| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube
صفحة 2 من 3 الأولىالأولى 1 2 3 الأخيرةالأخيرة
النتائج 11 إلى 20 من 25

  1. #11

    الصورة الرمزية mesaharaty

    رقم العضوية : 7200

    تاريخ التسجيل : 09Mar2008

    المشاركات : 2,335

    النوع : ذكر

    الاقامة : القاهرة

    السيارة: مترو الأنفاق

    السيارة[2]: ٍSUZUKI MARUTI 2009

    الحالة : mesaharaty غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    معظم البنات بتبقى شايفة نفسها حبتينفى فترة ما من حياتها .
    وهنا نجد الشيزوفرينيا فى أبهى صورها .
    تلاقى البنت قبل الزواج بتبقى مهتمية بنفسها وبتحاول تبقى موجودة فى إطار يتيح ليها التعرف والإختيار (علشان تتخطب طبعا) .
    بمجرد الإنتقال إلى الطور التاريخى الآخر (الزواج الفعلى) كل شىء بيبان على حقيقته وتتحول المسألة إلى علاقة أسميها بـ ATM Card Relationship (واضحة طبعا)
    ولنا الله هو الولى والنصير

    لما كلكم عاوزين تبقوا فتوات أمال مين إللى حينضرب


  2. #12

    الصورة الرمزية Y a r i s

    رقم العضوية : 128488

    تاريخ التسجيل : 04Aug2012

    المشاركات : 3,988

    النوع : ذكر

    الاقامة : ★ قسم تويوتا.★

    السيارة: ♠ وشيخ الياباني حالياً ♠

    السيارة[2]: ♥ عمدة تويوتا ♥ سابقاً

    دراجة بخارية: ♥♥♥♥♥♥♥♥ ♡ ☜

    الحالة : Y a r i s غير متواجد حالياً

    افتراضي -


    موضوع جميل وفي الجون ... وبصراحة دحكتموني .
    وعاوز ابسط لكم الموضوع بس مش عارف ازاي ... بس بص يا معلم دلوقتي لو انتا وهو حاجز عربية في معرض ... مش بيجي احياناً بتاع المعرض. يقولك ايدك على ١٠٠ جنية تيجي انتا تقولوا بتوع ايه دول يقولك دي مصاريف الواد الي بيغسلها مثلاً .

    ولو انتا حاجز شقة ... مش كل شوية المقاول يقلك ايدك يا حبيبي على الف ولا الفين كمان تيجي تسئلوا بتوع ايه دول يقلك هنركب سلم ولا هنركب اصانصير ولا اصل المواسير اتكسرت وعاوزين نركب مش عارف ايه ... (( يبقى القصد )) : ان الانسان لما يحجز اي حاجة في الدنيا يجوز انوا يصرف عليها كنوع من انواع البروفه والتجربة انها تشوفوا كريم ولا بخيل وجلدة .

    طبعاً بتفرق من بنت لبنت يعني اذا كانت البنت عينها ملياااانه او عقلها كبير ولا لسه طفلة صغيرة ، فأم عين مليانه مش هتبص لمصروف ولا عيدية ولا حتت جيبه وبين وحده معفنه ابوها معيشه على حتت طقم بتخمس بيه مع اختها ... على فكرة ده نوع من انواع العفانه انك تلبس لبس على اللحم مش بتاعك .

    طبعاً انا هنا كرجل بعذر العريس لان في الفترة دي بالذاااااااات بيبقى الشاب بيستنزف كل جنيه في توضيب شقه او شرى عبش او بيحوش كل ربع جنيه علشان لما يطلع معاها يعزمها عزومة حلوة ... لكن هيا هتفكر على طول بانك بخييييل ... لانها طفله وبالنسبه لها انك انتا بعد باباها. ... عارفين زي ايه ... فاكرين لما كنا صغيرين واي ضييييف اي ضيف غريب او قريب يجلنا في العييييييييد كان بيبقى بالنسبه لنا هدف سهل علشان تاخود منوا عيدية .... احنا بالنسبة لنا كاطفال بتبقى عيدية وده دليل كرم او بخل للضيف وبالنسبة للضيف. انها ايتااااااوة ونوع من انواع البلطج والفردة وبيقلبوا الضيييييف . لذلك الناس بطلو يزوروا بعض في العيييد .

