| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube
النتائج 1 إلى 7 من 7

  1. #1

    الصورة الرمزية lada2010

    رقم العضوية : 19632

    تاريخ التسجيل : 20Sep2008

    المشاركات : 1,793

    النوع : ذكر

    الاقامة : cairo

    السيارة: لايوجد

    السيارة[2]: lada

    دراجة بخارية: لا

    الحالة : lada2010 غير متواجد حالياً

    افتراضي حجز المحلات للشوارع - Facebook Twitter whatsapp انشر الموضوع فى :

    hasad">

    احنا عندنا فى صقرقريش فى المعادى الجديدة انتشرت الورش رغم قرار محافظ القاهرة باغلق كافة الورش فى صقرقريش الا انة مرمى القرار فى الادارج ولم ينفيذ دلوقتى بقيت ظاهرة حجز المحلات للشوارع تلقى محل ميكانيكى فاتح تيجى تركن فى الشارع يتخنق معاك ولو ركنت يقفل عليك ما تعرف تتطلع ولو محل مش شغال يجبوا فردة كاوتش او احجار وتوضع امام المحل بحجة اكل العيش اللى طلعنا فيها اليومين دوال رغم عندنا فى صقرقريش اساس هذة المحلات جراجات للعمارات الا ان الجمعية بتاعت صقرقريش قريش بيعت الجراجات الا انها محلات طيب نعمل اية


  2. #2

    الصورة الرمزية Ashraf_Ashraf

    رقم العضوية : 16611

    تاريخ التسجيل : 17Aug2008

    المشاركات : 1,294

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo

    السيارة: لا يوجد

    السيارة[2]: mazda

    دراجة بخارية: لايوجد

    الحالة : Ashraf_Ashraf غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    دى ظاهره تنفرد بيها مصرنا العزيزه كل محل ولا قهوه تاخد الرصيف اللى قدمها ويبقى تبعها كل واحد نفسه يعمل حاجه قدام محله بيعتبر دا حق اصيل ليه ومدعوق الناس
    والاصعب من كده الموضه الايام دى المحلات مش بقت تكتفى بالرصيف لا والله بقت تاخد من الشارع شوف ميدان الجامع وشارع هارون
    دى مصر وكل يوم هيبقى اسوء من اللى قبله طالما مهندس الحى والالطيش بتوعه بيمدوا ايدهم ومرتباتهم شهريا من المحلات
    واول لما ينزل المحافظ يجروا يحذروا الناس ( شوفت المصيبه ) يبقى مافيش فايده


  3. #3

    الصورة الرمزية Samah AbdAllah

    رقم العضوية : 35540

    تاريخ التسجيل : 15Mar2009

    المشاركات : 26,486

    النوع : انثى

    الاقامة : Egypt_Alexandria

    السيارة: لا يوجد

    السيارة[2]: لا يوجد

    دراجة بخارية: -

    الحالة : Samah AbdAllah غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    دول استولوا على الشوارع ولو فكرت تركن ممكن يتخانق معاك او ترجع تلاقى العربية متبهدلة


  4. #4

    الصورة الرمزية zocor742

    رقم العضوية : 36548

    تاريخ التسجيل : 27Mar2009

    المشاركات : 2,216

    النوع : ذكر

    الاقامة : alexandria

    السيارة: ان شاء الله BMW

    السيارة[2]: nubira1 1500

    دراجة بخارية: no

    الحالة : zocor742 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    حاجة تخنق بجد مجرد ماتفكر تركن قدام حد تلاقى الراجل طلعلك من المحل وعمال يبصلك بصة بتقولك متركنش هنا
    والله انا حالف للمحلات فى الشارع الى هيتكلم على عربية واقفة فين وبالزات لو حد كلمنى وقالى متركنش فى المكان دة لهوقفلهم العربية بعرض الشارع ويبقى حد يفتح بقة ساعتها على فكرة الناس كلها فى الشارع بتراعى المحلات بردو مش بيغلسوا بس كان فية كام واحد كان شايف نفسة شوية قومت مظبتة انا وواحد جارى وهو بيركن عربيتة راح رامى كلمة لو شوفت عربية ركنت هنا هجيب عجلها الارض راح واقف قصاد المحل بالظبت مع انة كان قدامة وراح نازل وقافل العربية وقالة العربية عندك اهية لو فعلا دكر ابقى انزل الصبح الاقى العجل نايم
    ومن ساعتها الناس كلها محترمة نفسها بالزات الراجل دة شعب بيخاف وميختشيش

