هي الناس بتركن صف تاني و السلام؟ أي حاجة يعني؟

الشارع اللي فيه شغلي من أرخم شوارع المهندسين، اتجاهين و ضيق و مستفز. انا طبعا راكنة عربيتي صف أول و الشارع مستحيل حد يقدر يركن فيه صف تاني و المساحة اللي فاضلة تعدي عربية. جه واحد بفيرنا سودا ركن صف تاني في الناحية التانية اللي قصاد عربيتي بالظبط و عشقها و طلع مش عارفة فين. طبعا الشارع كده اتخلقت فيه أزمة و بقيت خايفة على عربيتي لاحد ياخدها عافية و يحاول يعدي يقوم يلطش عربيتي

شوية صغيرين و جت دودج صاحبها عايز يعدي من الشارع و معرفش يرجع عشان الشارع وراه قفل، حاولوا يزقوا العربية، مافيش.. قام الراجل آخر ما اتنرفز راح راجع بعربية سنة لورا و طراااااااخ في بوز العربية زاققها.. اتزقت سنة، حاول يعدي برضه ما نفعش قام خابطها خبطة كمان في الإكصدام بس طبعا الكبوت اتتني سنة و الباب ماكانش عايز يفتح لما صاحب الفيرنا نزل بعد شوية.

بعد الخبطة التانية العربية اتزقت مسافة كويسة وسعت شوية للي عايز يعدي و عدى صاحب الدودج و الحمد لله ما حكش في عربيتي بس حك في الفيرنا و عدى بعده طابور طويل من العربيات من مسافة صغيرة اوي و انا فضلت واقفة لحد ما اتأكدت ان عربيتي بخير الحمد لله.

طبعا صاحب الفيرنا نزل بعد شوية و لقى عربيته كده، الناس حكت له اللي حصل و ازاي هو عمل أزمة في الشارع و كلهم لاموه فمقدرش يتكلم و وقف شوية يشوف اللي حصل لها و هايعمل فيها ايه.

انا طبعا عارفة إن أزمة الركنات في القاهرة بتخلي الناس تعمل أي حاجة، بس برضه لازم الواحد يخاف على عربيته و عربيات الناس و ما يوقفش الشوارع.. و لا ايه؟