    ولو حد فكر يزور واحد صاحبوا فبيرن عليه ويقلوا انززززل انا تحت البيت قاعد مستنيك على القهوة تحت ههههههه خاصةً في العيد .

    لذلك في فرق بين البت الي بتخطبها وهتبقى مراتك وملزم انك تصرف عليها زي بنتك ... وبين وحده زميلتك كنت بتتفسح معاها ايام الجامعه فتصور لو وحده صديقتك بتقولك عاوزة فلوس ولا عاوزة مصروف هتقول عليها سنكووحه ... ويا ما اكتر السناكيح في الزمن ده زي مالبت تقولك اصل ماما بتموت في المستشفى وهنعملها عمليه وناقصني ١٠٠٠ جنية من مصاريف العملية . وعاوزه تشوفك جدع ولا لأ .

    وطبعاً هتاخود الالف جنيه من هنااااا ... وانساهم من هنا يامعلم ... أقولك انتا اعتبر الالف جنية دول كانوا على متن الطيارة الماليزية الي اختفت ومش عارفين اختفت فين لغايت دلوقتي .

    المهم انتوووووو فاكرين الجواز ايه ... ترجع من الشغل تلاقي وحده تاخدك بالحضن والبوس وتقلك وووحشتني يا حياتي وانتا تقولها منىىىىىى وهيا تقولك أحمااااااااااد زي في الافلام . لا ياحبيبي انتا وهو الجواز انك اول ما تخوش البيت هتلاقي وحده جميله ولا مش جميلة بتقولك هااااااااااااااات (( طبعاً مش هات بوسة !! )) لأ دي بتقولك هااااااااااات فلوس... ولو هيا بنت اصول ومهذبة ومحترمه ... هتلاقيها تصبر عليك شوية لحد ما تقلع هدومك واول يا دوبك يادوبك ما تشطف وشك وتريح كده على السرير هتقولك باباااا بااباااا (( ما انتا خلاص بقيت ابوها وبدل ابوها )) كنا عاوزين بس فلوس علشان فلان حد من عيالك طبعاً عاوز كزا كزا كزا كزا . او بتاع الكهربا جه النهرده او بتاع الغاز جه النهرده ... او بتاع اتحاد ملاك العماره. ولا البواب خبط وكان عاوز فلوس فلوس فلوس فلوس .

    طبعاً انا هنا مش هعمل زي جعيدي في فيلم شمس الزناتي وهقولك (( أهررررررب يا ولد ... اهرب يا شمس هههه )). لا ، بس بنورك وعلشان الشباب الي قاعد يبص على البنات ويقول ياسلالالام لو دي تبقى مراتي وتعدي وحده تانيه ويقول لا لا بلاش دي خليني اخود التانيه اموا عنين زرقه وانصع بياضا. من الأولانيه نضافة تايد :) ... او يشوف وحده متجوزة ومشيه مع جوزها ولا شايله عيل وتلاقيه يقعد يبص على مرات الراجل ويقول يا بختوووو دي اكيد مهنيااااه ... البت سمككككه ... اهو يا حبيبي السمكه هتطلع ايمناتك مصاريف .

    عارفين زي ايه ... زي لمن تشوف واحد راكب بي ام دبليو ... ولا حتى همر اخر موديل وتقعد تنق عليه وتقول يا بختوا ... ياريتني كنت مكانوا اوعدني يارب بحته بي ام كده ... طب تعاله يا حبيبي يالي عاوز البي ام. تعاله كده قولي هتركنها فين ... في الحارة تحت البيت عندكم ... طب ماهي هتتحك ومش بعيد يجلك واد سواق توك توك مبرشم وقوم هوووووب يخشلك في الباب ولا الفنوس وهيا متغطيه ويقلك انتا الي غلطان ايه الي خلاك تركن هنا .

