اهو الحديث الي حضرتك جايبه نفسه بيقول بغير عذر. المرض عذر منصوص عليه صراحة في القرأن. لو واحد مثلا عنده دور برد شديد و حرارة عاليه اكيد مش حيجراله حاجة لو استنى بعد الفطار عشان ياخد علاج، هل معنى كدة انه مش مرخص له الفطر؟ مين قال ان الواحد المفروض يتحامل على نفسه و يفضل متألم و مياخدش بالرخصة اللي ربنا اداهاله؟ و على فكرة اللي بيجيله مغص كلوي بالمنظر اللي حضرتك بتقول عليه ده المفروض يشرب مية و سوايل كتير مش مسألة مسكن ممكن يتاخد حقن و خلاص.
المفضلات