    لا اله الا الله محمد رسول الله
    يارب احمى مصر


  5. #5

    الصورة الرمزية Bob2009

    رقم العضوية : 42473

    تاريخ التسجيل : 13Jun2009

    المشاركات : 303

    الاقامة : cairo

    الحالة : Bob2009 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    ياجماعه احسن حاجه الواحد يشوف جراج باشتراك شهرى ويريح دماغه على الاقل ينزل كل يوم يلاقى عربيته مغسوله وبتاع الجراج يجيبهالك بره الجراج ويقولك اتفضل يابيه
    انما هتنزل تتخانق مع الناس على مكان وده يخبطلك العربيه والى يجبلك الفرد على الارض والكلام ده كلام ناس تيت اصلا انت المفروض راجل متعلم هتخلى دماغك زى دماغ واحد صايع يعنى دول ناس صيعه اشترى دماغك وطظ فى 120 ولا 130 كل شهر فى مقابل ان عربيتك متحافظ عليها وفى جراج وبتتغسل كل يوم وزى الفل انا كمان احيانا بخلى بتاع الجراج يفول العربيه بنزين بدل ما انا اروح البنزينه واحيانا لما بكون فى مكان تانى بعيد عن البيت ومش لاقى حاجه اركبها بتصل بيه بيجبلى العربيه للمكان الى انا فيه كده احسن ولا افضل اتخانق مع ده ومع ده ومش هتخلص من الخناق دول ناس اصلا بيحبو المشاكل ريح دماغك منهم وخلاص اصلا ده موضوع مش محتاج خناق خالص اذا كان هو معندوش دم اصلا ومش عارف يعنى ايه انت قدام بيتك او حتى جاره دول ناس تيت تيت يعنى سيبك منهم ودور على جراج وريح دماغك ولو حسبتها هتلاقى الى بتدفعه فى البنزينه وانت بتغسل عربيتك هتدفع فى الجراج وخلاص وخصوصا الواحد بيكون راجع من شوغله تعبان مش قادر لا يزعق ولا يتخانق واسئل مجرب انا ال 127 اتبهدلت من الموضوع ده لدرجه انهم وصله انهم خلونى اكره المكان كله من قرفهم كل يوم بس انا عندى كان مش ورشه لا كان واحد شايف نفسه وعامل فيها تاجر عربيات مستعمله وايه راكن يجى 7 عربيات وواخد الشارع لحسابه وعلى العربيات للمخابره اتصل برقم كذا وكان منظر يقرف وعملت معاه الى ما يعمل ومفيش فيده اخر مره كسر الفانوس بتاع ال 127 الى قدام والى وره من غير ما اعمله حاجه كل الى عملته انى كنت جى فلقيت مكان فاضى قولت اركن ركنت وعلى الى حصل قرف هو الشعب ده كده انا نفسى يرجع زمن الملك ويكون فيه باشا والقرف دول يعملو حساب للناس واحترام انما دلوقتى فيه كوسه زمن الكوسه فا اشترى راسك من الكلام ده كله وخلاص

    وما من كاتب الا سيفنى ويبفى من الدهر ماكتبت يداه
    فلا تكتب بكفك غير شى يسرك فى القيامه ان تراه


  6. #6

    الصورة الرمزية Bob2009

    رقم العضوية : 42473

    تاريخ التسجيل : 13Jun2009

    المشاركات : 303

    الاقامة : cairo

    الحالة : Bob2009 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    وعلى فكرا لو انت حتى فى مكان مش عند البيت بتاعك وبرده مش لاقى مكان اى جراج عام وادخول واديلو 5 جنيه وفيه ناس بتاخود 10 جنيه وزى ما المثل بيقول هين قرشك ولا تهين نفسك انا عن نفسى هنت نفسى كتير فحرمت اعمل كده تانى
    والله انت اتكلمت فى اكتر حاجه بتخلينى انفعل فعلان عندك حق حاجه تقرف و الواحد بيكون نفسه ينتقم من الناس دى بس مش عارف ازاى بس خلاص الدنيا فعلان بقت كوسه ده اخر مره كان هيضرب السكان الى فى البيت حاجه تغيظ

    وما من كاتب الا سيفنى ويبفى من الدهر ماكتبت يداه
    فلا تكتب بكفك غير شى يسرك فى القيامه ان تراه


  7. #7

    الصورة الرمزية M.Osman

    رقم العضوية : 23065

    تاريخ التسجيل : 24Oct2008

    المشاركات : 6,831

    النوع : ذكر

    الاقامة : Egyptian highways

    السيارة: -------

    السيارة[2]: Hyundai Verna 2007

    الحالة : M.Osman غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    حسبي الله و نعم الوكيل
    البلد خلاص اصبحت غير قابلة للعيشة فيها (عيشة آدمية)

    انا زهقت بجد.. كل شوية من دا



 

المواضيع المتشابهه

  1. لاصحاب المحلات التجارية
    بواسطة SASA3 في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 1
    آخر مشاركة: 13-10-2012, 02:17 AM
  2. بالصور : سيارة ترايك للشوارع المزدحمة والأماكن السياحية ( التوك توك الفلبينى )
    بواسطة m3_dolphen في المنتدى المنتــــــدى العـــــــــــام للسيــارات
    مشاركات: 18
    آخر مشاركة: 23-05-2012, 04:05 AM
  3. هى ايجارات المحلات فى المناطق الراقية كام دلوقتى؟؟
    بواسطة hussein في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 5
    آخر مشاركة: 15-12-2011, 03:37 AM
  4. استفسار بخصوص ايجار المحلات
    بواسطة tabeb في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 5
    آخر مشاركة: 02-01-2010, 03:58 PM
  5. قل وداعا لاستغلال المحلات
    بواسطة nodey في المنتدى كــماليــات السيـــارات و الإكسسوارات
    مشاركات: 13
    آخر مشاركة: 30-11-2009, 01:21 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 PL2