| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube
صفحة 7 من 8 الأولىالأولى ... 2 3 4 5 6 7 8 الأخيرةالأخيرة
النتائج 61 إلى 70 من 80

  1. #61

    الصورة الرمزية tamer_a7

    رقم العضوية : 29337

    تاريخ التسجيل : 06Jan2009

    المشاركات : 1,116

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo-Helwan

    السيارة: lancer 1.3 dads car

    السيارة[2]: اكسيل 1998 1500

    دراجة بخارية: NO

    الحالة : tamer_a7 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تامر.محمد مشاهدة المشاركة
    الزميل اتهمه بأنه فلول او ما شابه
    فهو اتهم الثورة بالدكتاتورية

    الاتهام في حد ذاته قد يكون حقيقيا و في هذه الحالة يكون اقرار واقع
    معلش يا ساتاذ تامر بس هيه دي الحقيقه المره
    لما كل ما اقول رايي ابقي فلول ومن بواقي النظام يبقي دا اسمه ايه

    طيب استكملا للموضوع بص علي الكلام دا
    لانك موضوح تماما انه لو وجدت مطالب مجلس رئاسي هتمشي من الميدان

    ليه مش هننزل يوم 27 مايو؟ بتفصيل الممل قوى بقى

    1- لأن الأصوات العالية التي ظهرت في الإعلام تروج ان اليوم اسمه ثورة غضب ثانية! ثورة ضد مييين؟ ضد الجيش ! الجيش اللي حمى الثورة من اول يوم واجبر مبارك على التنحي عاملين ثورة عشان نشيله وتبقى البلد هيصة اكتر ما هي هيصة .


    2- لأن الأصوات العالية التي ظهرت في الإعلام بتقول ان شعار الثورة التانية دي هو ( دستور جديد ) قبل الإنتخابات !! وادي اللينك – اللي محدش كذبه
    ط¯ط¹ظ… ط§ظ„ط¨ط±ط§ط¯ط¹ظ‰ ظٹط±ظپط¹ظˆظ† ط´ط¹ط§ط±"ط§ظ„ط´ط¹ط¨ ظٹط±ظٹط¯ ط¯ط³طھظˆط± ط¬ط¯ظٹط¯" ظپظٹ ظ…ط¸ط§ظ‡ط±ط§طھ 27 ظ…ط§ظٹظˆ | ط§ظ„ط¯ط³طھظˆط±

    مع ان الشعب بالفعل صوت ان الدستور تعمله لجنة منتخبة يختارها اعضاء مجلس الشعب المنتخبين – لييييه؟ عشان ميجيش واحد يفرض علينا دستور وهوية علمانية واحنا هوية بلدنا اسلامية . لكن البرادعي بيه والقوى الوطنية ال بيقول عليهم مش بيحترموا الديمقراطية ولا نتيجة الاستفتاء وعاوزين يمشونا على مزاجهم ويلبسوا الشعب دستور تفصيل .


    3- لأن الأصوات العالية اللي ظهرت في الإعلام وبتقول عن نفسها قوى الثورة اعلنت ان المظاهرة بتاعة يوم 27 مايو دي معمولة عشان نعمل مجلس رئاسي معين ونشيل الجيش !!! مجلس رئاسي معين لييييه؟ عشان البرادعي والناس اللي ملهاش شعبية تلحق تحكملها كام يوم قبل الديمقراطية لأن لو فيه ديمقرطاية مش هيشوفوا الكرسي – يعني مصالح وكله بيغني على ليلاه---- طيب ومين هما القوى الثورية اللي قالوا مجلس رئاسي دول؟؟

    شباب الثورة بالمحافظات، الجبهة الشعبية الثورية، حركة 6 أبريل، تكتل محافظات الجمهورية لدعم الثورة، شباب الجمعية الوطنية للتغيير، اتحاد شباب الثورة، شباب حملة البرادعي، اتحاد المناطق الشعبية، اتحاد الطلاب الديمقراطي، اللجان الشعبية بالمحافظات، ائتلاف ضباط لكن شرفاء، حركة الائتلاف المصري، مجلس أمناء الثورة بالإسكندرية، حركه ثوار ماسبيرو، الكتلة الليبرالية، اللجنة الشعبية للدستور المصري

    اسماء كتير صح؟ يمكن مش مصدقني – خد اللينك اللي بيدعوا فيه لمجلس رئاسي
    http://j.mp/lWQ2nd


    4- شادي الغزالي حرب احد اعضاء ائتلاف شباب الثورة ظهر مع منى الشازلي يوم الأحد وقال مطالب يوم 27 مايو هي دستور جديد ومجلس رئاسي !!

