ده كده يبقى انت انسان فعلا نيتك طيبة اوي.. انا باتكلم بجد :)
و أنا بتكلم جد صدقينى .... و المشاهد اللى مثلتها مكنتش مبالغة قوى حسب ما أنا شايف.
عارفة ... حتى لو الكاتب و المخرج و الممثل نيتهم وحشة من ورا المشهد ده ... أنا ممكن أبص ليه من ناحية تانية و أفهم معانى أكبر من الكلام الفاضى ده.
أنا عارف إن معظم شبابنا متربوش على كده .... و التأثير العام عليهم سلبى ... و دى مشكلة تربية فى جيل كامل من الشباب.

طيب اسمح لي أختلف معاك في دي.. فيه حاجات مش بتخضع اوي لوجهات النظر على أد ماهي ممكن تخضع لرؤى متخصصين، يعني ممكن مشهد من المذكورين دول يختلف على رؤيته الفنية اتنين نقاد فنيين او دارسين فن من ناحية الحبكة الدرامية و أهميته دراميا من عدمه.. انما ان اتنين عاديين يشوفوا نفس المشهد و واحد منهم يقول عليه مشهد رائع و التاني رأيه انه مشهد زبالة فدي لا تعتبر وجهات نظر على أد ماهي توجهات تحكمها خلفيات مالهاش دعوة بالفن كحرفة في شئ.. ده رأيي.
كلامك صحيح ... وللأسف معظم الشباب فى مصر مش بيقدر يكون وجهة نظر .... على قد ما بتكوت توجهات تحكمها خلفيات زى ما حضرك ذكرتى.
بس المشكلة هنا فى الشباب أنفسهم .... لو عودناهم يبصوا للأمور بمنظار أكبر و أعقل من كده .... مكناش هنواجه مشكلة زى دى.
جيل الشباب الحالى عنده شغف جنسى رهيب ..... يختلف من شخص لآخر لكنه بالمجمل عبر مرحلة الخطر و أصبح فى مستوى قد يؤدى إلى كارثة بهذا الجيل.

على فكرة أنا رأيى إن عرض مشاهد زى دى على النوعية دى من الشباب ... سلبياته أكتر من إيجابياته .... لكن هل الحل فى منع المشاهد دى تماماً .... أم إصلاح الشباب من الناحية الآخرى؟
حضرتك جاوبينى على السؤال ده و أنا هرد على حضرتك