| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube
صفحة 7 من 10 الأولىالأولى ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 الأخيرةالأخيرة
النتائج 61 إلى 70 من 93

  1. #61

    الصورة الرمزية danash

    رقم العضوية : 4460

    تاريخ التسجيل : 18Jan2008

    المشاركات : 280

    النوع : ذكر

    الاقامة : alexandria

    السيارة: bmw 520 90

    السيارة[2]: vectra2003

    دراجة بخارية: لايوجد

    الحالة : danash غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    ممكن الgm أفضل بس الميكانيكى قال لى حتى لو جرا لها حاجة الحرارة بتعلى بسرعة وحتاخد بالك


  2. #62

    الصورة الرمزية danash

    رقم العضوية : 4460

    تاريخ التسجيل : 18Jan2008

    المشاركات : 280

    النوع : ذكر

    الاقامة : alexandria

    السيارة: bmw 520 90

    السيارة[2]: vectra2003

    دراجة بخارية: لايوجد

    الحالة : danash غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    ركبها وما تقلقش والله النهاردة مشيت بالعربية تحس ان الخرارة زى باقى السيارات لعالية ولا حاجة فعلا بيفتح عند حوالى 80 درجة


  3. #63

    الصورة الرمزية SrOrR4EvER

    رقم العضوية : 57406

    تاريخ التسجيل : 30Dec2009

    المشاركات : 305

    النوع : ذكر

    الاقامة : Eygpt

    السيارة: ....................

    السيارة[2]: هيونداى النترا 2005

    دراجة بخارية: ........................

    الحالة : SrOrR4EvER غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    انا عارف ان حضرتك قولتلى انها ب95 جنيه...بس السعر ده انا ملقتوش فى القاهرة كلها....يعنى مثلا عند الشيماء اوبل كانت عاملة 200 جنيه برده وعند امريكان ستار كانت عاملة 210 جنيه زى ماسألت....وبينى وبينك انا خفت اجيبها استيراد لأنها بتبوظ لو طلعت من الماء...فضلت اجيبها جديدة احسن....وللعلم هى مكتوب عليها انها بتفتح عند 92 درجة....طبعا ممكن البعض يقول كدة عالى...بس هى الفكرة طلعت سهلة جدا جدا وال92 دى تعتبر عادية جدا...والفكرة ببساطة انها بتفضل حاجزة الماء لحد مايوصل لدرجة 92 دى وبعدها تفتح وتاخد الماء البارد الموجود فى الراداتير وتقفل تانى وطبعا الماء البارد ده بيهدى جدااا من حرارة الموتور للدرجة الطبيعية...فى نفس الاثناء دى بيكون الماء الساخن الخارج من الموتور استقر فى الراداتير بتاع العربية والمروحة تكون اشتغلت تبرد الماء ده تبريد كافى لحد ماحرارته تنزل ولحد ماده يحصل بيكون الماء اللى داخل الموتور سخن مع حرارة الموتور وتتم عملية الفتح من اول وجديد وهكذا....وبكده حرارة الموتور بتستقر ديما مابين 88-92 وده الطبيعى بتاع الاوبل....طبعا الفكرة مفيدة جدا صيفا وشتاء لأنها بتدى الفرصة للماء انه يتبرد كفاية قبل مايرجع الموتور فى الصيف وفى الشتاء بتحافظ على درجة حرارة العربية انها تبرد زيادة عن اللزوم وبالتالى تستهلك بنزين اكتر وبتساعد على سرعة تسخين العربية صباحا....


  4. #64

    الصورة الرمزية SrOrR4EvER

    رقم العضوية : 57406

    تاريخ التسجيل : 30Dec2009

    المشاركات : 305

    النوع : ذكر

    الاقامة : Eygpt

    السيارة: ....................

    السيارة[2]: هيونداى النترا 2005

    دراجة بخارية: ........................

    الحالة : SrOrR4EvER غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tananybasha مشاهدة المشاركة
    على البركة ان شاء الله
    و اياك تزعل من حد
    و استحالة حد هيزعل منك
    ربنا يخليك يااستاذ طنانى....والله بجد انتوا هنا ناس محترمة جداا وبجد انا بعتز جدا انى موجود هنا معاكم...


