السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.

ازيكم يا وحووووووووووووش يا رب الكل يكون بأفضل حال.

المتألق محمد عادل / نورت الموضوع بمداخلتك والله يسلمك يا باشا هي مش متأخره ولا حاجه جزاكم الله كل خير.وبما انك تمتلك الميجان 1 ومن 2004 تستحق بجداره لقب المالك الاقدم بيننا لمعشوقة الوحوش الميجان ....حكاية ال 30 الف دول فكروني برضه بأول ايام نزوحي من السعوديه الى القاهره كنت جاي عشان ادخل ثانوي مش عارف ليه المهم كان والدي متصور ان 5-6 الاف يجيبو عربيه حلوه كده نجري بيها في البلد ............طبعاً كان خيال علمي بالنسبه لي ده غير اني كنت بانزل مصر اشوف العربيات احس اني وقعت من سنة 95 لي 70 مش عارف ليه كان دايما ده شعوري والله اول ما انزل مصر .

الحقيقه بما انك معاليك اقدم واحد فينا اسمحلي اسألك واقولك ايه اللي خلاك اول ما قررت تجيب عربيه تفكر في الاوروبي على طول من غير ما تعدي على الياباني ؟ خصوصاً انك كنت في السعوديه يعني الاوروبي هناك مش معروف اطلاقاً.

ربنا يبارك لك في عربيتك يا محمد باشا ويكفيك شرها وحافظ عليها وهي هتحافظ عليك وبهدل فيها زي مانت عاوز وانا متأكد ان شاء الله مش هاتعمل معاك حاجه كده ولا كده ان شاء الله لأنها بجد اصيله .

  • megane_man حضرتك بجد لا تتخيل كلامك قد ايه مفرحني وانا والله لا قاصد اكون كوميدي ولا درامي ابداً الموضوع كله باختصار اني قاعد باحكي حكايتي بس وانا مرتاح لأني بجد حاسس اني وسط عيلتي وحبايبي .....وبجد والله العربيات صحيح هي آله في الاول والآخر ولا تشعر ولا تأكل لكن فكرة التخاطب والتواصل معاها ده ليه تأثير كبير طبعاً مش على العربيه هو بيكون رد فعل عكسي وبيأثر علينا احنا تاني لكن ببساطه هو فعال جداً حضرتك هاتجرب ان شاء الله الاحساس ده مع الميجان بتاعت حضرتك ربنا يبارك فيها ويحفظهالك من كل سوء ان شاء الله......وبرضه ما تنساش تشرفنا بحكايت حضرتك مع الميجان انا خلاص خلصت اه عشان تكتب زي ما حضرتك قلت .
  • blazer / جزاكم الله كل خير يا فندم واشكر مداخلتك الكريمه وشرفت الموضوع.
  • هاني باشا / الشكر لأجمل اعضاء واجمل صحبه الواحد بجد عرفهم واتعامل معاهم ربنا يديمها علينا نعمه يا رب .
اما بخصوص مداخلتك الجميله فا اسمحلي اقولك اني بدأت اغير من سعادتكم لأن اسلوبك في الكتابه بجد هايل جداً واختيارك لمفردات معينه بيكون صح جداً وينم عن قدر كبير من الثقافه والمعرفه عندك فا احييك الاول على ده .

بخصوص بقى العامل المشترك بين الوحوش وهو الست ميجان فا فكرة انك اعجبت بيها على طول ده شيء جميل وواضح انك فعلاً ما اخدتش وقت في التفكير اذا كانت كويسه ولا لأ ودي شجاعه تحسد عليها بجد ....كمان وصفك لريحة العربيه الجديده وترحيبها بيك بجد شيء جديد جداً والحمد لله حسسني اني مش مجنون لاني فضلت وقت كتير عمال آخد بالي من حاجات في العربيه عبيطه لكن مبهجه جداً تفاصيل دقيقه للغايه لكن بتفرق جداً مع الواحد وياسلام على موضوع المطر ده وانت جوه العربيه........

مداخله اكثر من رائعه يا هاني باشا واضافه ثريه لموضوع المتواضع جزاكم الله خير يا باشا.

في انتظار تجارب الوحوش فييين الناس ؟ ؟