| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube
صفحة 5 من 7 الأولىالأولى 1 2 3 4 5 6 7 الأخيرةالأخيرة
النتائج 41 إلى 50 من 64

الصورة الرمزية som3aa

النوع : ذكر

الاقامة : Cairo

السيارة: @

السيارة[2]: Hyundai

دراجة بخارية: -

الحالة : som3aa غير متواجد حالياً

افتراضي -

hasad">

والصور بتقول الفرش جلد ARTICO

mohelsherief بيقول ان العربيه معاه يعنى لازم يكون كلامه هو المؤكد.

وارجو يا som3a انك ماتزعلش لانه ممكن يكون كان متعصب لما قرأ الكلام ده فى المقارنه. و انا مش معاه انك بتفتى لان كتير جدا مداخلاتك قيمه جدا وممتازه.
    وتقبل تحياتى
    اولا شكرا لردك المحترم
    اولا انا مقولتش حاجة غلط علشان يتعصب و اساسا انا بشكر فى العربية و قولت ان سعرها رهيب و تمسح ال320 اللى هى ب 360 الف فى رايى.
    ثانيا الفرش فعلا جلد artico * قماش , هما بيقولوا artico بس انما بيبقى فى جزء قماش
    ال جلد * قماش زى ما هو واضح من الصورة و زى ما هو مكتوب فى mercedes- benz.de هو اللى بينزل فى الc180

Stoff/Ledernachbildung ARTICO alpakagrau,
    Stoff/Ledernachbildung ARTICO schwarz

جلد فى كل الفرش و قماش فى الحتة اللى الراكب بيقعد فيها يعنى فعلا جلد * قماش

يمكن المعلومة الوحيدة اللى انا اخدتها من مرسيدس فى المعرض ان الc200 بينزل فيها فرش جلد و الc280 بينزل فيها جلد طبيعى فانا فهمت منهم ان فى جلد صناعى بالكامل منغير قماش فى الc200 و دى المعلومة اللى انا بقيت شاكك فيها دلوقتى اما المعلومة عن ال c180 فهى معلومة اكيدة 1000000% زى ما هو باين فى الصور انها جلد*قماش و زى ما هو مكتوب بره.
    الصور فعلا من Ahegazi , انا كنت ناسى هى من مين و شكرا على التوضيح.

بعدين فى حاجة تانية انا متاكد منها قالها mohelsherif و مستنى اتاكد منها 10000% علشان اعرف ارد عليه كويس و ابينله مين اللى بيفتى , mobica هى اللى بتصنع فرش mercedes و bmw , دا اللى انا اعرفة و كمان اعرف حد بيشتغل فى موبيكا فمستنى اساله و اتاكد منه 100% و اتاكد كمان بيستوردوا الفرش و لا بيصنعوه بالكامل و بعدين ارد , دا توضيح انى مش بحب افتى فى حاجة انا مش عارفها او مش متاكد منها
    كان ممكن يرد باسلوب احسن منغير ميقول انى بفتى فى معلومة صح 100% و كمان ازاى بينكر انها جلد * قماش و هى مكتوبة و متصورة؟؟

عموما للتوصيح دى صور الجلد اللى منغير قماش
    Leder schwarz

اما دى صور الARTICO Man made leather اللى هو بينزل جلد * قماش

اللى انا متاكد منه لانى ركبت الc280 و الc180 مركبتهاش بس قعدت جواها و اتفرجت عليها فى المعرض ان الc180 فيها Artico (جلد*قماش) و الc280 فيها جلد طبيعى منغير قماش , مش عارف الc200 فيها Artico * قماش و لا جلد طبيعى و لا artico بس منغير قماش .

شكرا مرة تانية على ردك , انا بس مستنى اتاكد 10000% من موبيكا علشان اعرف ارد عليه كويس

الصورة الرمزية mohelsherief

الاقامة : blah

السيارة: blah

السيارة[2]: blah

دراجة بخارية: none

الحالة : mohelsherief غير متواجد حالياً

افتراضي -

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة som3aa مشاهدة المشاركة
    اولا شكرا لردك المحترم
    اولا انا مقولتش حاجة غلط علشان يتعصب و اساسا انا بشكر فى العربية و قولت ان سعرها رهيب و تمسح ال320 اللى هى ب 360 الف فى رايى.
    ثانيا الفرش فعلا جلد artico * قماش , هما بيقولوا artico بس انما بيبقى فى جزء قماش
    ال جلد * قماش زى ما هو واضح من الصورة و زى ما هو مكتوب فى mercedes- benz.de هو اللى بينزل فى الc180

Stoff/Ledernachbildung ARTICO alpakagrau,

جلد فى كل الفرش و قماش فى الحتة اللى الراكب بيقعد فيها يعنى فعلا جلد * قماش

يمكن المعلومة الوحيدة اللى انا اخدتها من مرسيدس فى المعرض ان الc200 بينزل فيها فرش جلد و الc280 بينزل فيها جلد طبيعى فانا فهمت منهم ان فى جلد صناعى بالكامل منغير قماش فى الc200 و دى المعلومة اللى انا بقيت شاكك فيها دلوقتى اما المعلومة عن ال c180 فهى معلومة اكيدة 1000000% زى ما هو باين فى الصور انها جلد*قماش و زى ما هو مكتوب بره.
    الصور فعلا من Ahegazi , انا كنت ناسى هى من مين و شكرا على التوضيح.

