السلام عليكم و رحمه الله

النهاردة حصلت لي حاجة حرقت دمي اوي وخلتني احس ان مفيش فرق بين مصر قبل الثورة وبعدها .. والكوسة موجودة برضه مش حتختفي .....

انا من سكان ميدان حلمية الزيتون , هناك في صينية في ميدان ابن الحكم ( اللي من سكان الحي زيي حيعرف انا بتكلم عن ايه ) موجود يافطة بجانب الرصيف المقابل للصينية ممنوع الانتظار , بس الحلاوة ان في عربيتين راكنين جنب اليافطة على طول , انا لسه جاي اركن وراء عربية منهم عشان حشتري حاجة من محلات قطع الغيار اللي في الرصيف المقابل يعني حسبه 5 دقائق , لقيت واحد عسكري بتاع شرطة عسكرية جاي بيقولي بمنتهى العنجهية .. ممنوع الركن هنا .... قولتله اومال العربيتين دول بيعملوا ايه هنا بيتشمسوا ؟ قالي العربية دي بتاعة الست صاحبه المحل ( اكسسوارات عربيات ) والعربية التانية بتاعةالمحل بتاع البويات اللي جنبيها , طب والنبي لو انتوا مكاني تردوا عليه ازاي ؟ طبعا اتخانقت معاها وقولتله هما ماشتروش الشارع يا بيه عشان يركنوا مطرح مايحبوا وبعدين ياما الناس كلها تركن يااما محدش يركن خالص جنب اليافطة لان المساواة في الظلم عدل ولا هما مظبطينك بقرشين عشان تسكت عنهم وجاي تعمل عليا راجل .... بصراحة انا كنت متنرفظ اوي من الكوسة اللي في عز الضهر دي بالذات لما قالي لو ركنت حجيب الونش يرفعلك عربيتك , المهم الناس اتدخلت اللي في الشارع ولقيت الافندي بيكتب رقم عربيتي في ورقة بصراحة رديت عليه بكلمة سوقية شوية من نرفزتي .
ادي ياخوانا حال البلد لسه زي ماهو ماتصلحش ومش حيتصلح طول ما في نوعيات فاكرة نفسها فوق القانون كده ... خلصنا من عنجهية الشرطة طلعلنا في البخت بتوع الشرطة العسكرية .