| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube
صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 10 من 13

  1. #1

    الصورة الرمزية sab3aawy

    رقم العضوية : 72

    تاريخ التسجيل : 21Apr2007

    المشاركات : 5,092

    النوع : ذكر

    الاقامة : البحرين

    السيارة: سوزوكي ماروتي، مصر

    السيارة[2]: تويوتا ياريس، البحرين

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : sab3aawy غير متواجد حالياً

    افتراضي كلمة ونص 9-مايو-2007 - Facebook Twitter whatsapp انشر الموضوع فى :

    hasad">

    ركبت تاكسى ابيض واسود من الزمالك لحد ميدان التحرير ودفعت له خمسة جنيه طلب جنيه زيادة ولما قلت له كدة كويس قعد يلعن فى سنسفيل ابو الزمن اللى خلا اشكال زييى تركب تاكسيات

    وانا راجع من ميدان التحرير للزمالك قلت اشترى كرامتى واركب تاكسى العاصمة الأصفر وزى ما ياخد، بعد ما خد نفس المشوار بالراجع، اديته الخمسة جنيه وانا قلقان، عارفين حصل إيه؟ رجعلى جنيه ونص باقى

    سبعاوى
    _______________________________________________


  2. #2

    الصورة الرمزية محمد المرسي

    رقم العضوية : 48

    تاريخ التسجيل : 18Apr2007

    المشاركات : 255

    الاقامة : السويس - الجيزة (فاتحهم على بعض)

    الحالة : محمد المرسي غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    احنا عندنا فى السويس مشوار من التحرير إلى الفلكى ب 5 جنيه ويتخانق كمان ...

    بالفعل كما قال المثل { حمارتك العرجة تغنيجك عن سؤال اللئيم } ....

    انت عارف أ/سبعاوى أنا خايف من أيه بعد اللى انت حكيته ان سواقين التاكسي القديم يعملوا راطة لحل وسط تاكسي العاصمة ...


  3. #3

    الصورة الرمزية Abdallah

    رقم العضوية : 40

    تاريخ التسجيل : 17Apr2007

    المشاركات : 2,325

    النوع : ذكر

    الاقامة : Qatar

    السيارة: Pajero 011

    السيارة[2]: Octavia 09

    دراجة بخارية: No

    الحالة : Abdallah غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    من اسوء لحظات الحياة لما تكون واقف فى عز الحر ومستنى تاكسى وبتضطر تنط فى اى تاكسى يقفلك وطبعا اول ما هتدخل العربية هتقابلك بالاحضان رائحة عرق رهيبـــــــــــــــــــــ ـــــــــة وطبعا هتيجى تفتح الزجاج مش هتلاقى اكرة كالعادة وساعتها مش هيبقا قدامك حل غير انك تطلع منديل ورق تحطه على مناخيرك ومع ذلك مش هيمنع رائحة الفئران الميتة, اسف اقصد رائحة عرق السائق الهمام واذا لم يكن معك مناديل فشم بقة يا حلو ولاحقا ساكمل لكم رحلة الشتاء مع التاكسى .

    "اللهم يا رب المسلمين والنصارى اجعلنا نحن المسلمين لك وللوطن أنصاراً، واجعلنا نحن نصارى لك، وللوطن مسلمين"


  4. #4

    الصورة الرمزية Nader

    رقم العضوية : 57

    تاريخ التسجيل : 18Apr2007

    المشاركات : 19,002

    النوع : ذكر

    الاقامة : مدينة نصر

    السيارة: هيونداي فيرنا

    السيارة[2]: هيونداي فيرنا

    دراجة بخارية: -

    الحالة : Nader غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    قعد يلعن فى سنسفيل ابو الزمن اللى خلا اشكال زييى تركب تاكسيات
    رضينا بالهم والتاكسي مرضيش بينا

    لأي استفسار أو شكوى بخصوص الإدارة والإشراف والدعم الفني، يرجى المراسلة على:



  5. #5

    الصورة الرمزية baher

    رقم العضوية : 185

    تاريخ التسجيل : 25Apr2007

    المشاركات : 448

    الحالة : baher غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    ارخص تاكسي في مص موجود في طنطا يوديك اي حته بجنيه ولو حنه بعيده شويه جنيه ونص ولو حته بعيده اوووي تديله اتنين جنه ولو جابك من شرق البلد لغربها تديله 3 جنيه ودي اكبر بنديره جوه طنطا :lol:


  6. #6

    الصورة الرمزية hazem_khidr

    رقم العضوية : 168

    تاريخ التسجيل : 24Apr2007

    المشاركات : 7,982

    الاقامة : المحله الكبري

    الحالة : hazem_khidr غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    خص تاكسي في مص موجود في طنطا يوديك اي حته بجنيه ولو حنه بعيده شويه جنيه ونص ولو حته بعيده اوووي تديله اتنين جنه ولو جابك من شرق البلد لغربها تديله 3 جنيه ودي اكبر بنديره جوه طنطا
    لا يا استاذ باهر الكلام دا كان زمان دلوقتي اقل حاجه جنيه و نص و ساعات بتوصل لخمسه جنيه لو رايح هندسه ولا حاجه اصل نا من المحله و كانت كليتي في طنطا و قسيت كتير قبل ما يكون معايا العربيه