    ممكن حد يقول شادي بيمثل نفسه والائتلاف ماقالش في مطالبه مجلس رئاسي ودستور !!! لكن هارجعك للتاريخ – فاكرين قبل الاستفتاء ؟ ائتلاف شباب الثورة كان من بين الداعين لرفض التعديلات بل والمطالبة بمجلس رئاسي ودستور جديد اولا --- شوف بنفسك اللينك
    اليوم السابع | ائتلاف شباب الثورة يطالب المواطنين برفض التعديلات الدستورية

    طيب والكلام ده معناه ايه؟ معناه انهم بيلعبوا بينا وفاكرين الشعب داقق عصافير وهيصدق اللف والدوران – كل القوى اللي وريتهالك دي عاوزة مجلس رئاسي ودستور جديد – وعلى فكرة دي نفس القوى اللي قالت لا في الاستفتاء وكانت دي طلباتهم برضو !


    5- عاوز تتاكد اكتر – دول حتى عملوا صفحة على فيس بوك وسموها "ثورة الغضب الثانية" وهدفها الأساسي مجلس رئاسي وااادي اللينك
    ‫ط«ظˆط±ط© ط§ظ„ط؛ط¶ط¨ ط§ظ„ط«ط§ظ†ظٹط© . ظ‡ط¯ظپظ†ط§ ط§ظ„ط£ط³ط§ط³ظ‰ ظ…ط¬ظ„ط³ ط±ط¦ط§ط³ظ‰ | Facebook‬


    6- لسه برضو شاكك مش كده ؟

    طيب شوف مين كمان بيطالب بمجلس رئاسي ونازل عشانه – ائتلاف شباب ماسبيرو ( الأقباط) اللي اعتصموا ف الشارع وشتموا الجيش وشتموا علماء الإسلام وقالوا عاوزين حماية دولية – مش مصدق – شوف بنفسك الفيديو :

    طيب ليه ما نوافقش على طلباتهم بمجلس رئاسي ودستور؟
    الاجابة في اللينك ده – شوفه بعدين
    Alkhattary: "ط±ظٹطھظˆظٹطھ -ظ„ظ‡ط°ظ‡ ط§ظ„ط£ط³ط¨ط§ط¨ ظ„ط§ ظ„ظ„…" « Deck.ly

    طيب نعمل ايه – مش ممكن اروح عشان المطالب المشروعة التانية اللي مرفوعة واللي كلنا عاوزينها – زي تطهير الإعلام ومحاكمة الفاسدين بسرعة وعدم محاكمة المدنيين عسكريا والانتهاكات وشيل الطود الراسخ ( يحيي الجمل ) الخ ...

    الاجابة: لو رحت حيحصل الاتي

    اولا- هيستغل وجودك ويسوق اعلاميا على ان ثورة الغضب الثانية ناجحة وتضغط لمجلس رئاسي حتى لو سعادتك مطالبتش بكده !! شغل اعلام واحنا عارفينه.

    ثانيا – كان نفسنا كلنا نروح ونعمل مليونية للضغط لتنفيذ مطالب متوافق عليها من كل الشعب لكن المعلن والغالب ان المطلب الرئيسي هو مجلس رئاسي ودستور قبل الانتخابات !! يعني هيستغلوك عشان يلوا دراع الشعب والجيش . كل القوى اللي وريتهالك دي قالت كده – ومفيش حملة تكذيب واحدة طلعت تقول للناس انزلوا مفيش حاجة اسمها مجلس رئاسي ودستور الاول !!

    ثالثا – عدم التوافق ده معناه ان حتى لو بعض الثوار راحوا وماكنش من مطالبهم مجلس رئاسي واخرين بيطالبوا بيه – ممكن يتخانقوا تلقائيا وندور نضرب ف بعض ونشمت فينا مبارك .

