| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube

مشاهدة نتائج الإستطلاع: رأيك ببساطة في تقليب النور للتحذير من اللجان

المصوتون
366. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع
  • صح

    306 83.61%
  • غلط

    60 16.39%
صفحة 5 من 15 الأولىالأولى 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 41 إلى 50 من 143

  1. #41

    الصورة الرمزية Dr_Mido

    رقم العضوية : 4503

    تاريخ التسجيل : 19Jan2008

    المشاركات : 2,257

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo

    السيارة: N/A

    السيارة[2]: N/A

    دراجة بخارية: No

    الحالة : Dr_Mido غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    احنا بنتعامل مع الحكومه بمداء حماة محمود عبد العزيز فى فيلم الشقه من حق الزوجه
    هو عايز ينام وهى تدق كفته
    هى نامت هو يشغل الغساله
    الحكومه عايزة الناس تمشى بالراحه
    حتلاقيهم مشيو بسرعه مش حبا فى السرعه لا عند فى الحكومه
    بنتعامل بمبداء الاعداء وكل واحد بيتربص للتانى ويتفنن انه يرخم عليه وعمرنا مهنتصلح الا اذا الفكرة اتغيرت
    والمثل الشهير اللى قال اننا فى وطن ديموقراطى من حقك تعترض ومن حقى احبسك
    معامله تتصف بعدم الثقه من الطرفين كل طرف عايز يقلب التانى فى اى حاجه وربنا يهدى

    مصر دلوقتى بقيت عاملة زى واحد أخرس بيقول لواحد أطرش إن فى واحد أعمى شاف واحد مشلول بيجري ورا واحد أقرع بيشد فى شعره


  2. #42

    الصورة الرمزية MMamdouh

    رقم العضوية : 102

    تاريخ التسجيل : 23Apr2007

    المشاركات : 34,229

    النوع : ذكر

    الاقامة : Downtown - Cairo, Egypt

    السيارة: Daewoo Lanos I 1999

    السيارة[2]: Daewoo Lanos II 2001

    دراجة بخارية: N/A

    الحالة : MMamdouh غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    you got that right

    MMamdouh

    What is the difference between ignorance and apathy?...I don't know & I don't care



    [marq="3;right;3;scroll"]اللى ميعرفش... يقول هجس[/marq]

    [marq="Error"]what goes around... comes around[/marq]





  3. #43

    الصورة الرمزية mars3v

    رقم العضوية : 987

    تاريخ التسجيل : 16Jun2007

    المشاركات : 180

    الاقامة : Australia-Melbourne

    الحالة : mars3v غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    الموضوع ده موجود فى استراليا برضو

    Take over


  4. #44

    الصورة الرمزية Xpert

    رقم العضوية : 2999

    تاريخ التسجيل : 04Nov2007

    المشاركات : 2,472

    الاقامة : Beni suef

    الحالة : Xpert غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    و في سويسرا و المانيا و فرنسا و ايطاليا و دول العالم كلها يا ريس .. دي اشارات ضوئيه بنتعلمها في السواقه الانترناشيونال .. و بيقولك بره .. لو في خطر علي الطريق بتستخدمها .. طبعاُ الخطر عند المصريين مقصود بيه اللجان و الكماين ....


  5. #45

    الصورة الرمزية Dr_Mido

    رقم العضوية : 4503

    تاريخ التسجيل : 19Jan2008

    المشاركات : 2,257

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo

    السيارة: N/A

    السيارة[2]: N/A

    دراجة بخارية: No

    الحالة : Dr_Mido غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    :dاة بنحذر بيه من خطر الاعداء:d:d

    مصر دلوقتى بقيت عاملة زى واحد أخرس بيقول لواحد أطرش إن فى واحد أعمى شاف واحد مشلول بيجري ورا واحد أقرع بيشد فى شعره


  6. #46

    الصورة الرمزية tutankhamoun

    رقم العضوية : 2452

    تاريخ التسجيل : 04Oct2007

    المشاركات : 8,022

    النوع : ذكر

    الاقامة : ج ع ع .... للآسف الشديد

    السيارة: Proton Gen2 ...2007

    السيارة[2]: Proton Gen2 ...2007

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : tutankhamoun غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr_Mido مشاهدة المشاركة
    احنا بنتعامل مع الحكومه بمداء حماة محمود عبد العزيز فى فيلم الشقه من حق الزوجه
    هو عايز ينام وهى تدق كفته
    هى نامت هو يشغل الغساله
    الحكومه عايزة الناس تمشى بالراحه
    حتلاقيهم مشيو بسرعه مش حبا فى السرعه لا عند فى الحكومه
    بنتعامل بمبداء الاعداء وكل واحد بيتربص للتانى ويتفنن انه يرخم عليه وعمرنا مهنتصلح الا اذا الفكرة اتغيرت
    والمثل الشهير اللى قال اننا فى وطن ديموقراطى من حقك تعترض ومن حقى احبسك
    معامله تتصف بعدم الثقه من الطرفين كل طرف عايز يقلب التانى فى اى حاجه وربنا يهدى

    من هم ضحاي الحوادث بسبب السرعة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    الشعب أم الحكومة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    طبعا الشعب
    يبقى الشعب يخبط دماغه في الحيط و يموت و الحكومة عادي
    يبقى أحنا شعب غبي بنموت نفسنا بنفسنا و العند ده في نفسنا مش في الحكومة

