اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng_hisham85 مشاهدة المشاركة
ياجماعه العملية والأخطاء كلها مش من السرعه فيه عدم الأنتباه وعدم الألتزام بتعليمات المرور
يعني مثلآ مشهد اللقطه اللي البيبي فيها بيطير من أيد مامته
أحنا هنا بقى في مصر عندنا الموضوع ده بالهبل وربنا يستر يعني تلاقي الب أو الأم مقعد عياله في العربيه على رجله مابينه وبيم الدركسيون ومش أطفال دول بيبي وأنا شايف الموضوع أكتر من مره والله حرااااااااااام ليه لو أقل فرمله ولبس في اللي قدامه البيبي الله يرحمه؟؟؟؟ المفروض يتجط في الحزام بتاعه وره في المقعد الخلفي؟؟؟؟؟؟؟؟
عدم ربط حزام الأمان والأستهتار والكلام في الموبايل اللي ماشاء الله كأنه آخر الدنيا والبيزنس مقطع بعضه ولازم نتكلم وأحنا سايقين؟؟؟؟ والله يرضي مين ده؟؟؟؟؟
والف شكر على الفيديو أنا شايفه قبل كده بس كويس أن حضرتك حطيته علشان الغير يستفيد وبنطل تصرفاتنا السلبيه والأستهتار

ده فيه كمان اللى أكتر ، تلاقى العربية اللى شباكها الورانى طالع منه نص عيل و عمال يلعب و أهله عمالين يضحكوا قدام ، مع ان لو مطب جامد (و دول كتير عندنا) ممكن العيل يطير بره العربية ، أو لو عربية نقل و صندوقها طالع لبره شوية عدت جنبهم. و ساعات العيل بيكون نفس المنظر و لكن من الشباك الأمامى و على حجر أمه ، و برضه نصه طالع بره الشباك...

الموبايلات دلوقت بقى ليها تقاليع جديدة :

* الموبايل على الدركسيون علشان الأستاذ بيطلب نمرة ، و طبعا بيحاول الدركسيون ما يتحركش علشان يعرف يطلب صح ، و النتيجة قطر ماشى على قضبان بيشيل اللى قدامه...

* واحدة سايقة بتحط الموبايل فى الأيشارب بتاعها علشان تتكلم من غير ما تمسك الموبايل و من غير ما الموبايل يبان (يبقى مافيش مخالفة) ، و لكن المشكلة انها بتحطه فى الأيشارب بايديها الأثنين و العربية ماحدش سايقها عمالة تلوش يمين و شمال.

* الأستاذ ملتزم بيتكلم فى الموبايل و هو سايق باستعمال السماعة ، يا سلام على الألتزام ، و لكن المشكلة انه مش بيركب السماعة قبل ما يطلع بالعربية ، لأ ... ده بيركبها قبل المكالمة ، و طبعا لما يحب يتكلم بيطلع السماعة من جيبه ... و هو سايق ... و يقعد يبفك السلك من بعضه ... و هو سايق ... و يحط الجاك بتاع السماعة فى السوكيت بتاعة التليفون .... و هو سايق ... و يلبس السماعة فى ودنه ... و هو سايق ... و يطلب النمرة .... و هو سايق .. و بعدين يتكلم فى السماعة ... و بيبقى مستغرب جدا ... ايه كل الناس الحقودة اللى وراه اللى عمالة تزمر له من غير سبب !!!

و غيرهم كتييييير

و تحياتى