  5. #65

    الصورة الرمزية hostook

    رقم العضوية : 46245

    تاريخ التسجيل : 05Sep2009

    المشاركات : 415

    النوع : ذكر

    الاقامة : egypt

    السيارة: دايو لانوس موديل 99 1500 سي سي

    السيارة[2]: اوبل كورسا 1600 موديل 2004 سيدان

    دراجة بخارية: لا

    الحالة : hostook غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    متزعلش نفسك يا حج سرور وده نيقاش عادي من حق كل واحد انه يقول الي هو عاوزه بس في نطاق محترم وانت راجل محترم والاخ الجديد محترم برده بس هوه لسه مخدش على الوضع وعلى الناس الي هنا وعلى راي المثل من حب الى بعد عواوى .


  6. #66

    الصورة الرمزية tananybasha

    رقم العضوية : 23085

    تاريخ التسجيل : 24Oct2008

    المشاركات : 27,771

    النوع : ذكر

    الاقامة : Giza

    السيارة: لايوجد حالياً

    السيارة[2]: Opel Vectra A Sport 2.0L M/T

    دراجة بخارية: هوندا 1000

    الحالة : tananybasha غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    معلش ايه المثل ده
    انا خبير امثال بس مش عارف بيقول ايه
    انت قصدك
    ما محبة الا بعد عداوه

    لو أن ابن آدم هرب من رزقه كما يهرب من الموت لأدركه رزقه كما يدركه الموت
    محمد الطنانى


  7. #67

    الصورة الرمزية فادى محمد

    رقم العضوية : 21177

    تاريخ التسجيل : 05Oct2008

    المشاركات : 8,766

    النوع : ذكر

    الاقامة : damietta

    السيارة: الحمد لله

    السيارة[2]: opel vectra 1600 mo.1999

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : فادى محمد غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    يا طناني مفيش عداوه ولا حاجه . اكلت حلاوه المولد ولا لسه ؟ كل سنه والجميع بالف صحه وعافيه .

    اخوكم /فادي محمد عيد ..من مواضيعي المصوره للفيكترا بي ....

    http://www.nilemotors.net/Nile/97671...post3872017889 تغيير اويل سايل اسبراتير
    http://www.nilemotors.net/Nile/13044...post3872432932تنظيف الايديال كونترول
    http://www.nilemotors.net/Nile/15035...post3872669019تعديل في اضاءه التابلوه
    http://www.nilemotors.net/Nile/143705-b.html#post3872580355تغيير فرش السقف للفيكترا
    http://www.nilemotors.net/Nile/181441-a.html#post3873046581تغيير جوان وش التاكيهات

    hellboy سابقا


  8. #68

    الصورة الرمزية tananybasha

    رقم العضوية : 23085

    تاريخ التسجيل : 24Oct2008

    المشاركات : 27,771

    النوع : ذكر

    الاقامة : Giza

    السيارة: لايوجد حالياً

    السيارة[2]: Opel Vectra A Sport 2.0L M/T

    دراجة بخارية: هوندا 1000

    الحالة : tananybasha غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    مليش فيها لسببين
    1. بدعه
    2. السكر
    و فين اللب و السودانى

    لو أن ابن آدم هرب من رزقه كما يهرب من الموت لأدركه رزقه كما يدركه الموت
    محمد الطنانى


  9. #69

    الصورة الرمزية فادى محمد

    رقم العضوية : 21177

    تاريخ التسجيل : 05Oct2008

    المشاركات : 8,766

    النوع : ذكر

    الاقامة : damietta

    السيارة: الحمد لله

    السيارة[2]: opel vectra 1600 mo.1999

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : فادى محمد غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    شفاك الله وعفاك ...خلي بالك اللب والسوداني بيرفعوا السكر برده !

