انا استلمت عربية من اسبوع تقريبا العربيه تمام بس المفاجأه في الكاوتش السىء جدا الماكسس الصيني الرديء بعد 120 على الطريق الصحراوي الشرقي العربيه بتعوم تعويم التنين لدرجة اني مبعرفش اتحكم في العربيه واالكاوتش بيلم زلط السنين بشيك على الكاوتش وتاريخ الانتاج اتفاجأت ان فيع عجلتين واحده انتاج 2004 والتانيه انتاج 2005 يعني الاطارات منتهية الصلاحية والباقي واحدة 2012 وتخيلوا التانية 2013 !!!! واحنا في 2012 على ما اتذكر ايه الاستهبال ده من نيسان ده اسمة تهريج ونصب مش كفاية الكاوتش زباله كمان يكون منتهي الصلاحية ياريت من المسئولين عن القسم يبلغوا نيسان وياريت الاعضاء الي استلموا نيسان الشكل الجديد يشيكوا على الاطارات وتاريخ انتاجها
وياريت استاذ احمد مصطفى يقولي اعمل ايه .... وعلى فكره انا مجال عملي في اطارات السيارات وده شغلي وانا فاهم الي بقولوا هما علشان يقللوا التكلفة يعرضوا حياة الناس للخطر ... ياريت اعرف من الاعضاء الي استلموا هل المشكلة ده عامة ولا عندي انا بس والعمل ايه !!!!!!!! وحسبي الله ونعم الوكيل .
توضيح من العضو ذكر لاحقا فى الموضوع

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed452003 مشاهدة المشاركة
إ خواني أنا بعتذر جدا على اثارة البلبلة وعن الموضوع وبعترف اني تسرعت في قراءة تاريخ الانتاج لاني متعود انوا يكون اخر اربع ارقام ومتوقعتش انوا يكون الاربع ارقام الي قبلهم والخوف هو الي خلاني اتسرع لان التعويم على السرعات العاله جامد جدا ومبعرفش اتحكم في العربيه واسف على التأخير نظرا لظروف العمل انا عندي الكاوتش كله 3612 وبعتذر لنيسان ولو عوزين اعتذار رسمي انا مستعد ... بس يا اخواني في المجمل الكاوتش سىء جداااااا وصوته عالي وبيلم زلط وبيعوم في السرعات العالية وبكرر اعتذاري ليكوا لاني مدين لكم وللمنتدى ولقسم نيسان ولادارته لان المنتدى ساعدني في اختيار السيارة دي انا نويت اغير الكاوتش واركب مقاس 195/60r15 بس السؤال هل التغيير يؤثر على الضمان ؟ وبكرر اسفي .
تم التعديل بواسطتى
م.ع.4
25/11/2012 5:26pm