| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube
صفحة 6 من 13 الأولىالأولى 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 51 إلى 60 من 125

  1. #51

    الصورة الرمزية Abo_Lina

    رقم العضوية : 624

    تاريخ التسجيل : 12May2007

    المشاركات : 2,860

    النوع : ذكر

    الاقامة : cairo

    السيارة: corolla 07 - wife's

    السيارة[2]: megane 05

    دراجة بخارية: none

    الحالة : Abo_Lina غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د-احمد عبد اللطيف مشاهدة المشاركة
    "المصريين" أخبروهم بأن إسرائيل لن تضرب غزة الآن ، !
    يعني ايه {المصريين}..سألو مين يعني
    اعتقد بعد انتهاء الهدنة و اطلاق صواريخ ليس هناك حاجة لسؤال مصر لأن الاجابة معروفة
    و بعدين ده اسرائيل بتحشد في قواتها و بتستدعي الاحتياط و بتتأهب منذ مدة تحسبا لانتهاء الهدنة امام اعين العالم و اعين الفلسطينيين و بعدين يقولك {المصريين} هما السبب قالولنا مافيش حاجة..
    الي مايشوفش من الغربال يبقى اعمى
    اعلام عربي متخلف بيحاول يكذب و يلفق و حتى دي فاشل فيها

    كلنا متعاطفون مع فلسطين و لكن كفانا تحميل مصر المسؤلية عن كل ما يحدث عمال على بطال..
    الفلسطينيين لو اخدو قراراتهم بشكل فردي فاهلا و سهلا و لكن ليس من العدل الزج باسم مصر و تحميلها المسؤلية عن المصائب الناجمة عن قراراتهم

    Tyler_durden سابقا
    المشكلة ليست في إيجاد رئيس محترم و يخاف الله في شعبه ... المشكلة في إيجاد شعب محترم يعمل له رئيسه ألف حساب


  2. #52

    الصورة الرمزية meza

    رقم العضوية : 2167

    تاريخ التسجيل : 14Sep2007

    المشاركات : 1,425

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo

    السيارة: 00

    السيارة[2]: Hyundai new accent 2011

    دراجة بخارية: 00

    الحالة : meza غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sa3dawy مشاهدة المشاركة
    مش رايحين عاملين فيها رامبو ورايحين يضربوا ... خليهم ياكلوا بقا ..
    200 النهارة وزيهم كل يون فى ال10 ايام او ال20 يوم الجايين يعنى200*20 = 4000 قتيل على 10 الاف جرحى ... فى المقابل 5 اسرائليين
    ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههه هههههه
    الف مبرووووك
    أنا مؤيد تقريباً لكلامك لكن بدون شماته فى أحد ... فمهما حدث لا يجب أن يكون ثمن تعلم حماس لدرس هو أرواح أبرياء.

    وجدت فى رد سابق -فضلت عدم إقتباسه- وصف للمعتقدين بأن إطلاق حماس للصواريخ هو سبب الأزمة بإنهم أصحاب نفوس مريضة و غير متابعين للقضية !
    أنا من أصحاب تلك النفوس المريضة ! ... فزريعة إسرائيل فى كل عملياتها منذ فترة هو منع إطلاق الصواريخ الفلسطينية ... و هنا أقول زريعة و ليس سبب ... عشان محدش يجى يقول إنك متفق مع إسرائيل؟!

    حسب إعتقادى إن كسر الهدنة بدأ من جانب حماس بإطلاقها صورايخ مرة أخرى (لأنها أحست وقتها أن البساط بدأ يسحب من تحت أرجلها و بدأت صورتها تهتز حتى أمام مؤيديها) ... و الذين يقولون أن إسرائيل هى من كسرت التهدئة بحصار عزة عليهم أنا ينظروا للوضع الآن ... مين الكسبان و مين الخسران ... مين اللى إستغل الموقف لصالحه و ضحك على التانى و مين الخايب اللى خسر؟

    فحصار غزة كان يمكن حله ... و كنا شفنا دول كتير إبتدت تقف فى صف الفلسطينيين و الأمم المتحدة كمان .. و كنت أعتقد إن الأمر خلاص فى طريقة للحل (طبعاً خارج إطار حماس) .. لكن بمجرد إطلاق الصواريخ مرة أخرى و مرة ثانية و مرة ثالثة .. وجدت إسرائيل مرادها و ظهرت كمن يدافع عن مواطنيه أمام العالم كله.

