وسحابة تراب رهيبة مصحوبة بصوت رهيييييييييب ....

العبد لله يا فكيك ...لان لو وقفت ممكن تحصلي مشكلة كبيرة في بلدنا الجميلة..

اختفيت في قرية علي البحر... اتصلت بحمادة غزي .... قالي غطي عربيتك وبكرة نشوف اية الاخبار...

الساعة كانت حوالي 4 الا حاجة بسيطة .. صوت الاسعاف والنجدة ..وانا اعصابي في رجليا ....

تقريبا مانمتش ... الصبح حاولنا نشمشم اي اخبار لكن مكنش في حاجة تقلق ....

خرجت باليل بالعربية جبت شوية حاجات وانا راجع في شارع البحر ...بدا الجزء التاني ....

اربع .. خمس ... ست عربيات ... حاصروني وقفوا قدامي ... مفيش مجال للهروووووووووووووب

شعب اتلم عليا انا واخوايا .. ( كان معايا بالصدفة البحتة)

كم بشر غير طبيعي وكلو ضرب ضرب ضرب مفيش شتيمة ....

محاولات مستميتة لانقاذ العربية من يد زغابة البشر دي .....

كن بموووووووووووت وانا بشوف الزجاج وهو بيكسر قدامي ....

والله العظيم يا جماعه انا مهما اوصف عدد البشر ... مش حقدر ...

وانا واخويا عاملين زي وائل جمعة واحمد السيد .. في محاولاتنا صد هجمات العدو....

لغاية الشرطة اما وصلت ... بعد ربع ساعة تقريبا ....

وهنا بدا الجزء التالت ....

طلع في محضر بالحادثة مذكور فية عربيتي انها متسببة في الحادثة...

حمادة غزي الله يباركلو دنيا واخرة ..... خلص الموضوع مع الحكومة.. جابلي نمرة العربية كانت اتسرقت في المعركة ... وساوي الموضوع مع كل الاطراف .....

والله العظيم يا جماعة انا بريء من اللي حصل للناس دي ...

انا زعلان عليهم وعلي اصابتهم الشديدة وعلي عربيتهم الجامدة ....بس انا والله مالياش ذنب ....

وكفاية صحابهم واقارايبهم كسرولي العربية وكانوا حيموتوني ..

الحمد لله انها جت في زجاج وبس ... وربنا يحفظنا ويحفظكم ....

بس برضة لازم البورسعيدية يعرفوا ان الوحوووووووش الجيزواية مضرين بالصحة !!!!!!!!!!!!!!!

الحمد لله...دي صورة من الواقعه
http://img408.imageshack.us/my.php?i...7112008os9.jpg

__________________
تم تغيير عنوان الموضوع لوجود اكثر من شكوى على العنوان.

شكراً لتفهمكم ...إ.م.2