| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube
صفحة 11 من 24 الأولىالأولى ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 21 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 101 إلى 110 من 232

  1. #101

    الصورة الرمزية azmeralda

    رقم العضوية : 34102

    تاريخ التسجيل : 27Feb2009

    المشاركات : 2,566

    النوع : انثى

    الاقامة : ام الدنيا

    السيارة: ملكش دعوة

    السيارة[2]: الله يرحمها

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : azmeralda غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    كالعادة هتسيبوا الموضوع الاساسى اللى انا بتكلم فيه وتتناقشوا مناقشات جانبية
    بصوا بقى وفى شرح تانى للرفض الرسول عليه الصلاة والسلام من زواج على رضى الله عنه التانى وهو انه كان شرط عليه الا يتزوج على فاطمة رضى الله عنها وانه كان لازم يوفى بالوعد

    فكل واحدة خايفة طالما الرجالة الأيام دى امخاخهم بقت كده فى خانة فى العقد فيها شروط اكتبى انك رافضة يتجوز عليكى بس بحذرك لأن قريت ان فى جوازات اتفشكلت لأنه رفض يمضى على الشرط ده مع انه حقها فى واحدة ايام عمر بن الخطاب شرطت انه مينقلهاش من دارها جه بعد فترة وحب ينقلها داره فعمر بن الخطاب قال لها شرطها

    وطبعا ان احق الشروط ان توفوا بها ما استحللتم به الفروج

    هتيجى ناس وتخرجنا عن الموضوع وتقول مينفعش الشرط ده يتكتب عايز بقى تتناقش اتفضل من غير مطرود اطلع من موضوعى واعمل موضوع بره وتعمل لى كوباية نسكافيه وانا هاجيلك هناك لكن تسيبنا نركز هنا فى اللى احنا فيه


  2. #102

    الصورة الرمزية azmeralda

    رقم العضوية : 34102

    تاريخ التسجيل : 27Feb2009

    المشاركات : 2,566

    النوع : انثى

    الاقامة : ام الدنيا

    السيارة: ملكش دعوة

    السيارة[2]: الله يرحمها

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : azmeralda غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maka مشاهدة المشاركة
    azmeralda ردودك طويلة فحت

    راعى العواجيز اللى زيى بيتعبوا من كتر القراية

    كلامك صح و ملخصه الجواز قسمة ونصيب و توفيق من عند الله

    امال انا عملة الموضوع على حلقات ليه ماهو عشان الناس الكبارة متزهقش من القراية
    وحد عجوز برضه بيقول فحت؟
    عجوز فى التلاتين ولا بجد؟


  3. #103

    الصورة الرمزية azmeralda

    رقم العضوية : 34102

    تاريخ التسجيل : 27Feb2009

    المشاركات : 2,566

    النوع : انثى

    الاقامة : ام الدنيا

    السيارة: ملكش دعوة

    السيارة[2]: الله يرحمها

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : azmeralda غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد كمال مشاهدة المشاركة
    على فكرة انا اب لبنت و بنت تانية كمان في الطريق ان شاء الله

    و لو بنتي جوزها اتجوز عليها و ما طلقهاش و عدل بينهم مش هاعمل حاجة و هابارك له

    و لو هي اتملعنت عليه بسبب كده و لا طلبت الخلع او الطلاق هاديها بال@$%$%^$%^


    ------------

    معلومة على جنب كده

    افتى الشيخ ابو اسحق الحويني من قبل ان الزوجة اللي تطلب الطلاق للضرر بسبب ان زوجها اتجوز عليها و لم يظلمها (عدل بينهما في المبيت و المعاملة و المال و غيره) آثمة و لا تشم ريح الجنة ... و طلاقها - في المحكمة - باطل شرعا .... و زواجها بعد هذا الطلاق زنا صريح ....


    اتقوا الله و لا تحرموا حلاله ....