    أعيدوا تقييم الوضع دلوقتى ... و شوفوا الصواريخ دى كسبتنا إيه و خسرتنا إيه؟ ... و قارنوها بحربنا الباردة مع إسرائيل و عملية إيلات و ضرب الجنود على ضفة القناة و ردهم وقتها كان شكله إيه؟ و دلوقتى مع الفلسطينيين شكله إيه؟


    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Tyler_Durden مشاهدة المشاركة
    يعني ايه {المصريين}..سألو مين يعني
    اعتقد بعد انتهاء الهدنة و اطلاق صواريخ ليس هناك حاجة لسؤال مصر لأن الاجابة معروفة
    و بعدين ده اسرائيل بتحشد في قواتها و بتستدعي الاحتياط و بتتأهب منذ مدة تحسبا لانتهاء الهدنة امام اعين العالم و اعين الفلسطينيين و بعدين يقولك {المصريين} هما السبب قالولنا مافيش حاجة..
    الي مايشوفش من الغربال يبقى اعمى
    اعلام عربي متخلف بيحاول يكذب و يلفق و حتى دي فاشل فيها

    كلنا متعاطفون مع فلسطين و لكن كفانا تحميل مصر المسؤلية عن كل ما يحدث عمال على بطال..
    الفلسطينيين لو اخدو قراراتهم بشكل فردي فاهلا و سهلا و لكن ليس من العدل الزج باسم مصر و تحميلها المسؤلية عن المصائب الناجمة عن قراراتهم
    لو لم يُحمّلوا مصر المسئولية يا عزيزى فحماس هى من سيتحملها .. و أكيد ده مش فى صالحها فبالتالى ألقت بكل شىء على الخائنة مصر.


  3. #53

    الصورة الرمزية د-احمد عبد اللطيف

    رقم العضوية : 1259

    تاريخ التسجيل : 30Jun2007

    المشاركات : 324

    النوع : ذكر

    الاقامة : USA فلوريدا-الاسكندريه

    السيارة: Toyota

    السيارة[2]: BMW

    الحالة : د-احمد عبد اللطيف غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة meza مشاهدة المشاركة
    هو الرد ده تبع الموضوع ؟!!!

    للعلم ,,, تديين القضية الفلسطينية زى ما أكسبها تأييد الكثيرين أفقدها الكثير برضه ... و تحول الأمر من نزاع على الأرض إلى نزاع بين الديانة اليهودية و الإسلام فى كل العالم .... و أصبحت صورة اليهودى فى الخارج هو ذلك المضطهد من المسلمين بسبب ديانته .. فكسب تأييد الغرب خصوصاُ مع إستغلال ورقة الهولكوست لصالحهم ... و قوانين معاداة السامية دليل على كلامى.
    الصراع ديني من 1400 سنة
    وبالنسبة لليهود من اكتر من 3000 سنة