    رابعا – ليه تشارك في حاجة مش واضحة من اساسه – الجيش كده كده ماشي بعد الانتخابات واللي مقدرناش نعمله دلوقتي نعمله بحكومتنا اللي انتخبناها ! وبقليل من الضغط يمكن تنفيذ باقي المطالب المشروعة المتوافق عليها – لكن نشيل الجيش وتصبح البلد هيصة ونرجع نبقى زي اليمن ولبيبيا يبقى ده اسمه بالفلاحي ( بطر )


    منقوول ... للأمانة

    لقد أسمعت لو ناديت حيا ولكن لا حياة لمن تنادي
    ولو نار نفخت بها أضاءت ولكن أنت تنفخ في رماد!!
    م.معماري/ تامر احمد


  2. #62

    الصورة الرمزية alaa99991111

    رقم العضوية : 82022

    تاريخ التسجيل : 06Oct2010

    المشاركات : 360

    النوع : ذكر

    الاقامة : الجبيل \ الاسكندرية

    السيارة: ميتسوبيشي اوتلاندر 2011 / سوبارو XV

    السيارة[2]: تويوتا ياريس 2008

    الحالة : alaa99991111 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hagan مشاهدة المشاركة
    بجد جوايا احساس ان لو كلام الشيخ كان مكتوب فقط و متشال منه مايدل علي انه سلفي و دين و كده
    و اتنشر الكلام في جريدة و لا علي الفيس و نسب لعلاء الاسواني و لا ليسري فودة و لا خالد ميسرة و لا وائل غنيم و لا نوارة نجم
    اتوقع كان فيه ناس نقلته لينا هنا علي انه عين العقل و بجد كلام موزون