    او هتلاقي العيال بيلعبوا كورة جمبها وكل شوي ديييييب في الرفرف او دييييب في البرافيريز ... وشوف بقه مصاريف الصيانة بتاعت او ل ١٠٠٠ كيلووو ولا صيانة العشر تلاف. ولا مصاريف بانزين ٩٥ وغيروا وغيروا حجات كتيرررر مش هتعرف تصرف عليها ولا حتى ترخصها وهتطر تبيعها وتطلقها ... وهتفضل عايش على الصور والذكريات وتقول للناس كااااان عندي بي إم ... وتوري الناس صوركم يوم الفرح يقولولك ياعمي دي كانت عربية راكنه في الشارع وانتا وقفت اتصورت جمبهاااااا . ههه

    لذلك حب على قدك واعرف ان الجواز مسؤولييييه فاستنضف عروسة يعني متروحش تتجوز بت شحاته ومقضياها على الشحاته وعماله تقلبك في فلوس. زي البت نوسه أخت مليجي حبيبت لمبي . ... وتحياتي وبالتوفيق


    سقوط سماوات فوق رأس تجار روبابيكيا امين يارب


  3. #13

    الصورة الرمزية misry

    رقم العضوية : 95627

    تاريخ التسجيل : 21Apr2011

    المشاركات : 769

    النوع : ذكر

    الاقامة : طــنـــــــــــطا

    السيارة: Was Sienna 1400cc

    السيارة[2]: Hyundai I30 CW

    دراجة بخارية: ISA

    الحالة : misry غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_vampire مشاهدة المشاركة
    عشان تلبس عن اقتنااااااع
    ليه بس كده


    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hesham fawzy h مشاهدة المشاركة
    تمااااااااااااام كدة

    بس مكنش متزمت اوى و فاتحها على البحري برضو

    فى بنات محترمييييين كتييييير جدا
    اكيد في بنات محترمين , بس انك تلاقيهم صعي قوي


    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Karim Alaa مشاهدة المشاركة
    لا دى مش البنات دى عينه 1% من البنات الى تفكيرهم متخلف و مش واخدين الجواز عن اقتناع انا عرفت ناس كتير خطبت و اتجوزت سمعت كلام كتير عن مشاكل الخطوبه لكن مسمعتش حاجه من الهبل ده "انا خاطب حاليا"

    اما الغرض من الخطوبه هو التعارف مبين الشخص و البنت و العيلتين و اذا كانو اصلا عارفين بعض كويس بيبقى مهله لتجهيز الببيت للجواز مع بالجواز

    صدقنى متخليش المناظر دى تبوظلك تفكيرك
    من خلال متابعتي , هم مش 1% , هما اكتر من 70% من البنات كده للأسف

    وربنا يسعدك انت وخطيبتك


    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elkhayat99 مشاهدة المشاركة
    يابنى احنا بنشترى راااجل
    اوووماال اكبر كدبة فى زمنا هههه
    اكيد

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة exelence مشاهدة المشاركة
    اللى لازم تعرفه و مهم جدا" ان البنات او الجنس الآخر تفكيرهم مختلف تماما" عنك كرجل
    بتحس انهم من كوكب زحل و اللى متجوز هيفهم كلامى ده كويس جداااااااااااا"
    عاوزين قاموس علشان نفهمهم ...

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة باسم يوسف مشاهدة المشاركة
    هما فاكرين الراجل عباره عن جني من مصباح علاء الدين السحري

    كل وظيفته تحقيق احلام الهانم و اهلها

    الحمد لله كل مدي بتأكد اني ماشي صح
    والاجنبية كده برضه يا باشا , ما هي ست برضه


    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hitman235 مشاهدة المشاركة
    اغلب الشعب المصرى عنده تطلع و هى مستنيه منك تجيب الى ما جابهولهاش ابوها طول حياته كله بيدور عن المنقذ الى هصرف الى وراه و الى قدامه عليها و على شعب اهلها
    اه والله , ماكينة الفلوس الجاهزة ...