  4. #54

    الصورة الرمزية foaadhammad

    رقم العضوية : 28392

    تاريخ التسجيل : 24Dec2008

    المشاركات : 22

    الحالة : foaadhammad غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    أنا أقول رأيى بصراحة و بأطلب من أى عضو بيشارك فى المنتدى لو انت معترض على رأيى فمش من حقك انك تقابلنى برد هجومى أو تسفه من رأيى عشان يفضل شىء من الادب مع بعض,حماس وبال على الأمة الاسلامية و كذلك فتح, حماس لا بتقدم أى شىء مفيد أو نافع للمسلمين ولا بتصد شر بل بالعكس بتفتح بوابات عذاب على الفلسطينيين هناك, مثلا تضرب صاروخين زى بتوع البمب عندنا و نسمع فى الأخبار ان فى مواطن اسرائيلى اتجرح بأحد صواريخهم و يعانى من خدوش فى صابع رجله الصغير و نقل للصيدلية عشان يحطوله كريم على الواوا ومواطنة اسرائيلية دلقت كباية الشاى من الخضة و فى اتنين بيهدوا فيها و بيقنعوها انه كان صاروخ لعبة لا أكتر ولا أقل,و فى المقابل اليهود يسمحوا لنفسهم انهم يقتلوا قصادها مئات من الناس......حلال ولا حرام اللى بيعملوه فى الناس وغير كده يقطعوا الكهرباء و النور والمية عن الفلسطينيين والناس تموت وحماس تقولك (سنقاوم) فين الحكمة فى كده,و فى الآخر يجيبوا الغلط على الحكام, طيب متبص لحظة كده واسأل هلى فى دولة عربية عندها القوة انها تحرر فلسطين؟.كل دولة يادوبك بتحاول تحافظ على حدودها و معندهاش المقدرة الاقتصادية والعسكرية انها تعمل كده ويوم ما تعمل كده يبقى هتواجه تلات تربع دول العالم مش دولة اليهود بس....فياجماعة نعد ما أستطعنا و النصر آت لا محالة لكن مش كل حاجة نهاجم حكامنا و حكوماتنا لأنهم بردا ناس مسلمة زينا و أكيد عندهم ولو شىء بسيط من الاحساس بالغيرة على أرضنا وأرواحنا


  5. #55

    الصورة الرمزية MOHAMED ABD EL SHAFY

    رقم العضوية : 593

    تاريخ التسجيل : 11May2007

    المشاركات : 682

    النوع : ذكر

    الاقامة : مصر

    السيارة: سكودا فليشيا

    السيارة[2]: قيات 128

    دراجة بخارية: لايوجد

    الحالة : MOHAMED ABD EL SHAFY غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    خبر منقول من محيط :

    قصفت قوات الاحتلال الإسرائيلي مساء اليوم الأحد قافلة طبية تابعة للجنة الإغاثة بنقابة الأطباء المصريين.
    وقال الدكتور حمدي حسن, المتحدث الإعلامي باسم الكتلة البرلمانية للإخوان المسلمين: إن استهداف القوات الإسرائيلية لقافلة الإغاثة المصرية يؤكد استمرار التواطؤ بين الجانب المصري والعدو لصهيوني، مشيرًا إلى أن إسرائيل لايمكنها أن تعلم بموعد هذه القافلة إلا عن طريق السلطات المصرية.
    وأكد حسن أن العناية الإلهية أنقذت وفد الإغاثة المصري الذي ترك المساعدات والقافلة الإغاثية على الحدود، موضحًا أن القصف الصهيوني تسبب في تدمير معبر رفح وذلك من اجل التخفيف عن مصر في الضغط المستمر عليها من الشعب المصري وكثير من دول العالم التي تطالب مصر بفتح معبر رفح .

    وأضاف أن تدمير المعبر سوف يقلل من الضغوط التي تمارس على مصر وحينها سوف تتذرع مصر بأن المعبر مغلق ومن يريد الدخول عليه أن يأخذ الإذن من إسرائيل، وكانت مصادر إعلامية قد أكدت أن مواطنون فلسطينيون تمكنوا من التدفق إلى الأراضي المصرية بعد هدم جزء من السور الحدودي بين مصر وقطاع غزة نتيجة القصف الإسرائيلي للحدود المصرية الفلسطينية .

    وأوضحت المصادر أن القصف الإسرائيلي تسبب في تدمير جزء من السور الحدودي ، حيث تدفق عشرات الفلسطينيين إلى داخل الحدود المصرية، مشيرةً إلى أن طائرات الاحتلال الإسرائيلي تواصل غاراتها الجوية على معبر رفح الحدودي الذي يفصل بين قطاع غزة والأراضي المصرية.