    م.حاتم السباعي
    وممكن كمان هذا الكلام يطبق علي التالي
    مناقشة حول مظاهرة 27 مايو
    كتبه/ ياسر برهامي
    الحمد لله، والصلاة والسلام على رسول الله، أما بعد؛
    فقد دعت بعض القوى السياسية وبعض الصفحات على شبكات التواصل الاجتماعي إلى مظاهرات حاشدة يوم الجمعة 27 من مايو 2011، مما أسموه بالـ"ثورة الثانية"؛ للمطالبة بكثير مِن المطالب التي رأوا أنها لم تتحقق، وحول هذه المطالب ووسائل تحقيق المشروع منها، وأثر هذه المظاهرة على الوضع الاجتماعي والسياسي والاقتصادي للبلاد اختلفت الرؤى والمواقف مِن المشاركة فيها أو عدمها.
    وتبيينًا لموقفنا مِن هذه المطالب.. ومسألة المشاركة في هذه المظاهرة، نؤكد على النقاط الآتية:
    1- إن المطالبة بتطهير الشرطة مِن القيادات والأفراد الفاسدين والممارسات العدوانية الموروثة مِن العهد السابق، وفتح عودة كثير مِن "ضباط أمن الدولة" ومعاونيهم تحت اسم: "الأمن الوطني"، وكذا المطالبة بضرورة قيام الشرطة بدورها في تحقيق جميع مهامها؛ مطلب عادل مشروع "وإن كان -بلا شك- يحتاج إلى بعض الوقت"، لابد مِن إعطاء الفرصة لتحقيقه، ولن يتم ذلك بين يوم وليلة.
    2- المطالبة بتطهير الإعلام مِن الشخصيات الفاسدة التي تعمِّق الفتنة، وتنشر الأكاذيب والتهم بالباطل، وتشعل المعارك بيْن طوائف الأمة -بنفس أساليب "إعلام العهد البائد"- ضرورة حتمية؛ لتحقيق التقدم والبناء، لابد من التدخل السريع لتحقيقه، وكذا المطالبة بتطهير المحليات والمحافظين والنيابة والقضاء كلها مطالب مشروعة عادلة.
    3- المطالبة بالإفراج عن الضباط الذين شاركوا في وقفة 19 إبريل فيه تجاوز لسلطة النيابة والقضاء العسكري، ولابد مِن استكمال التحقيقات وإعلان نتائجها؛ لأن تعريض أمن البلاد واستقرارها للخطر ليس بالأمر الهين.
    4- محاكمات المسئولين السابقين الفاسدين -وعلى رأسهم: "الرئيس المخلوع"- مطلب شعبي، لابد أن يتحقق بالوسائل القضائية الصحيحة، وهي التي تتيح استرداد الأموال المنهوبة، وليست المظاهرات الشعبية والهتافات الحماسية هي الوسيلة لتحقيق هذه المطالب.
    5- أما المطالبة بتكوين هيئة لكتابة دستور جديد فهو أخطر هذه المطالب، وهو التفاف حول إرادة الأمة التي ظهرت في الاستفتاء على التعديلات الدستورية، ومحاولة القفز على هذه الإرادة في أن تكون هيئة منتخبة مِن مجلس الشعب والشورى مِن الأعضاء المنتخبين منهما، هي التي تكتب الدستور، وهي إحدى محاولات مستميتة -على رأسها محاولات د/ يحيى الجمل-؛ لتولية طائفة محدودة مسئوليات ومهام مصيرية لم يفوِّض الشعب أحدًا في الكلام نيابة عنه فيها.
    مَن ستكون هذه الهيئة؟!
    ومَن سيكون أعضاؤها؟!
    وعلى أي أساس تتعدى على حق الشعب في اختيار ممثلين لكتابة الدستور؟!
    6- ومِن أخطر هذه المطالب على استقرار البلاد: المطالبة بتنحي "المجلس الأعلى للقوات المسلحة"، وتكوين مجلس رئاسي مدني! فمن الذي يكونه؟ ومَن هم أعضاؤه؟ وعلى أي أساس يكون اختيارهم لهذه المهمة؟ وماذا ستكون صلاحياته؟ ومَن أين يستمد شرعيته؟!
    وقد أظهر الاستفتاء إرادة الشعب في بقاء "القوات المسلحة" للفترة المؤقتة تنتهي بانتخابات برلمانية، ثم رئاسية مع كتابة الدستور.
    وإن أية محاولة لهز هذا الاستقرار؛ يعرض البلاد لأعظم الأخطار، ولقد "كان الموقف المشرف للقوات المسلحة أثناء الثورة هو العامل الأساسي في نجاحها"، وتجنيب البلاد خراب الحرب الأهلية كما هو في البلاد المجاورة، وتنحية المجلس العسكري حاليًا؛ يدفع البلاد دفعًا مع جو الاحتقان الطائفي والسياسي، والاضطراب الاقتصادي إلى الهاوية، ووجود بعض السلبيات في أداء المجلس العسكري لا يعني أنه يلزم تنحيته حتى تحصل الفوضى التي خطط لها الأعداء، وهذه النقطة بمفردها كافية؛ لرفض المشاركة في هذه المظاهرة.
    7- إن اللجوء إلى المظاهرات المسماة بالمليونية، وكذا الاعتصامات والإضرابات وقطع المرور، في كل مطلب -حتى وإن كان الوقت غير مناسب-؛ يعرض استقرار البلاد للخطر، ويشجع كل الطوائف على اتباع نفس الأسلوب المعطـِّل للإنتاج، ولمصالح المواطنين؛ فننصح بتعليق هذه المظاهرات والاعتصامات.
    8- المطالبة بمحاكمات ثورية استثنائية فتح باب خطير لإهدار السلطة القضائية، وتحويل الأمر إلى فوضى غالبًا ما يترتب عليها ظلم وتعدٍ، فمن حق كل إنسان مهما كانت تهمته أن يُحاكم أمام قضاء عادل نزيه، وليس محاكمات استثنائية بلا رحمة،
    بناء على ما سبق.. وبناء على استغلال التجمع الجماهيري في حالة حصوله في المطالبة بمطالب مخالفة لإرادة الأمة تحت ستار: "مطالب أخرى عادلة"؛ لهذا نرى عدم المشاركة في هذه المظاهرات، والاستمرار في المطالب المشروعة بالطرق الإعلامية والقضائية.
    والله من وراء القصد.

