| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube
صفحة 1 من 3 1 2 3 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 10 من 25

  1. #1

    الصورة الرمزية kiapicanto2014

    رقم العضوية : 148892

    تاريخ التسجيل : 19Sep2013

    المشاركات : 58

    النوع : انثى

    الاقامة : مصر

    السيارة: لا يوجد

    السيارة[2]: كيا بيكانتو

    الحالة : kiapicanto2014 غير متواجد حالياً

    افتراضي الفلوس لغة العصر - Facebook Twitter whatsapp انشر الموضوع فى :

    hasad">

    ازيكم يا جماعة ...
    عاوزة اسألكم على حاجة .. هو عادى انه واحد لما يجى يتقدم لواحدة يسألها هى مدكنة اد ايه فى البنك؟ و هل لو رفضت تجاوب و زعلت من السؤال دة هل ده معناه انها مش واثقة فيه؟ و هل ده من حقه اصلا انه يسألها السؤال دة مع انها مسألتوش اصلا عن مرتبه و لا فلوسه و اكتفيت انه معاه شقة و شوية تفاصيل عادية من اللى الاهل بيسألوا عنها قبل الجواز؟ و هل فعلا الأسئلة دى عادية و أنا اللى مكبرة الموضوع و لا ده معناه انه شخص طماع و حاطط عينه على فلوس مراته فى المستقبل؟
    حاجة كمان بقى
    هو انا المفروض علشان بشتغل اكون بالضرورة محوشة اى فلوس يعنى؟
    انا ممكن يكون مرتبى اصلا صغير و بصرفه على العربية و الموبايل و شوية حاجات من بتاعة البنات و الحمد لله على كل حال بس ليه كل الناس فاكرة انه طالما معنديش بيت و لا زوج يبقى محوشة مبلغ كبيييييير فى البنك و ممكن ما يكونش عندى غير الاكونت اللى بينزل عليه المرتب اصلا
    هو ليه الماديات بقيت صعبة اوى كدة فى زماننا يعنى زمان البنت كانت بتتخطب علشان جمالها او اصلها و عيلتها و اخلاقها و ممكن ثقافتها لكن بقى بتقبض كام كمان من مواصفات العروسة و لا ايه
    انا اول مرة احس ان الماديات مهمة اوى كدة و معنديش فكرة التحويش دة الا يعنى حاجات بسيطة لكن مش قاعدة و بصرف عادى بس حسسونى انى هبلة و الناس بتحوش و تشترى اراضى على شقق بالتقسيط و انا اصلا حتى لو حوشت مش هوصل للدرجادى .. انا مذبهلة


  2. #2

    الصورة الرمزية amr_8800

    رقم العضوية : 74910

    تاريخ التسجيل : 09Jul2010

    المشاركات : 523

    النوع : ذكر

    الاقامة : egypt

    السيارة: lancer

    السيارة[2]: LANCER EX 2014 HL

    دراجة بخارية: -------

    الحالة : amr_8800 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    لا خو مش من حقه يسأل اصلا وبعدين دي فلوسك وانتي حره فيها تحوشيها تصرفيها تقطعيها وترميها من الشباك انتي حره وهو ملوش انو يسأل

    http://nileup.com/up/uploads/nilemotors_13963686331.jpg


  3. #3

    الصورة الرمزية kiapicanto2014

    رقم العضوية : 148892

    تاريخ التسجيل : 19Sep2013

    المشاركات : 58

    النوع : انثى

    الاقامة : مصر

    السيارة: لا يوجد

    السيارة[2]: كيا بيكانتو

    الحالة : kiapicanto2014 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr_8800 مشاهدة المشاركة
    لا خو مش من حقه يسأل اصلا وبعدين دي فلوسك وانتي حره فيها تحوشيها تصرفيها تقطعيها وترميها من الشباك انتي حره وهو ملوش انو يسأل
    يعنى دة معناه انه واحد طماع ؟ و لا عادى انه يسأل حتى لو مش من حقه؟
    انا متلخبطة


  4. #4

    الصورة الرمزية M.Elhamy

    رقم العضوية : 5344

    تاريخ التسجيل : 07Feb2008

    المشاركات : 345

    النوع : ذكر

    الاقامة : Mokattam

    السيارة: N/A

    السيارة[2]: Elantra

    دراجة بخارية: no

    الحالة : M.Elhamy غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    مش من حقه يسأل طبعا , بس الله و اعلم سبب السؤال إيه بس ممكن ميكونش مقصود منه شر