    نصائح هامة عند شرائك سيارة مستعملة (منقول)
    http://www.nilemotors.com/Nile/showthread.php?t=32679


  6. #56

    الصورة الرمزية foaadhammad

    رقم العضوية : 28392

    تاريخ التسجيل : 24Dec2008

    المشاركات : 22

    الحالة : foaadhammad غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    طيب و ايه الجديد ماهو الاخوانجية دايما يرمو الحكام ومن ليس اخوانيا دايما بالكفر والنفاق و موالاة الكفار ده مش بعيد يكونوا بيكفروا اللى يشرب ازازة بيبسى ولا واحد نفسه هفته على ساندويتش من كنتاكى أو ماكدونالدز .........يعنى كلام الاخوان مش هو أبدا الفيصل أو المرجع وانما المرجع للكتاب والسنة بفهم الرسول والصحابة و من تبعهم ,مش الحل فى المقاطعة ولا فى المظاهرات ولا فى التهييج على الحكام,اقتصاد الدول المقصودة مهواش مبنى على الساندويتشات والحاجات الساقعة المظاهرات لم تغير جديدا و حد يبقى يجيبلى مرة واحدة جابت فيها نتيجة حكامنا فى مصر والسعودية مسلمين. لما نشوف منهم كفر بواح نبقى نكفرهم و نقول عليهم انهم موالين الكفار .......و كل دى دعاوى من الاخوان لأن (عدوهم اللدود هو الحكام)


  7. #57

    الصورة الرمزية wawoo

    رقم العضوية : 1006

    تاريخ التسجيل : 18Jun2007

    المشاركات : 1,955

    النوع : ذكر

    الاقامة : middeleast

    السيارة: n/a

    السيارة[2]: n/a

    دراجة بخارية: n/a

    الحالة : wawoo غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د-احمد عبد اللطيف مشاهدة المشاركة
    بينما وزير خارجية مصر مشغول أمام الشاشات بإثبات إدانته لحركة حماس لأنها لم تستمع لنصائحه أو نصائح رئيسه ، وبأمارة إيه تحترمك يا أبو الغيط ؟!
    حد يوصل للاخ جمال اللى كاتب الكلام الفارغ دة ان حماس نفسها هى اللى ترفض ان المصابين يعبرو للجانب المصرى للعلاج , و كفاية بقى الكلام الفارغ دة لانة مش حيفيد حد , كلنا عرفين دور مصر , و المصريين حربو اربع حروب و رجعو ارضهم عشان فى رجالة فى مصر ,

    على الفلسطيين بقى بدل ما يقعدو يعيطو زى الستات انهم يدورو على الخونة و الجواسيس اللى بنهم و يحربو عشان يرجعو ارضهم بنفسهم ,
    و الاخ جمال اللى عامل فيها جدع بدل ما يهاجم بلدة اللى اتربى و اتعلم فيها انة يروح غزة ويفرجنا شطرتة و لو مش حيقدر يعمل حاجة غير انة يكتب الكلام الفارغ دة , يبقى يسمعنا سكاتة احسن .

    فى ضابط مصرى قتل اليوم من الفلسطنيين , يعنى شوية الخونة والجواسيس دول بدل يتشطرو على المجرمين الحقيقيين , بيضربو فى الضباط المصريين , بصراحة يستهلو كل اللى يجرلهم , و احنا اللى غلطانيين اساسا اننا بنتسهال مع ناس وطية زى دى لا تعترف بجميل


  8. #58

    الصورة الرمزية foaadhammad

    رقم العضوية : 28392

    تاريخ التسجيل : 24Dec2008

    المشاركات : 22

    الحالة : foaadhammad غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wawoo مشاهدة المشاركة
    فى ضابط مصرى قتل اليوم من الفلسطنيين , يعنى شوية الخونة والجواسيس دول بدل يتشطرو على المجرمين الحقيقيين , بيضربو فى الضباط المصريين , بصراحة يستهلو كل اللى يجرلهم , و احنا اللى غلطانيين اساسا اننا بنتساهل مع ناس وطية زى دى لا تعترف بجميل
    والله فعلا يا واو كلامك زى ما بيقولوا كلمتين أبرك من عشرة, من امتى سمعنا حد منهم بيقول شكرا لمصر على فتحها معبر كذا ولا منفد كذا ولا شكرا لأنهم بعتوا قوافل اغاثة ولا أغذية ولا أدوية, الا ما بيذكروناش الا بالخيانة والتواطؤ واننا السبب فى كل بلية حتى السادات لما كان عاوز يجيبلهم جزؤ كبير من أرضهم اتهموه بالخيانة


