| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube
النتائج 1 إلى 5 من 5

  1. #1

    الصورة الرمزية kfma1

    رقم العضوية : 7349

    تاريخ التسجيل : 12Mar2008

    المشاركات : 99

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo

    السيارة: Fiat

    السيارة[2]: Honda

    دراجة بخارية: Honda

    الحالة : kfma1 غير متواجد حالياً

    افتراضي قشقاى و لا ix35 , و لا subaru xv - Facebook Twitter whatsapp انشر الموضوع فى :

    hasad">

    حاجة تحيير

    عاوز سيارة عالية علشان المطبات و قوية بنزين 92 و بها مثبت سرعة

    قشقاى و لا ix35 , و لا subaru xv


  2. #2

    الصورة الرمزية said.d.y

    رقم العضوية : 37730

    تاريخ التسجيل : 10Apr2009

    المشاركات : 570

    النوع : ذكر

    الاقامة : maadi

    السيارة: HYUNDAI IX35 2013

    السيارة[2]: NEW CERATO K3 2013

    دراجة بخارية: no

    الحالة : said.d.y غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    انا كنت فى نفس حيرتك من ثلاث شهور تقريباً، بس المقارنة كانت بين القشقاى والاسبورتاج والix35،ورأى الشخصى بعد المقارنة والنت وسؤال الناس الجربوا العربيات والذى منة،،،،،،،،،
    أولاً: استبعد السوبارو تماما، ودى موش لعيب العربية ولاكن لعيب سوقها فى مصر، ممكن تكون احسن واحدة فيهم، لاكن زى ما المثل بيقول (حسن السوق ولا حسن البضاعة)،موش منتشرة وقطع غيار وصيانة محدودة عند التوكيل دى غير موضوع اعادة البيع لو فكرت تبيعها فى يوم، تخسر كتييييييييييييييييييييييي ييييييييييير.
    ثانياً: مقارنتى للثلاث عربيات لو اديت لكل واحدة درجة وصلتنى للاتى:
    - القشقاى (رأى الشخصى) اقل واحدة من حيث الشكل الخارجى و الداخلى(الصالون)، واقل واحدة من حيث قوة الموتور والهورس باور،،،،،.
    - الix35 والاسبورتاج متقاربين لاكن الاix35افضل من حيث:
    1- كماليات اعلى (فى نفس الفئة).
    2- السعر اقل (10000جم).
    3- الحجز 20 الف جم والاستلام خلال شهر ونصف.(الاسبوتاج 40 الف والاستلام خلال 7 شهور).
    4- انا كنت حاجز العربيتن وخلال فترة الحجز(شهرين) الاسبورتاج زادت 25 الف جم، والIX35سعرها ثابت.
    وفى الاخر استخرت ربنا واستقريت على الIX35، واستلمتها فعلاً من 4 ايام،واعتقد الاختيار موفق والحمد للة، وعلى فكرة فيها مثبت سرعة(الفئة الثانية وطبعاً الهاى لاين).
    اعتقد لو سعرها لسة زى ما هو وظروف استلامها تبقى الix35فضل خصوصا، لو انت مستبعد القشقاى.


  3. #3

    الصورة الرمزية kfma1

    رقم العضوية : 7349

    تاريخ التسجيل : 12Mar2008

    المشاركات : 99

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo

    السيارة: Fiat

    السيارة[2]: Honda

    دراجة بخارية: Honda

    الحالة : kfma1 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    ليه رأيك فى الix35 العفشة الموتور ياترى 92 و لا 95 بنزين اى فئة اشتريت؟


  4. #4

    الصورة الرمزية Mohyeldin1974

    رقم العضوية : 129114

    تاريخ التسجيل : 04Sep2012

    المشاركات : 833

    النوع : ذكر

    الاقامة : القاهره/ London

    السيارة: Xxxxxx

    السيارة[2]: Astra cosmo

    دراجة بخارية: no

    الحالة : Mohyeldin1974 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    متابع

    ان الله لا يغير ما بقوم حتى يغيروا ما بأنفسهم


  5. #5

    الصورة الرمزية said.d.y

    رقم العضوية : 37730

    تاريخ التسجيل : 10Apr2009

    المشاركات : 570

    النوع : ذكر

    الاقامة : maadi

    السيارة: HYUNDAI IX35 2013

    السيارة[2]: NEW CERATO K3 2013

    دراجة بخارية: no

    الحالة : said.d.y غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kfma1 مشاهدة المشاركة
    ليه رأيك فى الix35 العفشة الموتور ياترى 92 و لا 95 بنزين اى فئة اشتريت؟
    انا اشتريت الفئة الثانية ب205 الف جم وهى بنزين 92، بالنسبة للعفشة والموتور حاسس انهم ممتازين،فى حدود المسافة المشيتها بالعربية حتى الان(60كم فقط).
    بس بشكل عام العربية فخمة جداً وعالية واجمد من الاسبورتاج لما وقفنهم جنب بعض.
    رأى شخصى بحت، وربنا يوفقك للخير، وانا تحت امرك فى اى استفسار؟



 

المواضيع المتشابهه

  1. تقرير عن جديدة هيونداي tucson ix35
    بواسطة amr.mostafa في المنتدى هيــونــداى
    مشاركات: 11
    آخر مشاركة: 16-04-2010, 04:12 PM
  2. هل تبدل bmw 320 2009 ب هيونداي ix35
    بواسطة Hany.ElBaathy في المنتدى بـى إم دابـــليو
    مشاركات: 28
    آخر مشاركة: 28-02-2010, 02:27 PM
  3. 2010 Hyundai ix35 - Tucson
    بواسطة الغزالى في المنتدى أخبار السيارات في مصر والعالم
    مشاركات: 17
    آخر مشاركة: 09-02-2010, 03:13 AM
  4. تقرير شامل عن هيونداى ix35 بالصور
    بواسطة m_o_sakr في المنتدى هيــونــداى
    مشاركات: 18
    آخر مشاركة: 20-10-2009, 12:21 PM
  5. هيونداي ix35
    بواسطة sh21s في المنتدى هيــونــداى
    مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 30-08-2009, 02:13 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 PL2