    ومين قال لحضرتك انها هتستنى وتجرب اصلا لما تيجى السنيورة الجديدة وتشوف هو هيعدل بينهم ولا لأ بصراحة الفتوى دى مينفعش تتطبق على كل امرأة ابدا وانت هتاخد من عالم واحد؟
    فى ست لو باتت وهى عارفة ان جوزها دخلته على واحدة تانية النهاردة هتموت من القهر
    هو ربنا قال تستنى لما يظلمها وميعدلش الاول وبعدين تطلب الطلاق فى نفس الوقت اللى الشرع بيسمح لها بالخلع (انى لا اعيب عليه فى خلق ولا دين ولكنى اكره الكفر فى الأسلام )حد يعمل لنا بحث بس بره موضوعى برضه
    المرأة اللى عرفة نفسها ان اعصابها مش هتستحمل وان عمرها مهتسامحه ولا هتبقى زوجة مطيعة بعد كده ابدا ومعندهاش القدرة على كده النساء مختلفين عن بعض جدا على فكرة اسمح لى احنا نروح دار الافتاء


  4. #104

    الصورة الرمزية heshamzaky

    رقم العضوية : 66698

    تاريخ التسجيل : 31Mar2010

    المشاركات : 16,132

    النوع : ذكر

    الاقامة : مدينة نصر

    السيارة: fiat tipo

    السيارة[2]: fiat tempra

    دراجة بخارية: no

    الحالة : heshamzaky غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    أمال الحاج متولى دة كان اية أكذوبة ههههههههههههههههه


  5. #105

    ams

    الصورة الرمزية ams

    رقم العضوية : 3867

    تاريخ التسجيل : 27Dec2007

    المشاركات : 1,904

    النوع : ذكر

    الاقامة : عين الشمس

    السيارة: N/A

    السيارة[2]: N/A

    دراجة بخارية: N/A

    الحالة : ams غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة azmeralda مشاهدة المشاركة
    المرأة اللى عرفة نفسها ان اعصابها مش هتستحمل وان عمرها مهتسامحه ولا هتبقى زوجة مطيعة بعد كده ابدا ومعندهاش القدرة على كده النساء مختلفين عن بعض جدا على فكرة اسمح لى احنا نروح دار الافتاء
    اعتقد ان الست اللى كده من حقها تشترط فى عقد الزواج ان الزوج لا يتزوج عليها الا بموافقتها
    و الله اعلم
    لو عرفت قولى و قولى عرفت ازاى و منين
    عشان احتكار الدين بقى موضة الايام دى
    أفادكم الله

    أحمد محمد صبرى
    يا رب تفهم يا تتح
    ماشى فى نور الله بدعى و اقول .... يا رب


  6. #106

    الصورة الرمزية heshamzaky

    رقم العضوية : 66698

    تاريخ التسجيل : 31Mar2010

    المشاركات : 16,132

    النوع : ذكر

    الاقامة : مدينة نصر

    السيارة: fiat tipo

    السيارة[2]: fiat tempra

    دراجة بخارية: no

    الحالة : heshamzaky غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    على فكرة برة الهزار الست من حقها ان يغلمها زوجها بأنة سيتزوج من أخرى دة كلام بجد يا جماعة و بعدين هو مين أتجوز و ممكن يتجوز أتنين صعب جدا الموضوع دة الا لا قدر الله لو توفت مراتة او انفصلو بس تتجوز اتنين حا يبقى صعب جدا


  7. #107

    الصورة الرمزية أبومعاذ

    رقم العضوية : 1862

    تاريخ التسجيل : 22Aug2007

    المشاركات : 5,726

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo Elobour

    السيارة: maruti

    السيارة[2]: Gen-2

    دراجة بخارية: no

    الحالة : أبومعاذ غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد كمال مشاهدة المشاركة
    كلمة طفاسة دي كلمة مستفزة جدا و للاسف الستات ما عندهمش غيرها