  4. #14

    الصورة الرمزية misry

    رقم العضوية : 95627

    تاريخ التسجيل : 21Apr2011

    المشاركات : 769

    النوع : ذكر

    الاقامة : طــنـــــــــــطا

    السيارة: Was Sienna 1400cc

    السيارة[2]: Hyundai I30 CW

    دراجة بخارية: ISA

    الحالة : misry غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أبو آسر مشاهدة المشاركة
    ده راجع لثقافة الناس الخاطئة بخصوص الخطوبة
    الخطوبة شرعا حسب علمي مش بتبيح أي حاجة للطرفين سوى انهم محجوزين لبعض لحد ما يكتبوا العقد لكن ده مش بيترتب عليه أي حاجة من اللي بتكون بين الزوجين وبالتالي هي ما زالت أجنبية عنه ولا يحل ليه انه يخرج معاها ولا يشوف وشها لو هي منتقبة مثلا ولا يختلوا ببعض حتى لو في بيت أهلها أقصى حاجة انهم يتكلموا مع بعض في حضور محرم وده برده مش كل يوم ده ممكن يكون في المناسبات مثلا وبالتالي مش من حقها انها تطلب منه أي حاجة لا هدايا ولا يشتريلها هدوم ولا يصرف عليها علشان اترفدت من شغلها !!
    طبعا لأن فسخ الخطوبة سهل وبيحصل كتير والواحد ممكن يخطب 10 بنات ويختلفوا فيفسخوا لكن العقد بيبقى زواج رسمي ومش من السهل فسخه لأنها هتبقى مطلقة وبالتالي لو كل واحد خطب واحدة قعد يجيبلها هدايا في كل مناسبة يبقى مش هيتجوز لأنه هيصرف كل ما يملك على الهدايا اللي بيعطيهم لخطيباته !
    تصحيح المفاهيم بتسهل الأمور
    أنا على سبيل المثال كانت خطوبتي عبارة عن إني روحت شوفت زوجتي رؤية شرعية مرة واحدة بس في وجود أبوها واتكلمنا مع بعض لحد ما حسينا ان في راحة وقبول وبالتالي أصبحت خطيبتي لكن مشوفتهاش تاني ولا كلمتها حتى لحد ما كتبنا العقد بعدها بحوالي شهرين أو تلاتة وبعد كده قعدنا مع بعض براحتنا وزيارات وهدايا عادي ما هي أصبحت زوجتي خلاص والحمد لله مفيش شهر وتم الزواج .. اللي بيتحرى الحلال والسنة بيستريح واللي بيحاول يماشي العادات والتقاليد والأعراف الخاطئة اللي الناس بتفتكسها علشان مصالحهم بيتعب
    ده الصح وده اللي مقتنع بيه ,,, لكن تعمل ايه بقى في 90% من شعب مصر ...!!!

    نفسي الاقي ناس كده , محترمين ومتدينين ...

    ربنا يسعدك


  5. #15

    الصورة الرمزية misry

    رقم العضوية : 95627

    تاريخ التسجيل : 21Apr2011

    المشاركات : 769

    النوع : ذكر

    الاقامة : طــنـــــــــــطا

    السيارة: Was Sienna 1400cc

    السيارة[2]: Hyundai I30 CW

    دراجة بخارية: ISA

    الحالة : misry غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 7oda مشاهدة المشاركة
    هل انت بتتكلم عن تجربة شخصية ولا ده كلام بتسمعه من اصحبك او نقله من فيس بوك الكام الى ات بتقولو غريب و اعتقد بيعتمد على بيئة البنت و تربيتها فمتقدرش تعمم
    بصراحة اعتقد ان البنات الى بتتوقع انفاق مادى من خطبها تبقى مزوداها اوى
    بكترها هديه عيد ميلاد
    اما بلنسبة ل ٦ و ٩ فهوا فعلا البنات بتحب الى يكلمهم كتير و بتحب تحس بالاهتمام من خطيبها و ده راجع لطبيعة الامراة انهم بيحبو الكلام
    لا مش تجربة شخصية ... الكلام ده خليط من حاجات حصلت لأصحابي أو لناس اعرفهم مع حاجات من على منتدى اسمه فتكات لقيته بالصدفة ...

    واكيد مفيش تعميم لكن نسبة كبيرة من البنات كده للأسف ...


  6. #16

    الصورة الرمزية misry

    رقم العضوية : 95627

    تاريخ التسجيل : 21Apr2011

    المشاركات : 769

    النوع : ذكر

    الاقامة : طــنـــــــــــطا

    السيارة: Was Sienna 1400cc

    السيارة[2]: Hyundai I30 CW

    دراجة بخارية: ISA

    الحالة : misry غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mesaharaty مشاهدة المشاركة
    معظم البنات بتبقى شايفة نفسها حبتينفى فترة ما من حياتها .
    وهنا نجد الشيزوفرينيا فى أبهى صورها .
    تلاقى البنت قبل الزواج بتبقى مهتمية بنفسها وبتحاول تبقى موجودة فى إطار يتيح ليها التعرف والإختيار (علشان تتخطب طبعا) .
    بمجرد الإنتقال إلى الطور التاريخى الآخر (الزواج الفعلى) كل شىء بيبان على حقيقته وتتحول المسألة إلى علاقة أسميها بـ ATM Card Relationship (واضحة طبعا)
    ولنا الله هو الولى والنصير
    طيب وايه اللي يحوجنا لكده ... الواحد عايش زي الفل اهه , بلا جواز بلا قرف


