أستاذ سمسم, الكلام مش على المشاركة دي بعينها, الكلام عام, يعني غالبية الوقت بيبقى كلامك عن الهوندا علي إنها العربية الكاملة اللي مستحيل تلاقي فيها غلطة. تأكد إننا كلنا هنا بنحب الهوندا و الا مكناش اشترينها و بالأخص اللي بيشتريها زيرو مش مستعملة بيبقى دافع مبلغ و قدره عشان يركب. بس الفكرة إن الواحد بيشتريها عشان هي انسب واحدة لاحتياجاته الشخصية و بيحبها في نفس الوقت (بس الحب مش شرط دايما, يعني ممكن أركب كارينز مثلا عشان عندي عيلة كبيرة و أنا مش بحبها) انما مش بالضرورة عشان هي العربية ال ultimate. لاحظ مثلا إن الكورولا افضل مبيعا منها, هل ده معناه إن السيفيك وحشة ؟ و الكامري بتبيع أكتر من الاكورد, هل معني كده إن الأكورد وحشة ؟ بالتأكيد لأ لكن المسألة مسألة تلبية احتياجات مش أكتر.
لو أنا جيت سألتك إيه عيوب ال SIR, ممكن دلوقتي تجتهد إنك تطلع أي حاجة كده انما في الظروف العادية كان هيبقى ردك إنها ملهاش حل و بتجيب 280 و إنها بتعلم على ال BMW والمرسيدس والميني كوبر بكل فئاتهم و شكلها أحلى منهم كلهم و اللي راكبين العربيات ام 400-500 ألف دي بتبقى عينهم هطلع على ال SIR اللي بـ 1/10 من ثمنهم.
على فكرة أنا مش ضد ال SIR في حاجة, أنا بعشق العربية دي عشان كانت مع واحد صاحبي 97 original مش متسقطلها و كانت فعلا حلوة بس كان ليها عيوبها و هو كان معترف بـكده عادي جدا و ده مكانش يقلل منه أو من العربية في أي حاجة.
و برده أنا مش ضد الهوندا في حاجة, أنا راكبها زيرو عشان بحبها و في نفس الوقت معترف إن فيها عيوب عااادي جدا مفيش مشاكل.
في النهاية أحب اقولك إن أنت ما شاء الله دايس في الهوندا والناس دايما بتاخد رأيك فيها, خد بالك إنك تكون أمين مع الناس لما تيجي تقول عيوب و مميزات كل عربية عشان دي أمانة هتتحاسب عليها سواء نفعت حد أو لبسته في الحيط.

أرجو إنك تتقبل كلامي بصدر رحب و لك كل احترامي و تقديري.