بعدين فى حاجة تانية انا متاكد منها قالها mohelsherif و مستنى اتاكد منها 10000% علشان اعرف ارد عليه كويس و ابينله مين اللى بيفتى , mobica هى اللى بتصنع فرش mercedes و bmw , دا اللى انا اعرفة و كمان اعرف حد بيشتغل فى موبيكا فمستنى اساله و اتاكد منه 100% و اتاكد كمان بيستوردوا الفرش و لا بيصنعوه بالكامل و بعدين ارد , دا توضيح انى مش بحب افتى فى حاجة انا مش عارفها او مش متاكد منها
    كان ممكن يرد باسلوب احسن منغير ميقول انى بفتى فى معلومة صح 100% و كمان ازاى بينكر انها جلد * قماش و هى مكتوبة و متصورة؟؟

عموما للتوصيح دى صور الجلد اللى منغير قماش
    Leder schwarz

اما دى صور الARTICO Man made leather اللى هو بينزل جلد * قماش

اللى انا متاكد منه لانى ركبت الc280 و الc180 مركبتهاش بس قعدت جواها و اتفرجت عليها فى المعرض ان الc180 فيها Artico (جلد*قماش) و الc280 فيها جلد طبيعى منغير قماش , مش عارف الc200 فيها Artico * قماش و لا جلد طبيعى و لا artico بس منغير قماش .

شكرا مرة تانية على ردك , انا بس مستنى اتاكد 10000% من موبيكا علشان اعرف ارد عليه كويس
    I cant believe you're still saying it's fabric and leather!!!!!! I OWN THE CAR!!!! and it is LEATHER!! What more can i say??? the part in the middle that u are saying is fabric is ALSO leather but it is dotted leather (mekharram) bas it is leather. KEFAYA FATYYYYY KEFAYAA ya 3am! I can take pictures of my car tomorrow and upload the pics 3ashan nekhlas

الصورة الرمزية SAMEH_FOUAD

الاقامة : EGYPT / CAIRO

السيارة: CIVIC

السيارة[2]: HONDA CIVIC SIR

دراجة بخارية: HONDA CBR

الحالة : SAMEH_FOUAD غير متواجد حالياً

افتراضي -

ياجماعة حاولوا يبقى موضوع النقاش بينكوا هادى وبطريقة كويسة عشان محدش يزعل من حد. احنا هنا كلنا اخوات اللى بيقول حاجة ممكن يثبتها واللى عندة حاجة يصورها ويرد علية وخلص الموضوع لكن هاتشدوا مع بعض فى الحوار عشان العربية جلد خالص ولا قماش وجلد.ياريت تكون اعصابنا اهدى من كدة شوية ونحاول ناخد الموضوع بسلاسة لاننا اخوات

الصورة الرمزية som3aa

افتراضي -

I cant believe you're still saying it's fabric and leather!!!!!! I OWN THE CAR!!!! and it is LEATHER!! What more can i say??? the part in the middle that u are saying is fabric is ALSO leather but it is dotted leather (mekharram) bas it is leather. KEFAYA FATYYYYY KEFAYAA ya 3am! I can take pictures of my car tomorrow and upload the pics 3ashan nekhlas
    خلاص متزعلش عربيتك بس جلد و بقية العربيات اللى مرسيدس بتنتجها جلد * قماش !!!!
    ازاى يعنى جلد؟؟ ادخل على www.mercedes-benz.de و خش شوف بنفسك
    بعدين تصورلى ايه مانا عندى الصور واضحة و بلاش الصور خلينا فى الكلام اللى مكتوب !!!!
    سعداوى قلهالك عندك جلد تنين استريحت؟؟ ارحمونا بقى!!!
    هو انا اللى جايب الكلام من بيتنا مثلا!!!!!
    اكتر و اخر حاجة اقدر اعملهالك احطلط screenshot من mercedes-benz.de يعنى مفيش كلام بعد كدا , لو لسه مقتنع انها كاها جلد خلاص مقدرش اجادلك تانى علشان انا مبجيبش كلام من عندى اقوله و خلاص , انا عمرى مبقول كلام غير لما اخده من مصدر مفروض انه موثوق انما فى حالتنا هنا المصدر الشركة اللى صنعت عربيتك اساسا.