  7. #17

    الصورة الرمزية misry

    رقم العضوية : 95627

    تاريخ التسجيل : 21Apr2011

    المشاركات : 769

    النوع : ذكر

    الاقامة : طــنـــــــــــطا

    السيارة: Was Sienna 1400cc

    السيارة[2]: Hyundai I30 CW

    دراجة بخارية: ISA

    الحالة : misry غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Y a r i s مشاهدة المشاركة

    موضوع جميل وفي الجون ... وبصراحة دحكتموني .
    وعاوز ابسط لكم الموضوع بس مش عارف ازاي ... بس بص يا معلم دلوقتي لو انتا وهو حاجز عربية في معرض ... مش بيجي احياناً بتاع المعرض. يقولك ايدك على ١٠٠ جنية تيجي انتا تقولوا بتوع ايه دول يقولك دي مصاريف الواد الي بيغسلها مثلاً .

    ولو انتا حاجز شقة ... مش كل شوية المقاول يقلك ايدك يا حبيبي على الف ولا الفين كمان تيجي تسئلوا بتوع ايه دول يقلك هنركب سلم ولا هنركب اصانصير ولا اصل المواسير اتكسرت وعاوزين نركب مش عارف ايه ... (( يبقى القصد )) : ان الانسان لما يحجز اي حاجة في الدنيا يجوز انوا يصرف عليها كنوع من انواع البروفه والتجربة انها تشوفوا كريم ولا بخيل وجلدة .

    طبعاً بتفرق من بنت لبنت يعني اذا كانت البنت عينها ملياااانه او عقلها كبير ولا لسه طفلة صغيرة ، فأم عين مليانه مش هتبص لمصروف ولا عيدية ولا حتت جيبه وبين وحده معفنه ابوها معيشه على حتت طقم بتخمس بيه مع اختها ... على فكرة ده نوع من انواع العفانه انك تلبس لبس على اللحم مش بتاعك .

    طبعاً انا هنا كرجل بعذر العريس لان في الفترة دي بالذاااااااات بيبقى الشاب بيستنزف كل جنيه في توضيب شقه او شرى عبش او بيحوش كل ربع جنيه علشان لما يطلع معاها يعزمها عزومة حلوة ... لكن هيا هتفكر على طول بانك بخييييل ... لانها طفله وبالنسبه لها انك انتا بعد باباها. ... عارفين زي ايه ... فاكرين لما كنا صغيرين واي ضييييف اي ضيف غريب او قريب يجلنا في العييييييييد كان بيبقى بالنسبه لنا هدف سهل علشان تاخود منوا عيدية .... احنا بالنسبة لنا كاطفال بتبقى عيدية وده دليل كرم او بخل للضيف وبالنسبة للضيف. انها ايتااااااوة ونوع من انواع البلطج والفردة وبيقلبوا الضيييييف . لذلك الناس بطلو يزوروا بعض في العيييد .

    ولو حد فكر يزور واحد صاحبوا فبيرن عليه ويقلوا انززززل انا تحت البيت قاعد مستنيك على القهوة تحت ههههههه خاصةً في العيد .

    لذلك في فرق بين البت الي بتخطبها وهتبقى مراتك وملزم انك تصرف عليها زي بنتك ... وبين وحده زميلتك كنت بتتفسح معاها ايام الجامعه فتصور لو وحده صديقتك بتقولك عاوزة فلوس ولا عاوزة مصروف هتقول عليها سنكووحه ... ويا ما اكتر السناكيح في الزمن ده زي مالبت تقولك اصل ماما بتموت في المستشفى وهنعملها عمليه وناقصني ١٠٠٠ جنية من مصاريف العملية . وعاوزه تشوفك جدع ولا لأ .

    وطبعاً هتاخود الالف جنيه من هنااااا ... وانساهم من هنا يامعلم ... أقولك انتا اعتبر الالف جنية دول كانوا على متن الطيارة الماليزية الي اختفت ومش عارفين اختفت فين لغايت دلوقتي .