  9. #59

    الصورة الرمزية wawoo

    رقم العضوية : 1006

    تاريخ التسجيل : 18Jun2007

    المشاركات : 1,955

    النوع : ذكر

    الاقامة : middeleast

    السيارة: n/a

    السيارة[2]: n/a

    دراجة بخارية: n/a

    الحالة : wawoo غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة foaadhammad مشاهدة المشاركة
    والله فعلا يا واو كلامك زى ما بيقولوا كلمتين أبرك من عشرة, من امتى سمعنا حد منهم بيقول شكرا لمصر على فتحها معبر كذا ولا منفد كذا ولا شكرا لأنهم بعتوا قوافل اغاثة ولا أغذية ولا أدوية, الا ما بيذكروناش الا بالخيانة والتواطؤ واننا السبب فى كل بلية حتى السادات لما كان عاوز يجيبلهم جزؤ كبير من أرضهم اتهموه بالخيانة
    تمام يا اخ فؤاد , و احب اضيف الاتى
    - حزب الله عندة صواريخ تقدر تستهدف اسرائيل
    -ايران عندها صواريخ بعيدة المدى تقدر تستهدف اسرائيل , و نجاد نفسة قال انة قادر انة يرمى اسرائيل فى البحر
    -قطر عملت تطبيع كامل مع اسرائيل و العلاقات التجارية الله ينور بنها و بنهم
    -سوريا مازالت مرتفعتها محتلة من اسرائيل و جيشها و قوتها لا تسطتيع عمل شىء .

    يبقى بقى الى بييتكلم على مصر و دور مصر يروح يشوف الدول المحيطة عملت اية للفلطسطنيين و احنا عملنا اية قبل ما يتكلم على مصرنص كلمة ,و كفاية بقى كلام فارغ , احنا عملنا كتير . انما تقول اية اخر خدمة الغز علقة على راى المثل , وبلاش نجرى زى السذج وراء الاقلام المغرضة و المأجورة اللى عوزة تشوه الدور المصرى , عشان تظهر بمظهر البطل وهى فى الاصل لم و لن تفعل شىء , لكن التاريخ موجود و حيفضح كل هؤلاء بعد قليل , و حيتعرف مين اللى كان بيساعد فعلا و مين اللى كان عندة اغراض اخرى و اجندة اخرى بيحاول ينفذها و ولا كان يهمة غزة او غيرها .


  10. #60

    الصورة الرمزية Abo_Lina

    رقم العضوية : 624

    تاريخ التسجيل : 12May2007

    المشاركات : 2,860

    النوع : ذكر

    الاقامة : cairo

    السيارة: corolla 07 - wife's

    السيارة[2]: megane 05

    دراجة بخارية: none

    الحالة : Abo_Lina غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    رحم الله الشهيد المصري..شيئ محزن

    حماس المفلسة سياسيا و دبلوماسيا و عسكريا في محاولة اخيرة للعب دور الشهيد تحاول استفزاز مصر كما هو واضح و بدلا من توجيه الطلقات نحو المحتل يوجهونها نحونا في محاولة لاستفزاز القوات المصرية للقيام برد فعل على مقتل الضابط..

    Tyler_durden سابقا
    المشكلة ليست في إيجاد رئيس محترم و يخاف الله في شعبه ... المشكلة في إيجاد شعب محترم يعمل له رئيسه ألف حساب



 
صفحة 6 من 13 الأولىالأولى 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... الأخيرةالأخيرة

المواضيع المتشابهه

  1. الصحافة الاسرائيلية قبل وبعد المباراة
    بواسطة nomercy22 في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 4
    آخر مشاركة: 02-12-2009, 12:06 AM
  2. مشاركات: 18
    آخر مشاركة: 20-01-2009, 04:03 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 PL2