مساء الخير جميعا ياشباب
انا عمال الف القاهرة على محل شرايط كاسيت مش لاقي
حتى المحل المشهور الي في ميدان لبنان عن جلاتي عزة قفل
رحت فيرجن في سيتي ستار لقيت كل الي عندو CD الله طيب والي عندو كاسيت الفبريكة بتاع عربيتو يعمل فيه ايه... ومحدش يقلي هات مشغل ام بي ثري بتاع الولاعة
لأن بيبقى فيه اغاني كتير وتقعد تتوه في 150 ولا 200 اغنية
يا أخي بقيت تفتقد متعة القيادة ومتعة الاستماع لشرايط الكاسيت ... حتى الراديو بقة فيه لوك لوك كتير ورغي ... وسوزي بتمسي على وائل ... وحماده بيسلم على نفين وبيقلها انا بحبك قوووووووي طيب وانا كمستمع وانا مال أهلي بوائل ونفين وأحمد وسوزي ... حاجة تحرق الدم بجد .
وتلاقي برامج بتاعت العيال الهايفة ... بتاعت أي كلام في أي كلام يتكلمو شوية عن الحب والمسخرة ... وهوبااااااا يخوشو يشتمو في المجلس العسكري والحكومة والاخوان والسلفين وفاصل ونعود ... وبعدين مروة ومنى بتمسي على رامي وانتا فين ياوحش بقالك كتير مابتكلمنيش ,,, وهبه يتكلمو عن حال البلد ويشتمو في الاخوان والسلفين والمجلس العسكري ... ويبثو السم في أذن المستمع من غير مايحس ويقومو الشباب ويسخنوهم أكتر وأكتر ... وتلاقي الشباب الصغيرة تنزل ... تولع وتحرق أم البلد .

وأذاعات تانية بتلاقي راجل كده من أيام سيد أبو حفيظة عمال يتكلم عن أهمية تشكيل وقواعد اللغة العربية عن كتاب البحصلي ... في معجم اعراب ابن تيمية .

بجد راديو يحرق الدم ... المهم انا اعمل ايه في الكاسيت اليباني بتاع العربية ايه أولع فيه وهو بتاع الفبريكة ...

طيب هما لغو الشرايط الكاسيت ليه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هيا ثبت انو عليها ضرر على البيئة ولا بتسبب السلطان زي كل حاجة في دنيتنا ... وبعدين كانت الشرايط الكاسيت بتتباع ب 6 جنية واخر فل وحلاوة وبعدين غلوها وخلوها 8 جنيه وقلنا ماشي وبعدين وصلت 9 جنية بسبب عمر دياب الي بيغلي شرايطو وقلنا ماشي ... وهبا طلعت 10 و12 و15 وقلنا ماشي لا وتلاقي الشرايط بقت كلها عك في عك ويتجي تشتري الشريط لمغني ... وفي النهاية يطلع الشريط كلو فيه اغنية وحدة حلوة والباقي كلو هجص في هجص ... يحطلك اول اغنية جمدة واخر اغنية والباقي اي حاجة تملى كده الشريط ... وكنا راضيين ... بس معقولة دلوقتي شركات الانتاج تلزمني أشتري أسطوانة ب 25 جنية وب 30 جنية ليه إن شاء الله ... ده لو هيطلعولي عبدالحليم من قبرو ذات نفسو علشان يغنيلي مخصوص ماهشتريها ؟؟؟

وده حتى الاسطوانة بتتخربش ولالالالالا امسكها من هنا ومتمسكهاش من هنا ... وحط ايدك في نص ودخل صباعك مش عارف فين وامسح الاسطوانه ... الله انا هعقد اسمع وانبسط ولا هقعد أحسس على السيديهايا .

يا أخي برضو الشريط ليه متعتو ... وبترميه في اي حته في درج التابلوة ... او تحت التابلوة او فوق التابلوة او حتى على الارض ... وحتى لمن يسف خالص ويبوظ بتقدر تلحمو بشوية مونكير ويشتغل زي الفل .

وحتى في كارفور وهيبر كان زمان عندهم شرايط شرايط ... دلوقتي تلاقي شريط شريطين والباقي اسطونات الله ... يعني الناس الي عندها كاسيت في عربياتهم يعملووو ايه ؟؟؟؟؟؟؟
ليه محلات الشرايط انقرضت في مصرررررررررر .
هموت واشتري شريط وائل جسار الجديد .