    المهم انتوووووو فاكرين الجواز ايه ... ترجع من الشغل تلاقي وحده تاخدك بالحضن والبوس وتقلك وووحشتني يا حياتي وانتا تقولها منىىىىىى وهيا تقولك أحمااااااااااد زي في الافلام . لا ياحبيبي انتا وهو الجواز انك اول ما تخوش البيت هتلاقي وحده جميله ولا مش جميلة بتقولك هااااااااااااااات (( طبعاً مش هات بوسة !! )) لأ دي بتقولك هااااااااااات فلوس... ولو هيا بنت اصول ومهذبة ومحترمه ... هتلاقيها تصبر عليك شوية لحد ما تقلع هدومك واول يا دوبك يادوبك ما تشطف وشك وتريح كده على السرير هتقولك باباااا بااباااا (( ما انتا خلاص بقيت ابوها وبدل ابوها )) كنا عاوزين بس فلوس علشان فلان حد من عيالك طبعاً عاوز كزا كزا كزا كزا . او بتاع الكهربا جه النهرده او بتاع الغاز جه النهرده ... او بتاع اتحاد ملاك العماره. ولا البواب خبط وكان عاوز فلوس فلوس فلوس فلوس .

    طبعاً انا هنا مش هعمل زي جعيدي في فيلم شمس الزناتي وهقولك (( أهررررررب يا ولد ... اهرب يا شمس هههه )). لا ، بس بنورك وعلشان الشباب الي قاعد يبص على البنات ويقول ياسلالالام لو دي تبقى مراتي وتعدي وحده تانيه ويقول لا لا بلاش دي خليني اخود التانيه اموا عنين زرقه وانصع بياضا. من الأولانيه نضافة تايد :) ... او يشوف وحده متجوزة ومشيه مع جوزها ولا شايله عيل وتلاقيه يقعد يبص على مرات الراجل ويقول يا بختوووو دي اكيد مهنيااااه ... البت سمككككه ... اهو يا حبيبي السمكه هتطلع ايمناتك مصاريف .

    عارفين زي ايه ... زي لمن تشوف واحد راكب بي ام دبليو ... ولا حتى همر اخر موديل وتقعد تنق عليه وتقول يا بختوا ... ياريتني كنت مكانوا اوعدني يارب بحته بي ام كده ... طب تعاله يا حبيبي يالي عاوز البي ام. تعاله كده قولي هتركنها فين ... في الحارة تحت البيت عندكم ... طب ماهي هتتحك ومش بعيد يجلك واد سواق توك توك مبرشم وقوم هوووووب يخشلك في الباب ولا الفنوس وهيا متغطيه ويقلك انتا الي غلطان ايه الي خلاك تركن هنا .

    او هتلاقي العيال بيلعبوا كورة جمبها وكل شوي ديييييب في الرفرف او دييييب في البرافيريز ... وشوف بقه مصاريف الصيانة بتاعت او ل ١٠٠٠ كيلووو ولا صيانة العشر تلاف. ولا مصاريف بانزين ٩٥ وغيروا وغيروا حجات كتيرررر مش هتعرف تصرف عليها ولا حتى ترخصها وهتطر تبيعها وتطلقها ... وهتفضل عايش على الصور والذكريات وتقول للناس كااااان عندي بي إم ... وتوري الناس صوركم يوم الفرح يقولولك ياعمي دي كانت عربية راكنه في الشارع وانتا وقفت اتصورت جمبهاااااا . ههه

    لذلك حب على قدك واعرف ان الجواز مسؤولييييه فاستنضف عروسة يعني متروحش تتجوز بت شحاته ومقضياها على الشحاته وعماله تقلبك في فلوس. زي البت نوسه أخت مليجي حبيبت لمبي . ... وتحياتي وبالتوفيق

    أنا معنديش مشكلة اني اصرف عليها بعد الجواز لأنها مسئولة مني

    انما في الخطوبة اصرف عليها ليييييه ... ما انا او هي ممكن نسيب بعض في اي وقت

    هي للأسف البنات المحترمة اللي عينها مليانة بقت عملة نادرة في الزمن ده ...



    موضوع الجوار ومصاريفه دي بقى حاجة تانية خااااااااااالص وربنا يعيننا عليها ...