    سبحان الله و بحمده
    سبحان الله العظيم


  3. #63

    الصورة الرمزية wesam_salom

    رقم العضوية : 14360

    تاريخ التسجيل : 07Jul2008

    المشاركات : 3,083

    النوع : ذكر

    الاقامة : جوه البطيخه

    السيارة: كتير

    السيارة[2]: كتير

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : wesam_salom غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة saberman مشاهدة المشاركة
    أكيد مش هنزل و مش هساعد التيار العلمانى على الأتفاف على الشرعيه

    بصراحه كان نفسى أنزل لكن فئه من مدعى الثقافه نصبوا الفخ كالعاده (مجلس رأئسى , تأجيل أنتخابات مجلس الشعب , التسلط فى تغيير الدستور ) و هو ما يغاير رأى الأغلبيه بمحاولة أقناعم بمطالب بعضها مشروع بس مش قادين يغيروا طريق الخداع و دس السم فى العسل للأسف.
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dayun مشاهدة المشاركة
    شعب مصر واعى و يعلم ان هذه الثورة مشبوهة

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تامر.محمد مشاهدة المشاركة
    الله ينور عليك يا اخ سمعة


    نداء لمن يعارض الآن
    بالتأكيد انت كنت معارض برده في 25 يناير و فاتك
    اتمنى انك تدرس اللي جاي كويس و ما تعملش زي ساعتها
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moe86 مشاهدة المشاركة
    ينصر دينك
    أغلب اللى بيقولوا مش هننزل علشان الإستقرار و البدجان, نفس اللى مانزلوش أيام 28 يناير و حطوا صور مبارك فى الfacebook و راحوا يقفوا فى ميدان مصطفى محمود, حاجة مقززة قوى الصراحة

    لازم كلنا ننزل و كفاية بقى الكلام بتاع المخططات الأجنبية و الأجندات و الإيرانيين و الهبل دة كله

    مش ملاحظين ان الشعب المصرى كله بقى اما فلول او جاهل او عميل مشبوه او علمانى

    هو مينفعش نصنف بعض على اننا لنا اراء مختلفه

    (الزواج ھو أن تأخذ البقال على أول شارعكم لبیتك حیث يعیش معك ، وتنفق علیه للأبد ھو وأطفاله
    لمجرد أنك تحب الجبن الرومي !)


  4. #64

    الصورة الرمزية SaberMan

    رقم العضوية : 22174

    تاريخ التسجيل : 14Oct2008

    المشاركات : 1,689

    النوع : ذكر

    الاقامة : cairo

    السيارة: Renault megane II

    السيارة[2]: Honda civic 2009

    دراجة بخارية: CB4 SF400

    الحالة : SaberMan غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    دليل على الأشتراك فى الثوره ): !!!!!!!

    عشان أذا حلف مية مره محدش هيصدقك يمكن العين يكون ليها رأى تانى

    YouTube - ‫ط§ظ„ط¥ط®ظˆط§ظ† ظٹط¹ظ„ظ†ظˆظ† ط§ظ„ظ…ط´ط§ط±ظƒط© ظپظٹ ظ…ط¸ط§ظ‡ط±ط§طھ 25 ظٹظ†ط§ظٹط±‬‎

    الاخوان قبل الثوره و ممكن تتأكد بنفسك من تاريخ نزول الفيديو على اليوتيوب

    YouTube - ‫ظ„ظ…ط§ط°ط§ ظ„ظ… ظٹط´ط§ط±ظƒ ط§ظ„ط³ظ„ظپظٹظٹظ† ظ…ط¹ظ†ط§ ظپظٹ ط«ظˆط±ط© 25 ظٹظ†ط§ظٹط±...ظپط¶ط§ظٹط.&#x202 c;‎

    السلفيين أكتر ناس كانت بتحب مبارك و متنعمين فى خيره !!!!!!!!!!!!

    اللهم أرنا الحق حقا و أرزقنا اتباعه و ارنا الباطل باطلا و أرزقنا أجتنابه و لا تجعله ملتبسا علينا فنضل


  5. #65

    الصورة الرمزية SaberMan

    رقم العضوية : 22174

    تاريخ التسجيل : 14Oct2008

    المشاركات : 1,689

    النوع : ذكر

    الاقامة : cairo

    السيارة: Renault megane II

    السيارة[2]: Honda civic 2009

    دراجة بخارية: CB4 SF400

    الحالة : SaberMan غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wesam_salom مشاهدة المشاركة
    مش ملاحظين ان الشعب المصرى كله بقى اما فلول او جاهل او عميل مشبوه او علمانى

    هو مينفعش نصنف بعض على اننا لنا اراء مختلفه
    حضرتك منتظر بعد أتهامك فى وطنيتك يكون أيه الرد