    و لنفترض طفاسة بس في الحلال ايه المشكلة؟؟؟؟؟؟؟

    و يعني ايه دون جوان شرعي؟؟؟؟ مش فاهم يعني !!! يعني دون جوان في الحرام هو اللي حلو .... ربنا خلق الراجل بيحب الستات .... و خلقه قلبه كبير يحب اكتر من واحدة ..... ايه المشكلة؟
    الست حاليا عندها استعداد جوزها يزني وتسامحه وتقول شقاوة وغصب عنه - رغم أنه بيغضب ربنا وبيعمل كبيرة من الكبائر - لكن نفس الست لو جوزها اتجوز عليها تقلب الدنيا وتطلب الطلاق
    يعني يزني ماشي لكن يعمل حاجة حلاااال لأ طبعاً


    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة remomemo مشاهدة المشاركة
    كلام حضرتك كويس وفة نقط اقنعتنى طيب سؤال ليك لو انت متجوز تقدر تقول لمراتك انا عايز اتجوز عليكى ؟ (ماقصدش القدرة انك خايف منها لا طبعا ) بس تهون عليك تجرحها بالشكل ده؟ تقولها فى وشها اسف انت موش كفاية ؟
    انا عمرى ما ححرم شرع ربنا بس اللى بيحصل فى زمانا وطريقة جواز الرجالة على زوجاتهم غير زمان
    ولما قرانت بالرسول انا كان قصدى ان كره التعدد لبنته فى ظرف كان الرجال رجال وهى كانت متزوجة من سيدنا على يعنى زوج رائع واكيد موش هايظلمها ومع ذلك كره الموضوع فاهمنى ؟يبقى فى الزمن اللى احنا فيه بقى ؟ الست ما تخفش؟ وتكره التعدد

    حاولو تفهمو الموضوع من وجهة نظر الست شوية تخيل ابوك اتجوز على امك هاتقول ايه ؟
    انا متجوز وربنا رزقني الحمد لله زوجة عاقلة ومن قبل الجواز وانا شارط عليها إني هتجوز تاني وهي وافقت
    أصلا أي ست لو عندها اهتمامات ومشاغل زي مثلا انها تكون طالبة علم شرعي هتبقى سعيدة جدا إن جوزها يتجوز تاني عشان يقلل من وقت تواجده معاها (ينزل من على دماغها هو وطلباته اللي مبتخلصش) عشان تقدر تتفرغ لطلب العلم وفي نفس الوقت هيبقى عندها كذا نية تؤجر بيها عند ربنا زي نيه انها احصنت فرج أمرأة مسلمة ونية إنها ساهمت في تطبيق سنة ونوايا تانية بس لو الست تفكر صح

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waleed_fathy مشاهدة المشاركة
    و اخير من هو ادرى بصالح الناس رجال و نساء اليس خالقهم
    الا يعلم من خلق و هو اللطيف الخبير

    و ربنا قال
    فانكحوا ما طاب لكم من النساء مثنى و ثلاث و رابع
    :b4_388: كلام مظبوط فعلا لو موضوع التعدد فيه ظلم للمرأة مكنش ربنا حلله وإلا يبقى الستات بيتهموا ربنا بأنه ظلمهم وطبعا هما مش قصدهم كدا بس الكلام ظاهره كدا


    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد كمال مشاهدة المشاركة
    على فكرة انا اب لبنت و بنت تانية كمان في الطريق ان شاء الله

    و لو بنتي جوزها اتجوز عليها و ما طلقهاش و عدل بينهم مش هاعمل حاجة و هابارك له

    و لو هي اتملعنت عليه بسبب كده و لا طلبت الخلع او الطلاق هاديها بال@$%$%^$%^

    :b4_388: لا فض فوك بس لازم عشان بنتك توافق على حاجة زي دي تكون مش بتاخد دينها من النيل دراما
    ------------

    معلومة على جنب كده

    افتى الشيخ ابو اسحق الحويني من قبل ان الزوجة اللي تطلب الطلاق للضرر بسبب ان زوجها اتجوز عليها و لم يظلمها (عدل بينهما في المبيت و المعاملة و المال و غيره) آثمة و لا تشم ريح الجنة ... و طلاقها - في المحكمة - باطل شرعا .... و زواجها بعد هذا الطلاق زنا صريح ....