  5. #5

    الصورة الرمزية amr_8800

    رقم العضوية : 74910

    تاريخ التسجيل : 09Jul2010

    المشاركات : 523

    النوع : ذكر

    الاقامة : egypt

    السيارة: lancer

    السيارة[2]: LANCER EX 2014 HL

    دراجة بخارية: -------

    الحالة : amr_8800 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kiapicanto2014 مشاهدة المشاركة
    يعنى دة معناه انه واحد طماع ؟ و لا عادى انه يسأل حتى لو مش من حقه؟
    انا متلخبطة
    محدش يقدر يعرف ايه الي جواه او ناوي على ايه او بيفكر ازاي غيرك انتي عشان انتي الي بتتعاملي معاه وعرفاه ادي نفسك فرصه تعرفيه والمثل بيقول حرض ومتخونش ومتستعحليش في الحكم خدي وقتك وربنا يوفقك للاصلح و

    http://nileup.com/up/uploads/nilemotors_13963686331.jpg


  6. #6

    الصورة الرمزية 4fun14

    رقم العضوية : 140160

    تاريخ التسجيل : 10Apr2013

    المشاركات : 976

    النوع : ذكر

    الاقامة : مصر

    السيارة: لانسر شارك

    السيارة[2]: دايو لانوس

    الحالة : 4fun14 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    مش من حقه يسأل.. وفي ناس بتقول ان البنت كمان مش من حقها تعرف عريسها بيقبض كام ومحوش كام بس انا مختلف ف دي وعرفت خطيبتي مرتبي وهعرفها اللي محوشه.. عشان تقرر هتعرف تعيش معايا ف المستوي ده ولا لا
    بالنسبه للعريس اللي سالك ده فهي نقطه سلبيه فعلا انه يسال سؤال زي ده وتاخديها ف اعتبارك بس مش سبب كافي للحكم عليه انه طماع وكده.. يمكن غشيم شويه بس


  7. #7

    الصورة الرمزية amr011111

    رقم العضوية : 92982

    تاريخ التسجيل : 31Mar2011

    المشاركات : 3,749

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo

    السيارة: Fiat

    السيارة[2]: Fiat

    دراجة بخارية: لا

    الحالة : amr011111 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    والله لو انتوا مخطوبين بقالكم كتير وسألك السؤال ده فحسب طريقه سؤاله هزار أو ممكن يكون عنده فضول ليس إلا

    انما لو من اول الخطوبه سأل كده يبقى الله اعلم بنيته

    لا اله إلا الله محمدُ رسول الله


  8. #8

    الصورة الرمزية abokoko

    رقم العضوية : 59513

    تاريخ التسجيل : 20Jan2010

    المشاركات : 5,480

    النوع : ذكر

    الاقامة : مصر المحروسه

    السيارة: يا رب ميكروباص ملاكى

    السيارة[2]: لادا 2107 مصري

    دراجة بخارية: no

    الحالة : abokoko غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kiapicanto2014 مشاهدة المشاركة
    ازيكم يا جماعة ...
    عاوزة اسألكم على حاجة .. هو عادى انه واحد لما يجى يتقدم لواحدة يسألها هى مدكنة اد ايه فى البنك؟ و هل لو رفضت تجاوب و زعلت من السؤال دة هل ده معناه انها مش واثقة فيه؟ و هل ده من حقه اصلا انه يسألها السؤال دة مع انها مسألتوش اصلا عن مرتبه و لا فلوسه و اكتفيت انه معاه شقة و شوية تفاصيل عادية من اللى الاهل بيسألوا عنها قبل الجواز؟ و هل فعلا الأسئلة دى عادية و أنا اللى مكبرة الموضوع و لا ده معناه انه شخص طماع و حاطط عينه على فلوس مراته فى المستقبل؟
    حاجة كمان بقى
    هو انا المفروض علشان بشتغل اكون بالضرورة محوشة اى فلوس يعنى؟
    انا ممكن يكون مرتبى اصلا صغير و بصرفه على العربية و الموبايل و شوية حاجات من بتاعة البنات و الحمد لله على كل حال بس ليه كل الناس فاكرة انه طالما معنديش بيت و لا زوج يبقى محوشة مبلغ كبيييييير فى البنك و ممكن ما يكونش عندى غير الاكونت اللى بينزل عليه المرتب اصلا :e_braces[1]:
    هو ليه الماديات بقيت صعبة اوى كدة فى زماننا يعنى زمان البنت كانت بتتخطب علشان جمالها او اصلها و عيلتها و اخلاقها و ممكن ثقافتها لكن بقى بتقبض كام كمان من مواصفات العروسة و لا ايه
    انا اول مرة احس ان الماديات مهمة اوى كدة و معنديش فكرة التحويش دة الا يعنى حاجات بسيطة لكن مش قاعدة و بصرف عادى بس حسسونى انى هبلة و الناس بتحوش و تشترى اراضى على شقق بالتقسيط و انا اصلا حتى لو حوشت مش هوصل للدرجادى .. انا مذبهلة :_alshmokh08[1]::_alshmokh08[1]:

    ربنا يصلح نفوسنا
    الزوج و الزوجه لهما زمة مالية كل منهم مستقل عن الاخر
    وبالتالى مش من حقه يسال عن فلوسك قبل الزواج - واعتقد ولا بعد الزواج
    ان اشتركتم فى الفلوس بعد الزواج بمالك فده راجع لقبول حضرتك
    ومن حقك تحتفظى بمالك المستقل عنه
    فهميه كده - وشوفي رد فعله
    وقتها ممكن تتضح لحضرتك الامور
    ربنا يصلح حالنا جميعا

    ربي لا تردني الي ارذل العمر- وردني اليك مردا جميلا . و توفني وانت راضي عني و عنا. برحمتك يا ارحم الراحمين


  9. #9

    الصورة الرمزية Ah.Farid

    رقم العضوية : 1880

    تاريخ التسجيل : 23Aug2007

    المشاركات : 430

    النوع : ذكر

    الاقامة : القاهرة

    السيارة: نعم

    السيارة[2]: نيسان صنى 2014

    الحالة : Ah.Farid غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    السؤال اصلا ما يتسألش من رجل
    اولا توقيت السؤال بدرى جداااا ودة شىء يقلق ,,,,ثانيا سبب السؤال ,,,,,ثالثا هل السؤال وسط دردشة ومن باب الفضول ولا معلومة حابب يعرفها عشان يحطها ضمن حساباتة ,,,,دة كلة ممكن تعرفى من خلالة طبيعة اللى قدامك


  10. #10

    الصورة الرمزية kiapicanto2014

    رقم العضوية : 148892

    تاريخ التسجيل : 19Sep2013

    المشاركات : 58

    النوع : انثى

    الاقامة : مصر

    السيارة: لا يوجد

    السيارة[2]: كيا بيكانتو

    الحالة : kiapicanto2014 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    شكرا يا جماعة
    بالنسبة لأسئلتكم احنا مش مخطوبين بقالنا كتير و لا حاجة و هو بيشتغل مهندس فى مكان كويس جدا و متهيألى انه مرتبه حلو بس عمررررررى ما فكرت اسأله و كمان اسرته واضح انها مستواها كويس و من البداية كدة احب اوضح انه جواز صالونات بس حصل نوع من الارتياح بس فوجئت بالاسئلة دى و مقولتش لاهلى علشان مكبرش المواضيع و خصوصا ان اهلى شكاكين شوية و مش بيثقوا فى الناس بسهولة
    انا مردتش عليه لانى معجبنيش السؤال بس هو اتهمنى انى مش واثقة فيه و الكلام دة و انا برضو فضلت ساكتة مع انه اصلا مفيش حاجة اخبيها لانى مش بحوش و لو اتبقى معايا فلوس بتبقى بالصدفة مش بالتخطيط و لكن هو واضح انه شخصية غيرى خالص و ان الماديات عنده مهمة و شكله مقضيها تحويش هههههه بس انا مش بيهمنى الكلام دة و لا هسأله و اتكسف اسأله اصلا
    بفكر اكلمه و افتح معاه الموضوع و اقوله انه ملوش دعوة بفلوسى و مرتبى ابدا و مش عارفة اجيبهاله ازاى دى و خايفة يفتكرنى واحدة مادية و لا اى حاجة و يتعمد يخبى عليا كل حاجة بقى بالمثل و ياخدها حجة و لا اعمل ايه بجد مش عارفة



 
صفحة 1 من 3 1 2 3 الأخيرةالأخيرة

المواضيع المتشابهه

  1. سوق العصر ضروووووووووووورى
    بواسطة fighter_ss11v في المنتدى دليل الطرق الداخلية وطرق السفر
    مشاركات: 7
    آخر مشاركة: 15-07-2012, 10:04 PM
  2. السخاوى - سوق العصر
    بواسطة m7nsh في المنتدى دليل الطرق الداخلية وطرق السفر
    مشاركات: 9
    آخر مشاركة: 20-08-2010, 07:24 AM
  3. أمثال العصر الحديث
    بواسطة ahm177 في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 25-01-2010, 08:23 AM
  4. يا إنسان العصر
    بواسطة mido01050 في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 1
    آخر مشاركة: 30-05-2009, 03:54 PM
  5. موضوع العصر
    بواسطة ahmed k في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 9
    آخر مشاركة: 27-04-2009, 11:22 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 PL2