الصورة الرمزية farahat

الاقامة : القاهرة

السيارة: N/A

السيارة[2]: BMW

دراجة بخارية: NA

الحالة : farahat غير متواجد حالياً

افتراضي -

مفيش داعي للإستغراب يا som3aa ، مش المفروض مواصفاتها على موقع مرسيدس إن مفيش فيها أبنوس ، لكن إلي نزلت هنا فيها أبنوس ؟ ، عادي جداً إن الوكيل يطلب حاجة مختلفة للسوق بتاعه
    و يمكن دة إلي حصل برضه في الفرش ، يعني الأساسي إن ينزل فيها قماش مع الجلد لكن الوكيل جابها هنا جلد فقط ، أو نوعين جلد في بعض ، مفيش مشكلة ولا سبب للخلاف

الصورة الرمزية samoevil911

الاقامة : alex

السيارة: el rgl el shmal :D

السيارة[2]: moto leg :D

دراجة بخارية: اول مجبها هقلكم

الحالة : samoevil911 غير متواجد حالياً

افتراضي -

يا جماعة هو كل واحد بيقول وجهة نظروا .. مش معنا ان واحد اخطأ او اختلاف في وجهات النظر.. يبقي فتي.. يا جماعة براحة مش كدا .. خدوا الموضوع بهدوء.. وبعدين جلد او مش جلد هتفرق.. هو دا بتاع ناس نضيفة ودا مش محترم والا حاجة ..
    وبعدين هو ف يجلد مخرم اصل اوا مرة اسمع كدا؟؟؟
    دا سؤال من غير عصبية لو سمحت

[justify][/justify][justify]قل: "سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم"
    لا تبخل علي نفسك بالحسنات فأنت في امس الحاجة لها.
    [/justify]

افتراضي -

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة som3aa مشاهدة المشاركة
    خلاص متزعلش عربيتك بس جلد و بقية العربيات اللى مرسيدس بتنتجها جلد * قماش !!!!
    ازاى يعنى جلد؟؟ ادخل على www.mercedes-benz.de و خش شوف بنفسك
    بعدين تصورلى ايه مانا عندى الصور واضحة و بلاش الصور خلينا فى الكلام اللى مكتوب !!!!
    سعداوى قلهالك عندك جلد تنين استريحت؟؟ ارحمونا بقى!!!
    هو انا اللى جايب الكلام من بيتنا مثلا!!!!!
    اكتر و اخر حاجة اقدر اعملهالك احطلط screenshot من mercedes-benz.de يعنى مفيش كلام بعد كدا , لو لسه مقتنع انها كاها جلد خلاص مقدرش اجادلك تانى علشان انا مبجيبش كلام من عندى اقوله و خلاص , انا عمرى مبقول كلام غير لما اخده من مصدر مفروض انه موثوق انما فى حالتنا هنا المصدر الشركة اللى صنعت عربيتك اساسا.

Here you go,
    The first 2 pictures are to prove to you that this is a c180 not a c200 or c280. The rest of the pictures speak for themselves!!!! enjoy

الصورة الرمزية _Khaled_

السيارة: Mercedes GLK 350 2010

السيارة[2]: Mercedes C180 2009

الحالة : _Khaled_ غير متواجد حالياً

افتراضي -

شكرا mohelsherief على الصور و على اهتمامك
    بما ان العربيه معاك من شهر تقدر تقولى على رايك فيها يعنى مبسوط منها؟ وهل حاسس ان فروق الكماليات عن c200 تفرق معاك؟

