بسم الله الرحمن الرحيم
انا حكيلكم حكايتي مع العربية عشان ان نفسي اعرف اللي بيحصل دا طبيعي ولا في حاجة غلط ...
من 3 شهور كدة اشتريت عربية اونو مو 94 العربية زي الفل بتجري وعمرهاما بتسخن ومشاء الله مفيش فيها اي حاجة . المهم ان العربية اتعرضت لسلسلة حوادث في ال3 شهور وكلهم اغرب من بعض .

البداية كانت بعد ماشتريت العربية باسبوع كدة رجعت باليل وركنت العربية في شارع جنب البيت وانا من خوفي على العربية قعدت احضن فيها عشان ما تتخبطش واصحابي يتريقوا عليا عشان العربية صغيرة اساسا ومش طالعة برة العربيات روحت نمت وصحيت تاني ايوم الاقي العربية واخدة خبطة من الباب اللي قدام لغاية الفانوس وطبعا الرفرف بقا لونه احمر من بوية العربية اللي خبطتني قولت الحمدلله اخت العين وكويس انها جت على قد كدة .

عدى شهر كامل الحمدلله من غير مشاكل وبعدها نويت اني انزل اظبط العربية شوية واشتريلها شوية اكسسورات وحركات وكدة يعني . نزلت الصبح بدري وماشي براحة وواحدة واحدة عشان لسة ما فوقتش وفجأة وانا بلف وداخل شارع جانبي الاقي طااااااااااااااخ بوم وانا لزقت في السقف ايه اللي حصل انزل ابص الاقي العربية نزلت غوطس في بلاعة مفتوحة والعربية بقت متعلقة لدرجة ان العجل اللي ورا اترفع من على الارض (طبعا ماقولكوش على المهزلة اللي حصلت في الشارع والناس بتشيل العربية )

تاني يوم روحت اصلح الدمار اللي حصل في العربية نتيجة الغوطس بتاع امبارح . العربية اتصلحت والعملية تمام وانا راجع مروح البيت الاقي فجأة عربية اوبترا جاية معاكس وايه طاير وحنلبس وش ف وش فمكنش عندي حل غير اني ادخل في العربية اللي جنبي (جنب في جنب ) انا قولت طبعا الراجل مش حيسبني اروح البيت سليم بس الحمدلله الراجل طلع طيب وشاف الموقف وقالي الحمدلله انها جت سليمة ومادخلتش في التاني بالوش (انا استعجبت طبعا هو لسة في ناس كدا ) وما اخدش مني ولا مليم ولا حتى زعق ولا اتخانق .

بعدها ب 4 ايام ماشي على البحر بالعربية وفجأة الاقي سواق ميكروباص جاي من ورايا طاير وافتكر انه عاوز يدخل الشارع اللي على يميني وهو جاي من على الشمال وكسر قدامي الدركسيون بالكامل مش حدف طبعا فرملة مع شوية اكروبات بالعربية والحمدلله قدرت اسيطر على العربية وكانت الخساير عندي الاكصدام الامامي اتكسر بالفوجات مع فانوس الاشارة مع حكة في الرفرف طبعا الحمدلله كانت ممكن تبقى اكبر من كدة بكتير لولا اني اخدت بالي منه وفرملت ودخلت معاه الشارع و الكلام ده كله حصل قدام ظابط المرور . طبعا اتسحبت رخص السواق وصلحلي العربية بس طبعا اي كلام ( عك ) وكان مبرر السواق عن الحادث انه ماشفنيش عشان انا عربيتي صغيرة ( ههههههه بالذمة ده كلام يتقال قدام الظابط )

ده غير طبعا ان العربية جابت اسطوانة لشوية اكروبات بالعربية لتفادي حوادث شنيعة
مثال: مرة فرملت على البحر على واحدة بتعدي الشارع وطبعا لقيت اللي حيلبس فيا من ورا روحت جايب اول وطالع طلعة امريكاني مالهاش حل .

معلش انا اسف طولت عليكو جدا بس انا بجد انا نفسي اعرف اللي بيحصل ده طبيعي ولا في حاجة غلط عشان انا تعت ومش عاوز اسوق تاني .