    اللهم أرنا الحق حقا و أرزقنا اتباعه و ارنا الباطل باطلا و أرزقنا أجتنابه و لا تجعله ملتبسا علينا فنضل


  6. #66

    الصورة الرمزية Amro_ON

    رقم العضوية : 64310

    تاريخ التسجيل : 06Mar2010

    المشاركات : 794

    النوع : ذكر

    الاقامة : في حته

    السيارة: يا رب

    السيارة[2]: New Accent 2010

    دراجة بخارية: NO

    الحالة : Amro_ON غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    انا مش نازل طبعا .... ده اسمه لعب بنار وشادي حرب لا يمثل الا نفسه ...

    Theprofessiona سابقًا


  7. #67

    الصورة الرمزية SaberMan

    رقم العضوية : 22174

    تاريخ التسجيل : 14Oct2008

    المشاركات : 1,689

    النوع : ذكر

    الاقامة : cairo

    السيارة: Renault megane II

    السيارة[2]: Honda civic 2009

    دراجة بخارية: CB4 SF400

    الحالة : SaberMan غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Amro_ON مشاهدة المشاركة
    انا مش نازل طبعا .... ده اسمه لعب بنار وشادي حرب لا يمثل الا نفسه ...

    أسامه الغزالى حرب ؟؟


    YouTube - ‫ظƒط§ط±ط«ط© ط³ط§ظˆظٹط±ط³ ظٹط³ط¹ظ‰ ظ„ظ„ط³ظٹط·ط±ط© ط¹ظ„ظ‰ ط§ظ„ط§ط¹ظ„ط§ظ… ط§ظ„ظ‚ظˆظ…ظ‰ ط£ظٹط¶ط§.avi‬‎

    اللهم أرنا الحق حقا و أرزقنا اتباعه و ارنا الباطل باطلا و أرزقنا أجتنابه و لا تجعله ملتبسا علينا فنضل


  8. #68

    الصورة الرمزية wesam_salom

    رقم العضوية : 14360

    تاريخ التسجيل : 07Jul2008

    المشاركات : 3,083

    النوع : ذكر

    الاقامة : جوه البطيخه

    السيارة: كتير

    السيارة[2]: كتير

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : wesam_salom غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة saberman مشاهدة المشاركة
    حضرتك منتظر بعد أتهامك فى وطنيتك يكون أيه الرد

    يا فندم انا والله ما اقصد حضرتك على وجه الخصوص

    انا اقصدنا كلنا كمصريين وانا واحد منهم

    بقينا على اراء مختلفه ومش هى دى المشكله

    المشكله الاكبر اننا بقى عندنا اتهامات جاهزه لبعض مش قادرين نفهم بعض وبقى فيه حساسيه فى التعامل

    مينفعش حضرتك تتهم ناس مخالفين ليك فى الرأى بأنهم علمانيين لانهم متكلموش فى فصل الدين او رفضهم للدين

    ومينفعش ان زميل اخر يتهم الناس بأنهم فلول للنظام السابق لانه شايف ان النزول غلط

    ومينفعش ييجى اخ ثالث يتهمهم بانهم عملاء او مشبوهين

    ورأى اخر يتهم الناس بالجهل

    هو ده قصدى

    اننا كلنا لينا رأى مخالف لبعض ولكن يجمعنا هدف واحد

    عاوزين الافضل للبلد كل من وجهه نظره

    (الزواج ھو أن تأخذ البقال على أول شارعكم لبیتك حیث يعیش معك ، وتنفق علیه للأبد ھو وأطفاله
    لمجرد أنك تحب الجبن الرومي !)


