الاخ الفاضل تامر

كيف حالك , انا عندما كنت أبحث عن سيارتي التمبرا من سنة أتفرجت على واحدة فعلا موديل 2002 و كان صاحبها مدير سابق بشركة النصر للسيارات و كان ساكن في مساكن شركة النصر للسيارت بحلوان و من الرعيل الاول للشركة و أطلعت على رخصة العربية و بطاقته .

التمبرا آخرها سنة 2000 في شركة النصر لكن سنة 2002 تم عمل طلبية لبعض المديرين بشركة النصر للسيارات بطلبية مخصوص من ايطاليا و تم تجميع عدد 25 عربية فقط للمديرين تمبرا موديل 2002 و هذه المعلومة بحسب كلامه و رأيي أنه ثقة .

كل العربيات التمبرا من 1997 اللي جمعتها شركة النصر عدادات عادة مش ديجيتال و نفس الشئ لل 25 عربية موديل 2002

المهم كان طالب فيها 43 الف على اساس أنها عمولة و أول يد و لكن السعر لم يناسبني خاصة أنها كانت رشة برة و سقف كمان وعاملة 100 الف كيلو .

أنا في رأيي أن موديل 2002 و عدادات ديجيتال ده كلام اشتغالات و العربية دي ممكن تكون استيراد معاقين وورقها مضروب و الدليل على كلامي أن و أنا بأتفرج على عربيات تمبرا من سنة كان في أحد الاخوة المعاقين شفاهم الله كان عارض تمبرا
1400 سي سي فاضية بدون أي كماليات و زجاج أمامي عادي مش كهرباء و حتى مافيهاش سنتر لوك و عدادات ديجيتال و كانت رخصتها مكتوب فيها أنها موديل 1999 ايطالي !!!!!!!!!!!!!!!

لما راجعت الشركة لقيت أن موديلات التمبرا ال 1400 سي سي الفاضية كلها يا أما 1990 يا أما 1991 و الراجل ده بيقولي
أصل أنا لي قريب عضو في الاتحاد الاوروبي و العربية اتعملت لي عمولة مخصوص و أنها أول يد من الزيرو و طبعا مافيش حد معاق بيجيب زيرو لان 99% منهم بيجيب استعمال الخارج علشان يأخذ عربية رخيصة و استعمال خفيف .

حتى العداد بتاعها كان عامل 70 الف كيلو و طبعا لو كانت مو 1990 يبقى لا يمكن تكون عاملة أقل من 100 الف ده لو كان استعمالها خفيف بمعدل 5 آلاف كيلو سنويا و طبعا من ضمن الكلام أنها فابريكة برة و جوه رغم أن صاجها كان فيه تعريجة المعجون لما تبص عليها من الجنب .

أنا حسيت على الفور ان العربية دي ورقها و عدادها الاثنان مضروبين و كان صاحبها طالب فيها 40 الف جنيه .

صدقني اللعب في الورق بتاع السيرات الاستيراد سهل جدا و خلي بالك كويس