    اتقوا الله و لا تحرموا حلاله ....
    الشيخ أبو اسحق ربنا يحفظه أغلب النساء مبيحبوهوش عشان هو من العلماء اللي بينادوا بالتعدد وذكر مرة قصة إن واحدة ست اتصلت عليه وقالتله انها في مرة لقت الباب بيخبط ففتحت فلقت واحدة ست بتبيع شوية حاجات بسيطة وبتعرضها عليها فقالتلها شكرا وقفلت الباب في وشها فسمعت من ورا الباب الست اللي بتبيع دي بتبكي بكاءاً مريرا ففتحت لها الباب وقالتلها يا ست هو انا عملتلك حاجة طب تعالي ادخلي ودخلتها قالتلها انتي ايه حكايتك فقالتلها انا كنت متجوزة ومكرمة وجوزي مش حارمني من حاجة وبعدين ربنا قدر إن جوزي يموت ويسيب الاطفال ومبقاش في أي مورد رزق فاضطريت انزل اشتغل أي شغل وبقيت اجيب شوية حاجات زي دي واعدي على البيوت ابيعها في ناس بتشتري مني وفي ناس بتشتم وفي ناس بتقفل الباب في وشي
    فالشيخ قال : ياريت كل اخت مسلمة تتخيل نفسها مكان الست دي وانقطعت بيها السبل واضطرت تنزل تبيع امشاط ومناديل وتلف على البيوت عشان تأكل أطفالها طب الست دي لو ربنا رزقها بزوج تاني يحميها ويربي أطفالها ويحفظها من الكلام ده مش احسنلها
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shiko85 مشاهدة المشاركة
    هو فيه حد هيتجوز على مراته بيعدل بين الــ 2 ؟؟؟
    ولا هينسى الزوجه الأولى (حتى لو لفتره) ؟؟
    هو كده عدل ؟؟؟
    محدش قال انه حرام بس لما يبقى متأكد و واثق انه قادر على ان يعدل بين الــ 2 يبقى يفكر فالزواج من الثانيه
    بسم الله الرحمن الرحيم
    وَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تُقْسِطُواْ فِي الْيَتَامَى فَانكِحُواْ مَا طَابَ لَكُم مِّنَ النِّسَاء مَثْنَى وَثُلاَثَ وَرُبَاعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تَعْدِلُواْ فَوَاحِدَةً أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ ذَلِكَ أَدْنَى أَلاَّ تَعُولُواْ
    صدق الله العظيم
    بسم الله الرحمن الرحيم
    وَلَن تَسْتَطِيعُواْ أَن تَعْدِلُواْ بَيْنَ النِّسَاء وَلَوْ حَرَصْتُمْ فَلاَ تَمِيلُواْ كُلَّ الْمَيْلِ فَتَذَرُوهَا كَالْمُعَلَّقَةِ وَإِن تُصْلِحُواْ وَتَتَّقُواْ فَإِنَّ اللّهَ كَانَ غَفُورًا رَّحِيمًا
    صدق الله العظيم