    اخوكم /فادي محمد عيد ..من مواضيعي المصوره للفيكترا بي ....

    http://www.nilemotors.net/Nile/97671...post3872017889 تغيير اويل سايل اسبراتير
    http://www.nilemotors.net/Nile/13044...post3872432932تنظيف الايديال كونترول
    http://www.nilemotors.net/Nile/15035...post3872669019تعديل في اضاءه التابلوه
    http://www.nilemotors.net/Nile/143705-b.html#post3872580355تغيير فرش السقف للفيكترا
    http://www.nilemotors.net/Nile/181441-a.html#post3873046581تغيير جوان وش التاكيهات

    hellboy سابقا


  10. #70

    الصورة الرمزية hostook

    رقم العضوية : 46245

    تاريخ التسجيل : 05Sep2009

    المشاركات : 415

    النوع : ذكر

    الاقامة : egypt

    السيارة: دايو لانوس موديل 99 1500 سي سي

    السيارة[2]: اوبل كورسا 1600 موديل 2004 سيدان

    دراجة بخارية: لا

    الحالة : hostook غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tananybasha مشاهدة المشاركة
    معلش ايه المثل ده
    انا خبير امثال بس مش عارف بيقول ايه
    انت قصدك
    ما محبة الا بعد عداوه
    ههههههههههههههههههههه عندك حق.



 
صفحة 7 من 10 الأولىالأولى ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 الأخيرةالأخيرة

المواضيع المتشابهه

  1. كوعة ميه علويه
    بواسطة LinuxMan في المنتدى فـــــورد
    مشاركات: 12
    آخر مشاركة: 18-10-2012, 07:04 PM
  2. مطلوب مساعدة ف تغير ترموستات كوعة المياه
    بواسطة mhopa2440 في المنتدى دايــو+شيفرولية لانوس
    مشاركات: 3
    آخر مشاركة: 22-02-2012, 01:57 AM
  3. فائدة ترموستات كوعة المياه
    بواسطة mdsalams في المنتدى دايــو+شيفرولية لانوس
    مشاركات: 6
    آخر مشاركة: 11-12-2011, 03:39 PM
  4. مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 06-12-2010, 09:38 PM
  5. ياتري كده العيب في ترموستات الردياتير ولا ترموستات الموتور
    بواسطة muhmado_furp في المنتدى ورشـــة نــايل مــــوتـــورز
    مشاركات: 15
    آخر مشاركة: 06-06-2009, 11:47 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

00, 000, 20, 200, 2000, 36, 50, لما, لمحرك, لموتور, ما, ماء, لى, محرك, ليه, ليها, ليك, ليكم, مهمة, من, موتور, لوحده, لوحدها, موجود, موجودة, مط, مطلوب, لك, ام, ال20, ال2000, المال, المحرك, الموت, الموتو, الموتور, الموجود, المط, المطلوب, البتاع, البتاعة, الخارج, الخاص, الخاصة, السلام, الصغير, الصغيرة, الك, الكوع, الكوعة, ايه, ايكو, ار, ارجة, ارخص, اس, اسم, اسمه, اسمها, اعرف, او, انى, با, بال, بالموتور, بتاع, بتاعت, بتاعته, بتاعتها, بتر, بتشتغل, بتنزل, ثرموستات, ترك, تركب, تشتغل, تفتح, بن, بنا, بناء, بقى, تقف, تقفل, تك, داخل, داخلى, خارج, خاص, خاصة, دى, جدا, جديد, جديدة, حرارة, درجة, ده, جود, حضرات, حضراتكم, رف, ره, ركب, ستات, صغير, صغيرة, سعر, سعره, سعرها, على, عليك, عليكم, عارف, عارفين, عاوز, عة, غير, عرف, فتح, في, فيه, فين, فين؟, فين؟؟, فين؟؟؟, فين؟؟؟؟, فين؟؟؟؟؟, فين؟؟؟؟؟؟؟, فين؟؟؟؟؟؟؟؟, فين؟؟؟؟؟؟؟؟؟, هل, همة, ها, ها؟؟, هو, ول, ولا, نا, وارخص, وتقف, وتقفل, ودة, وجود, ور, ؟؟, ؟؟؟, ؟؟؟؟, ؟؟؟؟؟, ؟؟؟؟؟؟, ؟؟؟؟؟؟؟, ؟؟؟؟؟؟؟؟, ؟؟؟؟؟؟؟؟؟, طلع, طلعت, طلو, قف, قفل, كا, كام, كامة, كوع, كوعة

عرض سحابة الكلمة الدلالية

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 PL2