  9. #69

    الصورة الرمزية otefa

    رقم العضوية : 27285

    تاريخ التسجيل : 10Dec2008

    المشاركات : 11,282

    النوع : ذكر

    الاقامة : الكرة الأرضية

    السيارة: -Cabrice-LTZ

    السيارة[2]: ِAlfa156 seles-جيب جراند شيروكي

    الحالة : otefa غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    رابعا – ليه تشارك في حاجة مش واضحة من اساسه – الجيش كده كده ماشي بعد الانتخابات واللي مقدرناش نعمله دلوقتي نعمله بحكومتنا اللي انتخبناها ! وبقليل من الضغط يمكن تنفيذ باقي المطالب المشروعة المتوافق عليها – لكن نشيل الجيش وتصبح البلد هيصة ونرجع نبقى زي اليمن ولبيبيا يبقى ده اسمه بالفلاحي ( بطر )))
    ------------------
    هو ده الصح من الأخر وماحدش يقدر ينكره وألي بينكره يبقى بيكابر ليس ألا
    يروحو يستعدو للأنتخابات بدل أهدار الوقت أثمن مافي حياة الأنسان في مهاجمة التيارات الأخرى (حزب الحرية والعدالة)
    والوقت بيجري 3 شهور تقريبا ويوم الأمتحان يكرم المرء أو يهان

    إِن يَنصُرْ.كُمُ اللَّـهُ فَلَا غَالِبَ لَكُمْ ۖ وَإِن يَخْذُلْكُمْ فَمَن ذَا الَّذِي يَنصُرُ.كُم مِّن بَعْدِهِ ۗ وَعَلَى اللَّـهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ ﴿160)
    م/محمد


  10. #70

    الصورة الرمزية SaberMan

    رقم العضوية : 22174

    تاريخ التسجيل : 14Oct2008

    المشاركات : 1,689

    النوع : ذكر

    الاقامة : cairo

    السيارة: Renault megane II

    السيارة[2]: Honda civic 2009

    دراجة بخارية: CB4 SF400

    الحالة : SaberMan غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wesam_salom مشاهدة المشاركة
    يا فندم انا والله ما اقصد حضرتك على وجه الخصوص

    انا اقصدنا كلنا كمصريين وانا واحد منهم

    بقينا على اراء مختلفه ومش هى دى المشكله

    المشكله الاكبر اننا بقى عندنا اتهامات جاهزه لبعض مش قادرين نفهم بعض وبقى فيه حساسيه فى التعامل

    مينفعش حضرتك تتهم ناس مخالفين ليك فى الرأى بأنهم علمانيين لانهم متكلموش فى فصل الدين او رفضهم للدين

    ومينفعش ان زميل اخر يتهم الناس بأنهم فلول للنظام السابق لانه شايف ان النزول غلط

    ومينفعش ييجى اخ ثالث يتهمهم بانهم عملاء او مشبوهين

    ورأى اخر يتهم الناس بالجهل

    هو ده قصدى

    اننا كلنا لينا رأى مخالف لبعض ولكن يجمعنا هدف واحد

    عاوزين الافضل للبلد كل من وجهه نظره

    بقول حضرتك كان نفسى أنزل بس ليه يتحط بنود الكل يتقبلها و يتمنى تحقيقها و بندين تلاته فئه تانيه أستحاله تقبلهم !!

    فى علامه استفهام كبيره فى الموضوع ده أدت للموقف الحالى

    هل ده اقصاء لفئه و لا غرضه خير لمصر مع مصالح سياسيه و لا غرضه فرقه و تشتيت صوت الشعب .. مليون سؤال فى دماغى

    اللهم أرنا الحق حقا و أرزقنا اتباعه و ارنا الباطل باطلا و أرزقنا أجتنابه و لا تجعله ملتبسا علينا فنضل



 
صفحة 7 من 8 الأولىالأولى ... 2 3 4 5 6 7 8 الأخيرةالأخيرة

المواضيع المتشابهه

  1. الدنيا كده مش تمام عايزين ننزل التحرير من الجمعه الجايه
    بواسطة dr.amr في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 4
    آخر مشاركة: 03-03-2011, 03:19 AM
  2. اقتراح نايل موتورز ننزل السوق الجمعة
    بواسطة lada2010 في المنتدى قســم خاص لبيع السيارات فقـــط
    مشاركات: 1
    آخر مشاركة: 29-08-2009, 09:59 PM
  3. كيف ننزل البركة في منازلنا؟؟؟؟
    بواسطة compuland في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 10
    آخر مشاركة: 15-06-2009, 08:57 PM
  4. مقابلة شهر مايو
    بواسطة pop3 في المنتدى دايــو+شيفرولية لانوس
    مشاركات: 90
    آخر مشاركة: 20-05-2009, 10:48 AM
  5. جوازات مايو !!؟؟
    بواسطة solycar في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 5
    آخر مشاركة: 10-10-2008, 02:45 AM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 PL2