    نَزَلَتْ هَذِهِ الْآيَة " وَلَنْ تَسْتَطِيعُوا أَنْ تَعْدِلُوا بَيْن النِّسَاء وَلَوْ حَرَصْتُمْ " فِي عَائِشَة يَعْنِي أَنَّ النَّبِيّ صَلَّى اللَّه عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَانَ يُحِبّهَا أَكْثَر مِنْ غَيْرهَا كَمَا جَاءَ فِي الْحَدِيث الَّذِي رَوَاهُ الْإِمَام أَحْمَد وَأَهْل السُّنَن مِنْ حَدِيث حَمَّاد بْن سَلَمَة عَنْ أَيُّوب عَنْ أَبِي قِلَابَة عَنْ عَبْد اللَّه بْن يَزِيد عَنْ عَائِشَة قَالَتْ : كَانَ رَسُول اللَّه صَلَّى اللَّه عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقْسِم بَيْن نِسَائِهِ فَيَعْدِل ثُمَّ يَقُول " اللَّهُمَّ هَذَا قَسْمِي فِيمَا أَمْلِك فَلَا تَلُمْنِي فِيمَا تَمْلِك وَلَا أَمْلِك " يَعْنِي الْقَلْب هَذَا لَفْظ أَبِي دَاوُد وَهَذَا إِسْنَاد صَحِيح لَكِنْ قَالَ التِّرْمِذِيّ رَوَاهُ حَمَّاد بْن زَيْد وَغَيْر وَاحِد عَنْ أَيُّوب عَنْ أَبِي قِلَابَة مُرْسَلًا قَالَ : وَهَذَا أَصَحّ وَقَوْله " فَلَا تَمِيلُوا كُلّ الْمَيْل أَيْ " فَإِذَا مِلْتُمْ إِلَى وَاحِدَة مِنْهُنَّ فَلَا تُبَالِغُوا فِي الْمَيْل بِالْكُلِّيَّةِ " فَتَذَرُوهَا كَالْمُعَلَّقَةِ " أَيْ فَتَبْقَى هَذِهِ الْأُخْرَى مُعَلَّقَة . قَالَ اِبْن عَبَّاس وَمُجَاهِد وَسَعِيد بْن جُبَيْر وَالْحَسَن وَالضَّحَّاك وَالرَّبِيع بْن أَنَس وَالسُّدِّيّ وَمُقَاتِل بْن حَيَّان مَعْنَاهُ لَا ذَات زَوْج وَلَا مُطَلَّقَة وَقَالَ أَبُو دَاوُد الطَّيَالِسِيّ أَنْبَأَنَا هَمَّام عَنْ قَتَادَة عَنْ النَّضْر بْن أَنَس عَنْ بَشِير بْن نَهِيك عَنْ أَبِي هُرَيْرَة قَالَ : قَالَ رَسُول اللَّه صَلَّى اللَّه عَلَيْهِ وَسَلَّمَ " مَنْ كَانَتْ لَهُ اِمْرَأَتَانِ فَمَالَ إِلَى إِحْدَاهُمَا جَاءَ يَوْم الْقِيَامَة وَأَحَد شِقَّيْهِ سَاقِط " وَهَكَذَا رَوَاهُ الْإِمَام أَحْمَد وَأَهْل السُّنَن مِنْ حَدِيث هَمَّام بْن يَحْيَى عَنْ قَتَادَة بِهِ . وَقَالَ التِّرْمِذِيّ إِنَّمَا أَسْنَدَهُ هَمَّام وَرَوَاهُ هِشَام الدَّسْتَوَائِيّ عَنْ قَتَادَة قَالَ : كَانَ يُقَال وَلَا يُعْرَف هَذَا الْحَدِيث مَرْفُوعًا إِلَّا مِنْ حَدِيث هَمَّام وَقَوْله " وَإِنْ تُصْلِحُوا وَتَتَّقُوا فَإِنَّ اللَّه كَانَ غَفُورًا رَحِيمًا " أَيْ وَإِنْ أَصْلَحْتُمْ فِي أُمُوركُمْ وَقَسَمْتُمْ بِالْعَدْلِ فِيمَا تَمْلِكُونَ وَاتَّقَيْتُمْ اللَّه فِي جَمِيع الْأَحْوَال غَفَرَ اللَّه لَكُمْ مَا كَانَ مِنْ مَيْل إِلَى بَعْض النِّسَاء دُون بَعْض .