    [img2]http://i59.tinypic.com/2vxpukz.jpg[/img2]


  7. #47

    الصورة الرمزية hazem_khidr

    رقم العضوية : 168

    تاريخ التسجيل : 24Apr2007

    المشاركات : 7,982

    الاقامة : المحله الكبري

    الحالة : hazem_khidr غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اولا موضوع الردار هنا في مصر بيطبق غلط.
    المفروض تبقي فيه كاميرات ثابته علي الطرق و اللي بيجري يتصور و يجي مخالفته علي الرخصه و هو بيجدد.
    ثانيا:يبقي فيه حدود للتجاوزات يعني 10كم او 20 كم مش الاقي نفسي متصور علشان سرعتي زايده 2 او 3 كم!!!!!
    و انا مع التقليب بالنور:)


  8. #48

    الصورة الرمزية badr20590

    رقم العضوية : 4013

    تاريخ التسجيل : 07Jan2008

    المشاركات : 95

    النوع : ذكر

    الاقامة : alex

    السيارة: sunny

    السيارة[2]: nubira

    دراجة بخارية: toktok

    الحالة : badr20590 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اساسا السواقين عارفين اماكن اللى موجود فيها الراجل اللى ماسك الرادار ...
    و انا ماشى مره على طريق اسكندريه مع بتاع ميكروباص كان طاير وفجأه هدى خالص من غير ما كان فى حد بيلعب ولا حاجه
    سألته ليه كده قالى علشان لو فى تصوير بيحطوه هنا و بصيت حوليا لاقيت كل الاجره مهدى ماعدا الملاكى طبعا


  9. #49

    aif

    الصورة الرمزية aif

    رقم العضوية : 3914

    تاريخ التسجيل : 31Dec2007

    المشاركات : 9,343

    النوع : ذكر

    الاقامة : العباسية المنطقة .... مش المستشفى

    السيارة: فيرنا 2007

    السيارة[2]: سيراتو 2011

    دراجة بخارية: مش وش ذلك ههههه

    الحالة : aif غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    الارهاصات التي تسبق وجود الرادار في الطريق :
    1- ح تلاقي كل العربيات المكروباس والاجرة مهديين وملتزمين بالسرعة القانونية
    2- لو بصيت كويس ح تلاقي الصول بخاتي قاعد مقرفص وماسك الرادار في الجزيرة اللي في النص
    3- كل العربيات اللي في الاتجاة المعاكس بتقلب النور
    4- الاماكن معروفة وواضحة زي الشمس ومابتتغيبرش
    بعد ده كله فيه ناس بتتمسك رادار ... يبقي العيب فيهم لا مؤاخذة

    يظن الناس بي خيرا وإني ... لأشقى الناس إن لم ترض عني
    ومالي حيــلة إلا رجــائي ... وعفوك إن عفوت وحسن ظني
    محاسب / احمد ابراهيم


  10. #50

    الصورة الرمزية kimo

    رقم العضوية : 310

    تاريخ التسجيل : 28Apr2007

    المشاركات : 301

    النوع : ذكر

    الاقامة : 6 October City

    السيارة: رينو كليو2001

    السيارة[2]: رينو كليو2004

    دراجة بخارية: لا

    الحالة : kimo غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Khalid_Mostafa مشاهدة المشاركة
    معني كلامك ببساطه ان الواحد يحرر نفسه من القوانين وضميره مرتاح (مبرراً لنفسه ان القانون مبيطبقش علي الجميع) .طيب وفين قانونك الداخلي الي بيحددلك الصح من الغلط ؟؟ يعني لو حضرتك لقيت عربيه مفتوحه ممكن تسرقها ؟؟ (مهو القانون مبيطبقش علي كل الناس بقي )
    انت تسال عن القانون الداخلى ودة كل انسان لة وجهة نظر فى قانونة الداخلى اى مختلف عن الاخر وحسب ما يروق لة اذا لايسمى قانون لان القانون هو ما يسرى على الجميع اما المثل اللى حضرتكقلتة لو حضرتك لقيت عربيه مفتوحه ممكن تسرقها ؟؟ دة سلوك واخلاق ودين ليس قانون لان هذة الاشياء تختلف درجتها من شخص الى اخر لكن القانون هو امر يلتزم به الجميع وانا مش معنى كلامى انى موافق على ذيادة السرعة ولكن عن تجربة شخصية لازم تجارى الطريق انا بلتزم جدا بسرة الطريق الاقى نفسى بعطل السير واللى ورائى يدنى كلاكسات وانوار ولى يعدى من يمنى وشمالى وينظر لى كانى انا المخطىء



 
صفحة 5 من 15 الأولىالأولى 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... الأخيرةالأخيرة

المواضيع المتشابهه

  1. الردار
    بواسطة hti_99 في المنتدى المنتــــــدى العـــــــــــام للسيــارات
    مشاركات: 6
    آخر مشاركة: 15-07-2012, 01:01 AM
  2. مشاركات: 12
    آخر مشاركة: 30-09-2011, 12:00 AM
  3. هل النور الواطي ينور مع النور العالي؟
    بواسطة amink في المنتدى دايــو+شيفرولية لانوس
    مشاركات: 7
    آخر مشاركة: 15-12-2010, 07:44 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 PL2