الصورة الرمزية som3aa

افتراضي -

ياجماعة حاولوا يبقى موضوع النقاش بينكوا هادى وبطريقة كويسة عشان محدش يزعل من حد. احنا هنا كلنا اخوات اللى بيقول حاجة ممكن يثبتها واللى عندة حاجة يصورها ويرد علية وخلص الموضوع لكن هاتشدوا مع بعض فى الحوار عشان العربية جلد خالص ولا قماش وجلد.ياريت تكون اعصابنا اهدى من كدة شوية ونحاول ناخد الموضوع بسلاسة لاننا اخوات
    يا جماعة هو كل واحد بيقول وجهة نظروا .. مش معنا ان واحد اخطأ او اختلاف في وجهات النظر.. يبقي فتي.. يا جماعة براحة مش كدا .. خدوا الموضوع بهدوء.. وبعدين جلد او مش جلد هتفرق.. هو دا بتاع ناس نضيفة ودا مش محترم والا حاجة ..
    وبعدين هو ف يجلد مخرم اصل اوا مرة اسمع كدا؟؟؟
    دا سؤال من غير عصبية لو سمحت
    مفيش داعي للإستغراب يا som3aa ، مش المفروض مواصفاتها على موقع مرسيدس إن مفيش فيها أبنوس ، لكن إلي نزلت هنا فيها أبنوس ؟ ، عادي جداً إن الوكيل يطلب حاجة مختلفة للسوق بتاعه
    و يمكن دة إلي حصل برضه في الفرش ، يعني الأساسي إن ينزل فيها قماش مع الجلد لكن الوكيل جابها هنا جلد فقط ، أو نوعين جلد في بعض ، مفيش مشكلة ولا سبب للخلاف
    و الله يا جماعة انا مكلمتوش , انا كنت برد على صاحب الموضوع و بقوله العربية احسن بكتير من ال 318 و ال320 و كتبت كل الفروقات اللى بينهم بالظبط زى مانا عارفها و متاكد منها و اتا اساسا من النوعية اللى بحب اتاكد من كلامى قبل مادى اى حد اى معلومة و برد على كل شخص حسب الطريقة اللى بيكلمنى بيها
    دخل هو و قالى مش متاكد من حاجة بتقولها ليه؟؟ ليه الفتى و الكلام دا زى مانتوا شايفين.

انا مبجيبش و لا جيبت المعلومة دى من عندى مرسيدس كاتبين ان الc180 بينزل فيها فرش Artico جلد * قماش خلاص يبقى الArtico الى فى الc جلد * قماش مفيهاش كلام.

بالنسبة للخشب و كدا , الخسب دا موجود فى الclassic فى ال c-class يعنى بتدفع 333 يورو زيادة و ينزلهولك فى العربية , ممكن تختار حاجات كتيييير اوووى كمان زى الكنبة بتفتح و لا لأ و فتحة السقف و keyless entry و الCommand APS اللى فيه GPS و دا بحوالى 2500 يورو تقريبا مش فاكر اوى غير الجمارك و ممكن تطلب ولاعة و طفاية و cupholder و Rain sensors و xenon و نقل الفتيس من الدركسيون و مليون حاجة ممكن تطلبها , حتى الكاوتش عايز spare و لا runflat و لا اى حاجة , من الاخر بره بيدوك حرية تختار اللى انت عايزه فى العربية , للاسف فى مصر التوكيل بيفرض المواصفات على الناس.
    التوكيل جاب العربية و اختار ينزل فيها Artico و خشب و Automatic و presafe
    من المانيا

و اهه الخشب اللى فى ال c180
    لو Avantgarde بينزل خشب مختلف مثلا

Here you go,
    The first 2 pictures are to prove to you that this is a c180 not a c200 or c280. The rest of the pictures speak for themselves!!!! enjoy
    ايوه انا عارف انا شفت العربية و قعدت فيها فى المعرض و شفت الصور , الجزء اللى فى النص دا جلد * قماش مفيهاش كلام و الكلام واضح و صريح الc-class الArtico جلد فى قماش , ممكن اساسا يكون القماش قليل اوى مكان الفتحات (الاخرام) اللى فى النص او اى حاجة المهم انه فرش جلد * قماش حسب مواصفات مرسيدس و حسب ماهو بيان من الصور , الجزء اللى فى النص دا مش كله جلد!!
    لما هو كله جلد ليه مرسيدس بتكتب Stoff ؟؟
    علشان هما مجبرين طالما استخدموا قماش يكتبوا قماش علشان دى ناس مش بتغش العملاء بتوعها .

http://free-translation.imtranslator...r=de/en&loc=en

دا قاموس اكتب cloth و اختار يترجم من English ل German

هيترجملك cloth ل Stoff

يعنى من الاخر كدا زى مانا قلت فى الاول العربية جلد * قماش (Artico)

طبعا الموضوع اساسا مش فارق , الفرش حلو جدا بس الفكرة انا بحاول اثبتله انى مش بفتى!!!!

انا من طبعى برد على الناس بنفس الطريقة اللى بيكلمنى بيها و محبش حد يقول على فتاى و خصوصا ان انا بقول كلام صح و دا كلام الشركة اللى صنعت العربية الا اذا كانوا هما كمان بيفتوا

افتراضي -

hasad">

No Comment!! You are still convinced that what you saw in the pictures is ALSO cloth??? ya sidi the standard is cloth YES i agree. Bas the car they ordered here is not the standard car. they added some options to be able to sell to the egyptian market, like automatic transmission and pre-safe system and the leather.

Manual transmission is also standard in the c180 in germany, but it is not available here. Why are you surprised that they added leather as an option??? It's ok to admit that you are wrong mesh moshkela khales

If you don't believe me...or the pictures...or everyone else....go see the car in the showroom and PLEASE let me know what you saw there.

صفحة 5 من 7 الأولىالأولى 1 2 3 4 5 6 7 الأخيرةالأخيرة