  8. #18

    الصورة الرمزية Khaled Online

    رقم العضوية : 93531

    تاريخ التسجيل : 05Apr2011

    المشاركات : 2,095

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo

    السيارة: غير معروف

    السيارة[2]: غير معروف

    الحالة : Khaled Online غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Y a r i s مشاهدة المشاركة

    عارفين زي ايه ... زي لمن تشوف واحد راكب بي ام دبليو ... ولا حتى همر اخر موديل وتقعد تنق عليه وتقول يا بختوا ... ياريتني كنت مكانوا اوعدني يارب بحته بي ام كده ... طب تعاله يا حبيبي يالي عاوز البي ام. تعاله كده قولي هتركنها فين ... في الحارة تحت البيت عندكم ... طب ماهي هتتحك ومش بعيد يجلك واد سواق توك توك مبرشم وقوم هوووووب يخشلك في الباب ولا الفنوس وهيا متغطيه ويقلك انتا الي غلطان ايه الي خلاك تركن هنا .

    او هتلاقي العيال بيلعبوا كورة جمبها وكل شوي ديييييب في الرفرف او دييييب في البرافيريز ... وشوف بقه مصاريف الصيانة بتاعت او ل ١٠٠٠ كيلووو ولا صيانة العشر تلاف. ولا مصاريف بانزين ٩٥ وغيروا وغيروا حجات كتيرررر مش هتعرف تصرف عليها ولا حتى ترخصها وهتطر تبيعها وتطلقها ... وهتفضل عايش على الصور والذكريات وتقول للناس كااااان عندي بي إم ... وتوري الناس صوركم يوم الفرح يقولولك ياعمي دي كانت عربية راكنه في الشارع وانتا وقفت اتصورت جمبهاااااا . ههه

    لذلك حب على قدك واعرف ان الجواز مسؤولييييه فاستنضف عروسة يعني متروحش تتجوز بت شحاته ومقضياها على الشحاته وعماله تقلبك في فلوس. ... وتحياتي وبالتوفيق
    الكبير كبير برضه هاهاهاهاهاهه منور يا Yaris!
    كلامك كله من أوله لآخره أشهدله ويضحك طبعا بس تشبيه البي إم ده تحديدا رهيب!! مش ممكن :))) هههههههههههه

    لا إله إلا أنت. سبحانك. إني كنت من الظالمين


  9. #19

    الصورة الرمزية mhamdsamy

    رقم العضوية : 166923

    تاريخ التسجيل : 18Oct2014

    المشاركات : 51

    النوع : ذكر

    الاقامة : uk

    السيارة: vauxhall vectra

    السيارة[2]: ford focus

    الحالة : mhamdsamy غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة misry مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ...

    أنا كنت فاكر اني عارف الغرض من الخطوبة لكن الظاهر اني غلطان فياريت

    تشوفوا الكلام ده وتقولولي رأيكم ...

    الكلام ده من بنات مخطوبة ::::

    1- واحدة كانت بتشتغل ورفدوها أو سابت الشغل وعاوزة من خطيبها مصورف شهري بدل المرتب اللي كانت بتاخده ... ولما ما وافقش بتقول عليه بخيل

    2- واحدة خطيبها مسافر وزعلانة انه لما رجع كان جايبلها جيبتين وكام حاجة كده والتانية بترد عليها انه المفروض يجيبلها شنطة مليانة هدوم وانه كده بخيل

    3- واحدة عاوزة خطيبها يجيب لها هدية يوم عيد ميلادها وفي الاعياد والمواسم ويوم عيد ميلاد امها وابوها

    4- واحدة زعلانة ان خطيبها فتح عليها 3 مرات في شهرين مع انه على طول بيكنسل ويتصل هو وبتقول هل يا ترى هو كده بخيل

    5- واحدة يا حرام زعلانة انها كانت ماشية مع خطيبها وعجبتها بيجامة بيت ب400ج وخطيبها مرضاش يجيبها

    6- واحدة عاوزة خطيبها يكلمها كل يوم ويخرجها كل اسبوع ويجيلها في البيت كل شوية ويجيبلها هدايا علشان يبقى شكلها حلو قدام صحباتها

    7- البنات اللي بتبص لبعض في الهدايا وكل ما واحدة خطيبها يجيب لها حاجة تقوم التانية تضغط على خطيبها علشان يجيبهالها