  7. #7

    الصورة الرمزية AhmedElsayed

    رقم العضوية : 51

    تاريخ التسجيل : 18Apr2007

    المشاركات : 276

    الحالة : AhmedElsayed غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    زمان لما عملنا تاكسي العاصمة
    - اصل انا بكل فخر واحد من اللى عملوا مشروع تاكسى العاصمة ايام ما كنت بشتغل فى احد الجهات الحكومية-
    كنا بنخطط انه حيحل محل التاكسى العادى تدريجيا
    لكن للاسف الشركات اللى بتنفذ الموضوع مش قادرة تتوسع وتنافس التاكسى العادى
    ومش قادرة توصل للمواطن العادى الا حيبقى متخيل انه لو ركب تاكسى العاصمة فلوسه مش حتكفى وحيضطر يسيب الموبيل رهن لغاية لما يدفع بقية الفلوس
    مع ان مثلا تاكسى العاصمة حيبقى ارخص ميت مرة فى المشاوير الطويلة زي المطار مثلا حياخد لغاية التحرير ب 30 جنيه
    وانا والله لما بجى من المطار لمدينة نصر يبقوا عايزين 50 جنيه! وفى اخر مرة والله السواق قالى اخد ستين جنيه ومش حركب معاك حد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :shock:
    واكتشفت ان زيادة فى الطمع امبراطورية التاكسيهات هناك قررت انها تركب اكتر من زبون فى نفس الوقت ويلهفوا 80 او 90 جنيه من الاتنين فى مشوار ميستهلش 5 جنيه بنزين


  8. #8

    الصورة الرمزية M_ElSabaa

    رقم العضوية : 100

    تاريخ التسجيل : 23Apr2007

    المشاركات : 255

    النوع : ذكر

    الاقامة : cairo

    السيارة: car2

    السيارة[2]: car

    دراجة بخارية: no

    الحالة : M_ElSabaa غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    مشكلة تاكسى العاصمة ان الادارة بتاعتهم وحشة جدا انا حاولت اجربه اكتر من مرة وكل ما اكلمهم فى التليفون واخد معاد وكل حاجه مش بييجى التاكسى ! وسألت اكتر من واحد اعرفه برده قالولى الموضوع ده حصل معاهم بعد 15 - 20 دقيقة من المعاد لما تكلم السواق الى جايلك فى حالة من 2 . اول حاجة ما يردش عليك او يقولك ان العربية عطلت بيه !
    احسن حاجة انك تروح تاخد التاكسى من اى موقف ليهم وانا فى مرة فتحت الموضوع ده مع سواق منهم قالى كلهم بيكونوا متفقين مع ناس مسبقا بيجيبوهم فى مواعيد معينة فطبعا بيطنشزا الزبائن الى جاية من الCall Center عشان ما يخسرش الزبون الدايم معاه والادارة طبعا مش بتعملهم حاجة عشان كدة كدة بيجبلهم فلوس و خلاص


  9. #9

    الصورة الرمزية Nader

    رقم العضوية : 57

    تاريخ التسجيل : 18Apr2007

    المشاركات : 19,002

    النوع : ذكر

    الاقامة : مدينة نصر

    السيارة: هيونداي فيرنا

    السيارة[2]: هيونداي فيرنا

    دراجة بخارية: -

    الحالة : Nader غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    ارخص تاكسي في مص موجود في طنطا يوديك اي حته بجنيه ولو حنه بعيده شويه جنيه ونص ولو حته بعيده اوووي تديله اتنين جنه ولو جابك من شرق البلد لغربها تديله 3 جنيه ودي اكبر بنديره جوه طنطا
    العريش هي الارخص 25 قرش ايوة 25 قرش من اي حتة لاي حتة بس ممكن يركب اي حد تاني معاة وعلى فكرة 99% من التكسيات هناك مرسيدس 7 راكب

    لأي استفسار أو شكوى بخصوص الإدارة والإشراف والدعم الفني، يرجى المراسلة على:



  10. #10

    Abonora

    الصورة الرمزية Abonora

    المشاركات : n/a

    الحالة :

    افتراضي -

    hasad">

    في الغردقة جنية اقصي حاجة ممكن تدفعها من اي مكان لاي مكان ومفيش هناك مواصلات غير الميكروباص التيوتا بس السواقين اخر زوق ولا اليموزين بيركن علي جنب ومبياخدش الاجرة غير لما ينزلك ( وسبحان الله برضوا بيركن علي جنب ) ويستناك تنزل وتطلع الفلوس من جيبك

    في مطروح بقي حدث ولا حرج تاكسيات نظيفة جدا وسواقين زووووق زووووووق زوووووووق واللي بتدفعة بياخدة في الغالب المتوسط 2 جنية بس انا وصلت معاهم ل 1.25 جنية وربع ومحدش اتكلم :P



 
صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة

المواضيع المتشابهه

  1. كلمة ونص 20 مايو 2007
    بواسطة sab3aawy في المنتدى سبعاويات
    مشاركات: 7
    آخر مشاركة: 23-05-2007, 02:16 PM
  2. كلمة ونص 17 مايو 2007
    بواسطة sab3aawy في المنتدى سبعاويات
    مشاركات: 4
    آخر مشاركة: 17-05-2007, 03:35 PM
  3. كلمة ونص 11-مايو-2007
    بواسطة sab3aawy في المنتدى سبعاويات
    مشاركات: 6
    آخر مشاركة: 12-05-2007, 01:32 PM
  4. كلمة ونص 10-مايو-2007
    بواسطة sab3aawy في المنتدى سبعاويات
    مشاركات: 4
    آخر مشاركة: 11-05-2007, 07:03 AM
  5. كلمة ونص 8-مايو-2007
    بواسطة sab3aawy في المنتدى سبعاويات
    مشاركات: 14
    آخر مشاركة: 09-05-2007, 12:16 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 PL2