    التفسير اللي انا جايبه دا من ابن كثير وبيوضح إن الأية المقصود بيها الحث على العدل قدر المستطاع

    ﻧﺤﻦ أﻓﻀﻞ ﺷﻌﺐ ﯾﺼﻨﻊ اﻟﺜﻮرات ﻟﻜﻨﻪ ﻻ ﯾﺤﺴﻦ ﺣﺮاﺳﺘﻬﺎ ﻓﯿﻌﻮد اﻟﻈﻠﻢ ﻟﯿﻠﺘﻒ ﻣﻦ ﺟﺪﯾﺪ , ﻓﻲ ﻛﻞ ﻣﺮة ﯾﺤﺪث ذﻟﻚ وﻻ ﻧﺘﻌﻠﻢ اﻟﺪرس


  8. #108

    الصورة الرمزية azmeralda

    رقم العضوية : 34102

    تاريخ التسجيل : 27Feb2009

    المشاركات : 2,566

    النوع : انثى

    الاقامة : ام الدنيا

    السيارة: ملكش دعوة

    السيارة[2]: الله يرحمها

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : azmeralda غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ams مشاهدة المشاركة
    اعتقد ان الست اللى كده من حقها تشترط فى عقد الزواج ان الزوج لا يتزوج عليها الا بموافقتها
    و الله اعلم
    لو عرفت قولى و قولى عرفت ازاى و منين
    عشان احتكار الدين بقى موضة الايام دى
    أفادكم الله

    مش فهمة السؤال


  9. #109

    ams

    الصورة الرمزية ams

    رقم العضوية : 3867

    تاريخ التسجيل : 27Dec2007

    المشاركات : 1,904

    النوع : ذكر

    الاقامة : عين الشمس

    السيارة: N/A

    السيارة[2]: N/A

    دراجة بخارية: N/A

    الحالة : ams غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة azmeralda مشاهدة المشاركة
    مش فهمة السؤال
    اقصد
    هل من حق البنت اللى هتتجوز انها تعمل شرط فى عقد الجواز بان جوزها ميتجوزش عليها ؟
    لانها مش هتطيق ان جوزها يتجوز عليها
    و الجواز ما هو الا قبول و ايجاب و اشهار
    و الناس عند شروطها

    أحمد محمد صبرى
    يا رب تفهم يا تتح
    ماشى فى نور الله بدعى و اقول .... يا رب


  10. #110

    الصورة الرمزية alaasaid

    رقم العضوية : 12704

    تاريخ التسجيل : 11Jun2008

    المشاركات : 1,175

    النوع : ذكر

    الاقامة : مدينة الشروق

    السيارة: ربنا يفرجها

    السيارة[2]: دايو لانوس 2008

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : alaasaid غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    السلام عليكم

    أنا شايف ان حل الموضوع ان كل واحد يخليه فى حالة و الناس تبطل حشرية و كلام على بعضها محدش ليه دعوه البنت عندها كام سنة و ليه متجوزتش لحد دلوقتى و الناس و الجيران و الشارع يقعد يسأل لو كل واحد فى حالة البنات مش هتحس بضغط نفسى و مش هتحس انها عار عشان داخلة على 30 و لسة مجاش النصيب

    و لازم الناس تعرف ان الجواز دة رزق زى الفلوس بالظبط و محدش يقدر يتحكم فى الرزق

    السلام عليكم

    السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة

    علاء سعيد



 
صفحة 11 من 24 الأولىالأولى ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 21 ... الأخيرةالأخيرة

المواضيع المتشابهه

  1. انا ايه خلانى اتجوز ..... !!!؟؟؟
    بواسطة الغزالى في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 24
    آخر مشاركة: 18-12-2011, 10:45 PM
  2. عايزة اتجوز---------------------(3)--------النقد
    بواسطة azmeralda في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 3
    آخر مشاركة: 09-10-2010, 02:59 PM
  3. عايزة اتجوز---------------------------------(2)
    بواسطة azmeralda في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 114
    آخر مشاركة: 02-10-2010, 04:15 PM
  4. انا عايزة اتجوز واجيب بيبى واطلق!!!!!!!!!!!!!
    بواسطة elassar2010 في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 224
    آخر مشاركة: 17-09-2010, 12:20 AM
  5. عاوز اتجوز.............. اة عاوز اتجوز فيها حاجة ؟؟؟
    بواسطة eng.octooo في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 194
    آخر مشاركة: 08-04-2010, 05:43 AM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 PL2