    8- واحدة زعلانة ان خطيبها بيصرف على أهله وبيديهم فلوش ومش بيديها

    9- واحدة لو خطيبها كلمها اقل من ساعتين في اليوم تقعد تعيط وتقول انه مش بيحبها

    10- واحدة خطيبها بيجهز الشقة وطلعان عينه وعماله تعيط وتقول انه اتغير من ناحيتها ومش بيخرجها ولا بيصرف عليها زي الاول

    11- واحدة زعلانة ان خطيبها ادالها 100ج في العيد مع ان خطيب صاحبتها ادالها اكتر من كده وجابلها فستان وخرجها

    اللي اعرفه ان فترة الخطوبة هي فترة تعارف لا أكثر وان الهدايا اللي بنجيبها دي بتبقى بمزاجنا وكرم اخلاق مننا مش حاجة مفروضة علينا ... هل ده صح وللا غلط ..؟

    أنا مش خاطب ولو البنات كده يبقى قلتهم احسن ده خراب بيوت مش خطوبة ...
    الغرض من الخطوبة حضرتك انك تلبس في الحيط
    وتمضي علي قايمة و تجيب شقة و عفش و تعمل فرح
    و بعد ماتتجوز تقعد هي في البيت مستنية الدليفري :]
    كل ال انت كتبة فوق مش يتحسب علي البنت
    يتحسب علي الحم#$ر ال خطبها :]


  10. #20

    الصورة الرمزية engmody32

    رقم العضوية : 164247

    تاريخ التسجيل : 21Aug2014

    المشاركات : 162

    النوع : ذكر

    الاقامة : مصر

    السيارة: لا يوجد

    السيارة[2]: لا يوجد

    الحالة : engmody32 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    طيب انا بقا هحكي لكم جانب اخر في الموضوع
    عن نظره البنت للخطوبه ايه
    مره كنت بشوف واحده عن طريق الصالونات و قعدن تحكيلي عن صحابها الي اتخطبوا او المخطوبين
    مجمل الكلام انهم مش مبسوطين و مش راضين لكن مثلا وافقوا علي العريس لانه احسن من غيره او لخوفهم ان ميجيش غيره او ان اللي يجي بعضه ميطلعش احسن
    و في منهم بيتخطبوا عن اقتناع مبدئي و بعد كده يلاقوا حاجات مش عجباهم في العريس لكن بيكملوا لخوفهم برضه ان ميجيش عريس تاني او ميجيش حد احسن او ان كونها كانت مخطوبه يخليها معيوبه و ميجيش ليها عرسان بعده و هما عايزين يبقوا امهات
    يعني من الاخر ممكن تتجوز واحده مش مقتنعه بيك و مش عيزاك لكن بتعتبرك مصل ضد العنوسه او ذكر نحل علشان تجبلها ابن و تخليها ام
    اذا كان ده تفكير البنت تبقي ليه مستغرب انها عيزاك تصرف عليها و تجيب ليها حاجات ما هي عاصره علي نفسها لمونه و وخداك
    و علي رأي واحد صاحبي البنت بيربوها انها كل حاجه مش عارفين يجبوها ليها او مش عايزين يجبوها هيبقي جوزها يجيبها لها ان شاء الله فأنت فعلا خاتم سليمان اللي هي مستنياه يحقق ليها احلامها و اللي معزمها مختاجه فلوس
    بس علي رأي واحد انت عايز تتجوز يبقي لازم تدقع الضريبه و تدفع التكاليف علشان تاخد المزايا



 
صفحة 2 من 3 الأولىالأولى 1 2 3 الأخيرةالأخيرة

المواضيع المتشابهه

  1. ما هو الغرض من وجود زرار ل( esp ) فى العربيه
    بواسطة ahmedtalat في المنتدى تـويوتـــا
    مشاركات: 15
    آخر مشاركة: 19-06-2014, 11:57 AM
  2. الغرض من تركيب الكتاوت
    بواسطة omarkhaled55 في المنتدى المنتــــــدى العـــــــــــام للسيــارات
    مشاركات: 8
    آخر مشاركة: 24-02-2012, 03:36 PM
  3. ما الغرض من بيان الحالة الوظيفية
    بواسطة lada2010 في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 04-03-2011, 05:15 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 PL2